بهترین راههای واسه جذب مشتری؛ خریداران رو میخکوب خود کنین 

هر چقدر هم که اجناس یا خدمات شرکت شما فوق العاده باشه، اگه واسه اونا نکنین، هیچکی از وجود اونا آگاه نمی شه. هدف از برنامه تبلیغاتی، رسیدن به بیشترین مخاطبان ممکن و جذب مشتریان جدید، با کمترین هزینه. اگه به درستی انجام شه، می تونه به سرمایه گذاری فوق العاده ای واسه کار و کاسبی کوچیک شما تبدیل شه؛ ولی اگه به شکلی درست انجام نشه، موجب هدر رفتن مقدار زیادی از پولای نازنین تون می شه. می تونه بازی استادانه و هوشمندانه ای باشه. اینجا به بهترین راههای واسه جذب مشتری اشاره می کنیم که می تونن در برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر برنامه تبلیغاتی تون، به شما کمک کنن.

 

۱. مخاطبان هدف خود رو بشناسید

کمپین تبلیغاتی باید در جهتِ رسیدن به بازار جاویژه ی شما بکنه. یکی از اشتباهات عادی، ارائه تبلیغاتی کلیه که به زبون مشتریان پنهون ی شما صحبت نمی کنه یا توجه اونا رو به خود جلب نمی کنه. از خودتون بپرسید که قصد دارین چه نوع مشتریانی رو به خود جذب کنین و کاری کنین که شما به طور خاص با اونا رابطه برقرار کنه.

۲. از امتیاز رقابتی تون به عنوان برگ برنده استفاده کنین

یکی از چند تا نکته مهم در ، برجسته کردن حولوحوش مثبت کار و کاسبی شماس؛ یعنی همون عواملی که موجب امتیاز رقابتی شما می شن. آگهیای تبلیغاتی خیلی زیادی هست که هوشمندانه ساخته شدن، ولی در فروش امتیازای ویژه ی محصول یا خدمات تبلیغ شده، ضعیف هستن. تا زمانی که این امتیازات رو برجسته نکنین، ، ارزش ویژه ی اجناس شما رو به مشتریان پنهون نشون نمی ده.

۳. تصویری از خود تو ذهن مشتری بسازین

وقتی در بزرگراه با سرعت در حال حرکت هستین، خیلی آسون متوجهِ تابلوهای تبلیغاتی کوکاکولا میشید. اجناس زیادی وجود دارن که اونا رو از روی شکل بسته بندی یا لوگویشان تشخیص میدید. باید بدونین که تصویر در و گسترش کسب و کارتون، اهمیت زیادی داره. خیلی از تبلیغ کنندگان، واسه ایجاد تصویری همیشگی تو ذهن مشتریان سعی نمی کنن و فرصت تأثیر گذاشتن بر مشتریان احتمالی خود رو از دست میدن.

۴. واسه پول درآوردن، باید پول خرج کنین

راه هایی واسه صرفه جویی در هزینه ها هست، ولی در نباید خصاصت به خرج بدین و کیفیت رو فدای کاهش هزینه ها کنین؛ چون این کار بر میزان فروش تأثیر می ذاره و این تأثیر، موجب تغییرِ نتیجه پایانی می شه. همیشه موفق، هزینه داره و واسه همین هم مؤثره!

۵. رو در جایای مناسبی بذارین

یکی از بهترین راههای واسه جذب مشتری، مناسب در محل مناسبه. ممکنه که مجله، ایستگاه رادیویی یا حتی برنامه تلویزیونی مورد علاقه شما، واسه مخاطبان هدف تون جذابیتی نداشته باشه. شما باید در مورد بازار هدف خود تحقیق کنین تا اونا رو بهتر بشناسید و بدونین که چه چیزایی رو مطالعه می کنن، چه برنامه هایی رو تماشا می کنن و به چه چیزایی گوش میدن. بعد، رو در رسانه مناسبی بذارین، تا بتونین پیام تون رو به بازار هدف تون برسونین.

این مطلب مشابه را هم بخوانید :   بهترین راه مدیریت خشم چیه؟ 

۶. اجازه ندین که بودجه ، بر مدیریت کمپین تبلیغاتی تون اثر بزاره

درسته که با اختصاص دادن مبلغ مشخصی در ماه واسه ، کار دفترداری و حسابداری شرکت خود رو آسون تر می کنین، ولی اگه شمام مثل خیلی از کسب و کارا، فراز و نشیبای فصلی داشته باشین، اختصاص دادن مبلغی ثابت واسه موجب می شه تا در زمانای رکود تجارت تون، بیشتر از حد لازم واسه هزینه کنین و در زمانای رونق کسب و کارتون، واسه و جذب مشتری، به اندازه کافی هزینه نکنین. یکی از اشتباهات خیلی از صاحبان کسب و کارا، اینه که بودجه ی خود رو طبق نیازای تبلیغاتی فصلی شون تنظیم نمی کنن.

۷. از رسانه های متنوعی استفاده کنین

خیلی از صاحبان کسب و کارا، طبق قیمت و میزان پنهون ی بازدهی، بهترین جای واسه رو انتخاب می کنن و پس از یه مدت متوقف می شن. در هم مثل سرمایه گذاری، نباید همه تخم مرغ هاتون رو در یک سبد بذارین. پولایی رو که قصد دارین واسه هزینه کنین، در بینِ شکلای مختلف رسانه های مناسب واسه مخاطبان هدف و بودجه تون، پخش کنین.

۸. سعی نکنین واسه همه جذاب باشین

هیچ محصول یا خدمتی وجود نداره که واسه همه جذاب باشه. خیلی از صاحبان کسب و کارا، مثل مدیران شرکتا، سعی می کنن راه هایی رو واسه دسترسی به تموم بازارها پیدا کنن. ولی معمولا، این روش عملی نیس. این کار می تونه واسه کسب و کارهای کوچیکی که نمی تونن با هم در چند بازار فعالیت کنن، به فاجعه منتهی شه. پس بهتره که بازار هدف خود رو بشناسید و بهترینای خود رو به مخاطبان تون ارائه بدین.

۹. خود رو از پیش، آزمایش کنین

اگه پول و زمان کافی واسه سرمایه گذاری روی گروه های کانونی (focus group) دارین، می تونین خود رو روی افراد دیگر آزمایش کنین و واکنش اونا رو . اونا پیامی رو که می خواید منتقل کنین، درک می کنن و قبول می کنن؟ اگه اینجور نیس، بفهمین که چیجوری می تونین پیام تون رو به شکل مؤثرتری به اونا منتقل کنین. البته راه های ارزون تری هم (در مقایسه با گروه کانونی) واسه آزمایش شما هست. مثلا می تونین از پرسشنامه استفاده کنین.

۱۰. بر خود نظارت کنین

شما خیلی آسون می تونین از مشتری یا ارباب مراجعه بپرسید که چیجوری با اجناس یا خدمات شما آشنا شده. با وجود اینکه انجام این کار خیلی راحته!، ولی خیلی از صاحبان کار و کاسبی، به خود زحمت انجام اونو نمی دن. دانستن اینکه مؤثرترین عناصرِ آگهیای تبلیغاتی شما، کدوم عناصر هستن و کدوم رسانه ها، سودآورترین فرصتای تبلیغاتی رو واسه شرکت شما فراهم می کنن، خیلی سودمنده.

برگرفته از: allbusiness


دسته بندی : Uncategorized

دیدگاهتان را بنویسید