انتخاب تیتر آگهی تبلیغاتی

انتخاب تیتر آگهی تبلیغاتی

هدف از طراحی یه آگهی تبلیغاتی جذب هرچه بیشتر مخاطب و افزایش فروشه، این تبلیغات میتونه بوسیله پیام کوتاه، بنرهای اینترنتی، تراکت و بروشور و حتی سایت خود شما استفاده بشه و نکته مهم و مشترک میان همه اونا اهمیت انتخاب تیتر آگهی تبلیغاتی هستش. در این مقاله از وبسیما می خوایم مهمترین نکات در انتخاب تیتر مناسب واسه یه آگهی تبلیغاتی رو به شما معرفی کنیم.

انتخاب تیتر آگهی تبلیغاتیتیتر اصلی مهمترین عنصر یه آگهی تبلیغاتی به حساب می رود و مانند اسم رمز ، مجوز ورود خواننده به فضای تبلیغه. معمولا، تعداد کسائی که فقط تیتر آگهی تبلیغاتی رو می خونن پنج برابر بیشتر از اونائیه که بدنه ی آگهی رو هم می خونن. وقتی تیتر رو نوشتید تقریبا ۸۰ درصد کار رو انجام داده اید و اگه همین تیتر نتونه در خواننده ایجاد انگیزه کنه ، ۸۰ درصد پول سرمایه گذاری رو از دست دادین ، یکی از بزرگ ترین اشتباهات اینه که یه آگهی تبلیغاتی رو بدون تیتر ارائه بدید که بدیش اینه این مورد در بعضی از آگهیا دیده می شه . بعضی وقتا فقط با تغییر تیتر آگهی میشه تاثیرش رو تا ۱۰ برابر بالا برد.

نکات ارائه شده در انتخاب تیتر آگهی تبلیغاتی برگرفته از کتاب “اعترافای یه تبلیغاتچی” نوشته “دیوید اگیلوی” و به ترجمه “رویا گذشتی” هستش. اگیلوی رو به عنوان نیروی خلاق تبلیغات مدرن می شناسن و مطالعه این کتاب واسه همه آدمایی که دستاوردی واسه ارئه و یا هدفی تو سرشونه به درد بخور هستش.

چند تا نکته مهم در انتخاب تیتر آگهی تبلیغاتی

۱- تیترا دروازه های ورود هستن که باید طوری بیان شن که ببینده رو جذب خود کنن و نگذارند اونا بی تفاو ت از کنار آگهی تبلیغاتی عبور کنن. بهتره نام گروه مخاطب آگهی در تیتر گذاشته شه . برا مثال ، اگه محصول واسه کودکانه در تیتر آگهی باید مادران رو مخاطب قرار داد. البته مانور دادن افراطی روی یه گروه خاص باعث می شه که حتی یه نفر از خریداران احتمالی از خوندن اگهی صرفنظر کنن .

۲- تیتر باید در خواننده ایجاد انگیزه کنه ، وقتی هدف و نتیجه باحالی رو واسه خریدار به دنبال داشته باشه. البته باید توجه داشت که این اهداف نباید دور از انتظار یا بزرگ نمایی آمیز باشن.

۳- کاری کنین که نوشته شما بوی تازگی بده، چون مشتریان همیشه به دنبال محصول جدید، و راه های به کار گیری یه محصول شناخته شده یا شکل به روز درآمده ی یه محصول قدیمی و خوب هستن. به کار گیری کلمات قوی تیتر آگهی تبلیغاتی شما رو جذاب تر می کنه؛ کلماتی مانند «هیجان انگیز» و «جدید». می تونید به خواننده بگید از چه چیزایی در امانه و با جدید ، اون رو برانگیزید که یه بار امتحان کنه. در تصویر زیر که مربوط به تبلیغات یه باغ وحشه ممکنه تصور کنیم که تصویر بکار گرفته شده جذابیت اصلی اون هستش ولی تیتر آگهی تبلیغاتی درک تصویر رو واسه افراد راحت تر کرده و شما رو تشویق به بازدید از این باغ وحش میکنه.

تیتر آگهی تبلیغاتی

۴- کلمه های دیگری که معجزه می کنن، عبارتند از:

چیجوری می توان… چیزی که به دنبالش بودین… با معرفی … تازگیا در جمع … عجیب … معجزه وار … دلخواه همه … سریع و آسون … تغییر … در آینده ای نه خیلی دور … تغییر دائمی … تضمین …

هیچوقت به این کلمه ها که زیاد به گوشتون خورده ان، پشت نکنین. کارایی شون حتمیه و از قضا دلیل این که زیاد اون ها رو دیده و شنیده ایم، همینه که معجزه می کنن .

