اعتبار صفحه سایت و افزایش آن

افزایش اعتبار صفحه سایت

هممون تا الان درمورد اعتبار (مرجعیت، معتبر بودن یا قابل اعتماد بودن) صفحات یا اعتبار نویسنده شنیده ایم و می دونیم که تاثیر مثبتی بر سئو سایت داره، ولی معنی درست اون رو درک کردیم؟ پس بهتره در اول به شناخت درست اعتبار صفحه یا اتوریته (page authority) پرداخته و در ادامه نکاتی واسه بهبود اون معرفی می کنیم.

اعتبار صفحه چیه؟

نکته : برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت  homatez.com  مراجعه نمایید

به زبون ساده، اعتبار صفحه یا اتوریته برابر با اندازه احتمال معرفی سایت شما به کاربران بوسیله گوگله و با یه عدد بین ۱ تا ۱۰۰ تعریف میشه. سایت با اعتبار صفحه زیاد همونیه که در یافته های جستجوی گوگل رتبه اول یا دوم رو به خود اختصاص می ده. ولی اگه اعتبار صفحه کم باشه ممکنه که در صفحه اول گوگل و یا بطورکلی در نتایج جستجوی گوگل حضور نداشته باشه. توچه داشته باشین که این اعتبار واسه هر صفحه سنجیده میشه و مقدار برابری واسه کل سایت نداره.

اعتبار صفحه چیجوری محاسبه میشه؟

تعیین اندازه اعتبار صفحه کار مشکلیه چون عوامل زیادی برآن تاثیرگذارند و نمیشه تنها یه عامل رو در اون موثر دونست. محتوای متنی مناسب، لینک های خارجی به صفحه و تگ تصاویر بیشترین اهمیت رو در اعتبار صفحه دارن.

اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه های اجتماعی و لینک سازی داخلی صفحات سایت هم میتونه اعتبار صفحه های شما رو زیاد کنه.

راه های افزایش اعتبار صفحه

صفحاتی وجود دارن که حتما اعتبار بیشتری کسب میکنن، مثلا اعتبار صفحه وبلاگ شما در مقایسه با صفحه درباره ما به مراتب بیشتره چون مطالب اون بروزرسانی می شن، افراد دیدگاه های خود رو در اون مطرح میکنن و اندازه فعالیت و بازدید بیشتری داره. اعتبار دامنه که به عنوان اعتبار واسه کل سایت در نظر گرفته میشه اهمیت بالایی داره ولی با افزایش اعتبار صفحه ها شما شانس بیشتری برا موفقیت دارید.

همکاران خود رو بشناسین

در مورد فعالیت شما در اینترنت افراد زیادی دارن کار می کنن، اونا رو از راه موتورهای جستجو پیدا کنین و رابطه دوطرفه بسازین، سایت های همدیگه رو در صفحات خود برگشت بدید و در مورد همدیگه مطلب بنویسین، با این کار به سرعت اعتبار صفحه شما بالا میره.

محتوا حرف اول رو میزنه

واسه صحبت در هر زمینه ای که به سئو مربوط میشه در آخر به کیفیت محتوای سایت و به کار گیری عکس و متن در کنار همدیگه میرسیم، اتوریته هم از این قانون مستثنی نیس. محتوای صفحات خود رو تا حد امکان پربار و با کیفیت کنین، گوگل رضایت بازدیدکنندگان شما رو میفهمه و اعتبار صفحه شما رو بالا میبره. سئو در  سال های گذشته از مباحث تکنیکال و کمی فاصله گرفته و بیشتر به سمت معیارهای کیفی و بازاریابی محتوایی حرکت کرده.

به کار گیری تگ عکس

وقتی بود که گوگل هیچ اهمیتی به تصاویر موجود در صفحات سایت نمیداد، ولی الان راه های زیادی واسه پیدا کردن تصاویر در اینترنت هست، پس با برچسب گذاری عکس ها (tag alt) واسه صفحه خود اعتبار به دست بیارین. در واقع این بیان کننده رعایت اصول نگارشی و ارائه تجربه کاربری (UX) بهتر به بازدیدکنندگان سایت از طرف شماس. موتورهای جستجو نمی تونن فرق میان متن و عکس رو تشخیص بدن و شما با به کار گیری تگ alt به اونا کمک می کنین که محتوای سایت شما رو بهتر ایندکس کرده و متوجه تنوع محتوایی صفحات سایت شما شن.

مطالب رو بروزرسانی کنین

نکته : برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت  homatez.com  مراجعه نمایید

شاید فکر کنین که قدیمی بودن مطالب بر اعتبار صفحه اضافه کنین، خیر. روزنامه ای رو تصور کنین که سه ماه از تاریخ منتشر کردن اون میگذره، مطالب اون واسه شما قابل استناده یا ارزش مطالعه رو داره؟ بروزرسانی مرتب صفحه و ایجاد تغییرات در اون اعتبار صفحه شما رو افزایش می ده و درست واسه همینه که وبلاگ اعتبار بیشتری کسب میکنه. گوگل روز به روز ارزش بیشتری واسه محتوای جدید وآپدیت صفحات سایت ها قائل شده و به سایت هایی با محتوا تازه رتبه های بهتری در صفحه یافته های جستجوی خود می دهد. بروز رسانی سایت فقط به معنی تولید صفحات جدید واسه یه سایت نیس، بلکه با ویرایش و تکمیل مطالب قدیمی صفحات سایت هم میشه اون روآپدیت کرد و در نگاه گوگل سایتی پویا و مهم به نظر رسید.

تعیین اعتبار صفحه

واسه رسیدن به صفحه اول گوگل و یافته های بالایی اون شما نیاز به اعتبار صفحه مناسب دارین، اگه می خواید که وضعیت الان سایت خود رو سبک سنگین کنین و با رقبای اصلی خود مقایسه کنین از وسیله Open Site Explorer شرکت ماز استفاده کنین. که اندازه اعتبار صفحه شما و اعتبار کلی سایت رو به شما نمایش می ده.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *