برگزیده

چگونه به تبلیغ گوگل خود شماره تماس ایران اضافه کنیم؟

چیجوری به تبلیغ گوگل خود شماره تماس ایران اضافه کنیم؟

میلاد قلیچی

۱۲

۱

۴ ۱۰۱۳

یکی از مهم ترین کارایی که واسه بهینه سازی و بهتر شدن تبلیغ خود در گوگل باید انجام بدیم، افزایش امتیاز کیفی تبلیغه. چون این کار همزمان باعث کاهش هزینه و افزایش رتبه تبلیغ شما می شه. یکی از موثرترین راهکارها واسه افزایش این امتیاز، به کار گیری شکلای جور واجور افزونه های گوگل ادرودزه.

اما افزونه چیه؟ متن تبلیغی که از سایت شما در گوگل به کاربران نشون داده می شه دارای دو قسمت اصلیه. یکی بخش اصلی متن شما هستش که همیشه به کاربران نشون داده می شه. اما در کنار قسمت اصلی، گوگل امکاناتی رو بهتون میده که اصطلاحا به اون افزونه یا Extension میگن. به کار گیری افزونها علاوه بر افزایش امتیاز تبلیغ، موجب باحال تر شدن اون می شه و اندازه کلیک تبلیغات شما رو زیاد می کنه.

این وسط افزونه شماره تماس تبلیغات گوگل یا Call extension یکی از کاربردی ترین و مهم ترین این افزونها هستش. شما با به کار گیری این افزونه می تونین شماره تماس ثابت یا همراه خود رو کنار متن تبلیغ خود اضافه کنین. کاربرانی که تبلیغ شما رو دیدن، می تونن با به کار گیری این شماره با شما تماس بگیرن.

اما به کار گیری این افزونه در ایران بدلیل تحریما با مشکلاتی رو به روه و واسه به کار گیری اون باید از ترفندهای خاصی استفاده کنیم. در این مقاله از ۰ تا ۱۰۰ چگونگی اضافه کردن افزونه تماس در تبلیغات گوگل ادوردز رو به شما آموزش می دیم.

مشکلات

به چه دلیل بهتره از افزونه تماس در تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

قبل از شروع آموزش، به امتیازات به کار گیری این افزونه اشاره مختصری می کنیم. به دو دلیل به کار گیری این افزونه موجب بهتر شدن نتیجه کمپین تبلیغاتی شما می شه:

۱- امتیاز کیفی تبلیغ گوگلی شما افزایش پیدا می کنه

همونجوری که قبلا هم اشاره کردیم، به کار گیری افزونها باعث افزایش امتیاز و در نتیجه اون، کاهش هزینهاتون در تبلیغات گوگل می شه. افزونه تماس گوگل هم یکی از مهم ترین افزونه هاییه که می تونین در تبلیغات گوگل ادوردز خود استفاده کنین. به کار گیری شماره تماس در کنار بقیه افزونها امتیاز تبلیغ تعداد رو بالاتر برده و در نتیجه اون، هزینهاتون کم میشه و گوگل جایگاه بالاتری رو به تبلیغات شما اختصاص میده.

۲- خدمات پشتیبانی بهتری واسه مشتریان خود جفت و جور می کنین

علاوه بر افزایش کیفیت تبلیغ شما، به کار گیری شماره تماس تو یه تبلیغ باعث می شه که کاربر بتونه خیلی راحت و فقط با یه کلیک با تبلیغ دهنده رابطه برقرار کنه و در سریع ترین زمان ممکن با ایشون در رابطه باشه. به کار گیری این افزونه به شما در ارائه هرچه بهتر خدمات پشتیبانی به مشتریان کمک می کنه. علاوه بر اون، خیلی از تبلیغ دهندگان تمایل دارن که کاربران پس از دیدن تبلیغ با اونا تماس بگیرن تا اینکه وارد سایت شن. این افزونه بهترین وسیله واسه این تبلیغ دهندگانه.

البته یادتون باشه که کلیک کاربر روی شماره تماس مثل کلیک کاربران روی متن تبلیغ هزینه داره و از شارژ شما به اندازه قیمت کلید واژه جستجو شده کم می شه. در واقع گوگل فرقی بین کلیک روی شماره تماس یا کلیک روی متن تبلیغ شما قائل نمی شه.

قیمت

افزونه شماره تماس در تبلیغات گوگل ادوردز چیجوری نشون داده می شه؟

چگونگی نمایش شماره تماس شما بستگی به دستگاهی داره که کاربران در اون به جستجو می پردازن. اگه کاربر از راه رایانه دسکتاپ خود در گوگل کلمات مربوط به تبلیغ شما رو جستجو کنه، شماره تماس شما به این صورت زیر در کنار متن تبلیغ به اون نشون داده می شه:

اما نمایش شماره تماس شما در موبایل و تبلت کمی فرق داره. در واقع، قضیه در تبلت و موبایل حرفه ای تر هم هست! همون گونه که در شکل پایین مشاهده می کنین، شماره تماس در موبایل به زیبایی کامل به کاربران نشون داده می شه و کاربران تنها پس از کلیک روی شماره تماس، می تونن مستقیم با شما تماس بگیرن، چقدر عالی!

موبایل

به چه دلیل شماره تماس خود رو در متن تبلیغ گوگل ننویسیم؟

شاید واسه شما سوال باشه که به چه دلیل باید از افزونه تماس استفاده کنیم و شماره تماس رو در متن تبلیغ ننویسیم؟! شاید با خود فکر کنین که نوشتن شماره تماس در قسمت آبی رنگ متن باعث می شه نظر کاربران بیشتر جلب شه، خیلی راحت تماس بگیرن و روی تبلیغ کلیک نکنن تا هزینه ای هم مصرف نشه! اما این طرز فکر به چند دلیل غلطه:

دلیل اول: به کار گیری شماره تماس در متن اصلی تبلیغ بر خلاف قوانین گوگل و ممنوعه

استفاده مستقیم شماره تماس در قسمتای اصلی متن تبلیغ برخلاف قوانین گوگل ادوردزه. سیستم ادوردز اگه فهمیده باشه شما در هر کدوم از قسمتای اصلی متن خود شماره تماس قرار دادین، تبلیغ شما رو مسدود می کنه و حتی ممکنه کل حساب شما رو ببنده! هرچند شاید یکی دو سال پیش گوگل کاری به به کار گیری شماره تماس در متن نداشت اما تازگیا سخت گیری بیشتری بخرج میده.

البته بعضی آژانسا با روشی تلاش می کنن سیستم ادوردز رو فریب بدن. مثلا شماره تماس رو به صورت ۷۸۹۰-۴۵۶-۰۲۳ یا ۷۸۹۰   ۴۵۶   ۰۲۳ می نویسند تا گوگل نتونه اونو تشخیص بده. اما وای به روزی که گوگل متوجه این مسئله شه! اون روز باید با حساب خود و هر اندازه پولی که در اون دارین، خداحافظی کنین!

این نوشته را هم از دست ندهید :   All to know about Iran tours & travel services

دلیل دوم: امتیاز تبلیغ شما کاهش و هزینهاتون زیاد می شه

شاید در نگاه اول به کار گیری شماره تماس در قسمتای اصلی متن تبلیغ خیلی هم بد به نظر نرسه، چون وقتی کاربر شماره شما رو ببینه و روی متن تبلیغ کلیک نکنه، هزینه ای هم از شما کم نمی شه. اما این مسئله در دراز مدت به ضرر شما هستش. چون موجب کم شدن اندازه کلیک (CTR) شما می شه. اندازه کلیک یعنی از بین تعداد آدمایی که تبلیغ شما رو دیده ان، چند نفر روی اون کلیک کردن. هرچقدر اندازه کلیک شما پایین تر باشه، امتیاز شما کاهش و هزینه شما زیاد می شه.

تبلیغات گوگل یا ادوردز چیه؟

پس، به کار گیری شماره تماس در متن اصلی در آخر به ضرر شما میشه و هزینه تبلیغات شما در گوگل افزایش پیدا می کنه.

چیجوری شماره تماس خود رو به کمپین تبلیغاتی در گوگل ادوردز اضافه کنیم؟

قبل از شروع آموزش، لازمه به چند نکته خیلی مهم در مورد اضافه کردن شماره تماس تبلیغات گوگل اشاره کنیم. از اونجایی که کشور ایران از طرف گوگل ادوردز تحریم شده، ما نمی تونیم مستقیما شماره تماس رو به تبلیغ اضافه کنیم. اما جای هیچ نگرانی نیس. ما واسه این کار ترفندهایی داریم که در ادامه به کار گیری اونو به شما آموزش می دیم.

کشور ایران

مراحل اضافه کردن شماره تماس در ادوردز

۱- پس از ورود به پنل ادوردز، کمپین یا گروه تبلیغاتی مورد نظرمون رو انتخاب می کنیم. پس از انتخاب، برابر شکل زیر، روی تب Ad extensions کلیک می کنیم.

۲- برابر شکل، کادر مستطیلی نوع افزونه رو میبینیم که به شکل پیش فرض روی View: Sitelinks extensions تنظیم شده. پس از کلیک روی اون، گزینه Call extensions رو انتخاب می کنیم.

۳- در این مرحله روی دکمهی قرمز رنگ EXTENSION + کلیک می کنیم.

۴- در این مرحله کادری باز می شه که در قسمت پایین اون دکمه ای با نام New phone number + میشه دید. روی اون کلیک می کنیم.

۵- در این مرحله برابر شکل کادر کوچیکی باز می شه. در مستطیل خالی باید شماره تماس خود رو بنویسین. شما می تونین شماره ثابت یا همراه خود رو به همراه پیش شماره در این قسمت وارد کنین.

۶- در مرحله پنجم پس از نوشتن شماره تماس مورد نظرمون واسه تبلیغ، وقت اون هستش که کشور مبدا رو انتخاب کنیم. اما در لیست کشورها، ایران رو پیدا نمی کنین! اینجا باید از ترفندی که درباره اون صحبت کردیم استفاده کنیم.

برابر تصویر زیر، در کادری که مشاهده می کنین کشور پیش فرض (default) روی آمریکا تنظیم شده. ما باید کشوری رو انتخاب کنیم که فرمت شماره ای اون، برابر فرمت شماره ای در ایران باشه. یکی از این کشورها افغانستانه. (کشور افغانستان به خاطر این انتخاب می شه که هم در اول لیست قرار داره و هم اینکه فرمت شماره تماس ایران و افغانستان مثل هم هستش).
افغانستان

۷- در این مرحله، پس از اینکه کشور افغانستان رو انتخاب کردیم، روی کادر مستطیل شکلی که اسم کشور افغانستان در اون ثبت شده کلیک راست کرده و گزینه Inspect element رو انتخاب می کنیم.

۸- در مرحله هشتم بعد از کلیک روی Inspect element کادری در سمت راست مرورگر شما باز می شه. البته بسته به مرورگری که دارین، این کادر ممکنه هرجای اون مشاهده شه. در هر صورت، پس از مشاهده این کادر، مانند شکل باید روی فلشی که در سمت چپ گزینه select هست، کلیک کنیم. بعد روی کلمه AF دابل کلیک کرده و اونو به IR (با حروف بزرگ تایپ شه) تغییر می دیم. بعد از روی صفحه کلید Enter رو می زنیم تا تغییرات ثبت شه.

۹- در آخر روی گزینه Save کلیک می کنیم.

۱۰- در این مرحله هم روی گزینه Save کلیک می کنیم تا تغییرات پایانی ذخیره و اعمال شه.

به همین راحتی شما شماره تماس خود رو به تبلیغ اضافه کردین. شما می تونین هر تعداد شماره ای که مدنظرتونه به تبلیغ اضافه کنین. اما گوگل تنها ۱ شماره رو در هر نمایش تبلیغ به کاربر نمایش میده. در واقع گوگل بین هرچند شماره ای که اضافه می کنین، الابختکی یکی رو انتخاب و نمایش میده. شماره تلفنی که کم کم بیشترین ورودی رو گرفت، از نظر گوگل بهترین شماره تماس میشه و نمایش بیشتری رو به اون اختصاص میده.

سخن پایانی

، در این مقاله ترفندهای لازم واسه اضافه کردن اصولی شماره تماس به تبلیغات گوگل ادرودز رو با هم بررسی کردیم. به کار گیری این افزونه و بقیه افزونها در بهتر شدن کیفیت تبلیغ شما کمک می کنه. در نتیجه بهتر شدن کیفیت تبلیغ، هزینهاتون کاهش و رتبه تبلیغ شما زیاد می شه. پس حتما پیشنهاد می کنیم از این افزونها استفاده کنین. در مقالات بعدی، چگونگی به کار گیری بقیه افزونها رو هم به شما آموزش میدیم.