۵- همونجوریکه گفتیم، تعداد آدمایی که فقط تیتر آگهی تبلیغاتی رو می خونن حدود پنج برابر اون هاییه که وقت می گذارن و تموم آگهی رو می خونن. پس الزامیست که در تیتر نام تجاری و هم اینکه محصول تبلیغی درج شه.

۶- در تیتر آگهی تبلیغاتی به هدفی که به محقق شدن اون ایمان دارین اشاره کنین . نگران طولانی شدن تیتر نباشین ، خواننده وقتی شروع به خوندن می کنه به طور حتم اون رو نیمه کاره رها نمی کنه.

۷- وقتی تیتر به طور کامل بتونه افراد رو جذب کنن ، این انگیزه رو در اونا به وجود می آورد که به خوندن کل آگهی تشویق شه.

۸- بعضی از تیتر نویسان کلک میزنن و با به کار گیری راه خطای دید و یا به کار بردن کلمات چند وجهی تلاش در گمراه کردن خواننده دارن، که این کار گول زننده و غیر حرفه ایست . تحقیقاتی که در همین زمینه انجام شده نشون می دهد، سرعت عبور چشم از تیتر آگهی تبلیغاتی خیلی زیاده طوری که فرد قادر به تحلیل و تفسیر واژه های قدیمی نیس . پس تیتر باید بسیار روشن بیان شه تا بتونه نشون دهنده منظور شما باشه. باید این نکته رو بدونین که فرصت این دست و اون دست کردن ندارین!

۹- اصلا از کلمات و افعال منفی استفاده نکنین ، تلاش کنین افعال مثبت رو جانشین افعال منفی کنین. مثلا ننویسین « این مایه ظرفشویی واسه پوست شما مضر نیس» ، چون احتمال داره به دلیل خطای دید طور دیگری خونده شه. هر کلمه دارای بار معنایی مثبت یا منفیه و شما باید در انتخاب اونا دقت کافی رو داشته باشین، بهتره که تیتر آگهی تبلیغاتی خود رو چندین بار بازخوانی کرده و با به کار گیری کلمات هم معنی نسخه های مختلفی از اون جفت و جور کنین.

مثلا عبارت “هیچ وقت خسته نمی شید” در کل معنی مثبتی رو ارائه میکنه ولی ترکیبی از سه کلمه با بار معنایی منفیه، هرکدوم از این این کلمات به تنهایی یه جور محدودیت رو تو ذهن افراد تصویر میکنن، حال اینکه میشه تیتر آگهی تبلیغاتی رو این جوری بازنویسی کرد “همیشه سرحال هستین”. این عبارت همون معنی و معنی رو با به کار گیری کلمات مثبت به خواننده منتقل می کنه.

نکته : برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت  homatez.com  مراجعه نمایید

۱۰- تیترها رو رمز گونه ننویسین چون افراد واسه اینکه منظور شما رو بفهمن مجبور نیستن تموم آگهی تبلیغاتی شما رو بخونن، پس متن آگهی رو ساده و روان بنویسین.

خلاقیت درتیتر آگهی تبلیغاتی

آگهی تبلیغاتی تهوع آور، احمقانه، خسته کننده و بدون نکته های ظریف، د درازمدت واسه صنعیت تبلیغات زیان آوره. به دلیل وجود همین آگهیای بی مغز و بدون عناصر زیبایی شناسیه که علاقه مردم به دیدن آگهی تبلیغاتی هر روز کمتر میشه. انتخاب تیتر آگهی تبلیغاتی نیازمند صرف زمان و به کار گیری خلاقیت بالاس و سخت ترین بخش کار هم حفظ سادگی و خوانایی متنه.

نورمون بری، کارگردان هنر و خلاق یکی از شرکتای بزرگ تبلیغاتی میگه:

اینکه بعضیا تاثیر تبلیغات رو مستقیما با فروش اندازه می گیرن باعث وحشت من میشه. درسته که آگهی تبلیغاتی باید اندازه فروش محصول رو زیاد کنه، وگرنه هرچقدر هم که اون رو توجیه کنیم از نظر من آگهی بدیه. اما اگه یه آگهی تبلیغاتی، بی سلیقه و بی فکر ارائه شودو روح بیننده رو مورد خطاب قرار نده، هرچقدر هم که در افزایش فروش اثر داشته باشه، باز از دید من کافی نیس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *