مرداد ۱۸, ۱۳۹۹

اگر نام تجاری بودم، چه می گفتم؟

شعار تبلیغاتی نام تجاری خود رو بسازین

هر نام تجاری ای شخصیت و شعار تبلیغاتی خاص خود رادارد، کامپیوترای اپل (Apple)، به عنوان هوش کمک کننده (Helpful Inteligence)، شناخته شدن. اسمای تجاری موفق، نقاط قوت خود رو کشف کرده و درطول سالها با تاکید روی این نقاط، تبلیغات خود رو به انجام رسونده ان. اگه از نام تجاری ای که براش آگهی تبلیغاتی می کنین، شخصیتی واسه شما به جا مونده، با تکیه بر اون، راه خود رو ادامه بدید. اگه نام تجاری جدیدی در اختیار دارین، آدم خوش شانسی هستین. از جذاب ترین لحظه های این حرفه، خلق شخصیت واسه یه محصول و نام تجاری محصوله.

در بازاری که میان اجناس، از دید فیزیکی، خیلی فرقی باقی نمونده، خلق شخصیت مناسب و شعار تبلیغاتی واسه یه نام تجاری، ایجاد فرق در بازار رقابته.

فرض کنین واسه تبلیغ یه خودرو کار می کنین، در این حالت، در بیشتر موارد، کاری که می کنین، نشون دادن اتومبیله. اینجوری، از دید کارگردان هنری، کارتون از همین حالا نیمه کاره مونده. اگه در کنار تصویر اتومبیل، یه عنوان می ذارین، باید این عنوان، صاحب صدا و پیامی منحصر به فرد باشه.

واسه نمونه، سه عنوان زیر واسه تبلیغ خودرو رو ببینین:

  • اگه بنزین اون تموم شه، هول دادنش آسونه
  • هیچوقت بزرگ نمی کنیم
  • ماشین بیریخت فقط شما رو به مقصد میرسونه

سه مورد دیگه:

  • مدعی اون هستیم که روندن اتومبیل یه تفریحه
  • وسیله ای لوکس، بر اساس سلیقه تموم ثروتمندان
  • پولدارا فقط به روش هایی عاقلانه خرج می کنن

اینکه کدوم عنوان واسه فولکس واگن و کدوم یکی واسه بی ام و بوده رو خیلی راحت میشه حدس زد.

در ادامه نمونه ای از تبلیغات دو شرکت فولکس واگن و بی ام و جهت ارائه شعار تبلیغاتی خود و معرفی نام تجاری شون رو توجه میکنین.

شعار تبلیغاتی بی ام و شعار تبلیغاتی فولکس واگن

در خیلی از متنای تبلیغاتی، پاراگراف اول متن، وقت خواننده رو هدر میده. یعنی در واقع، متن انگار تکرار عنوانه. واسه جلوگیری از اینجور مشکلی وارد موضوع شید و بیدرنگ به جزئیات بپردازید. تا آنجایی که ممکنه باحال ترین و راضی کننده ترین نکته رو در سطر اول بذارین. اگه مخاطبان، عنوان آگهی رو بخونن، خوش شانسین، اما اگه متن رو بخونن، خوش شانس تر هستین.

واسه مطالعه مقالات تکمیلی در مورد نوشتن درست عنوان آگهی تبلیغاتی و روش نوشتن متن آگهی تبلیغاتی هم می تونین به مقالات قبلی وبسیما در این مورد مراجعه کنین.

تطبیق دادن یه روش هدف دار با راه و روش شخصی خود، کار مساوی ای نیس.

نکته : برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت  homatez.com  مراجعه نمایید

نایک نمونه ای موفق از ساخت شعار تبلیغاتی

این جمله از (Ed Mc Cabe)، یکی از آگهی نویسان دهه ۷۰ه و معنیش اینه که کار شما، ارائه خواسته و محصول مشتریه، به صورتی که تا حد ممکن تو ذهن مخاطب بمونه. کار شما ارائه یه شاهکار واسه کارنامه خودتون نیس. در واقع کار شما هردوی اینا هستش. اگه اگه بر راه و روش کاری خود اصرار کنین، ارائه هردو اینا خیلی هم ساده نیس. راه و روش در واقع یه تیکه از کارکرد مغز شما هستش، شما روی ارائه یه کار خوب، برابر با روش هدف دار و خواسته مشتری، تمرکز کنین. باقی خود به خود میاد.

کلمه های پایانی رو به شکل یه شعار تبلیغاتی در بیارید

اگه یه جمله پایانی و شعار تبلیغاتی موثرمی خواهید، واسه چیزی بالاتر از محصول مشتری خود بنویسین و هدف خود رو پیشرفت بدید. یکی از مهم ترین این شعارا واسه نایک، نوشته شده:

هویت برند و شعار نایک

این جمله تنها مربوط به کفش نیس، تنها مربوط به ورزش هم نیس. چیزیه که بر کل زندگی حکم می کنه و هم باعث فروش تعداد زیادی کفش ورزشی هم شده.

اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین خلق شعار واسه برنامه های تبلیغاتی جورواجور، شما صاحب دیدگاهی نو و هم اندیشه هایی جدید میشین و این، یه جور آزادی رو به شما عرضه می کنه.

تا حالا به شعار تبلیغاتی خودتون فکر کردین؟ کوتاهترین و تاثیرگذارترین جمله واسه معرفی تجارت یا کار شما چیه؟ اگه کسی از شما سوال کنه که چه فرقی با دیگه رقبایتان دارین چی در جواب دارید؟ همین امروز جواب این سوالات رو تو ذهن خود پیدا کنین تا بتونین نام تجاری و هویت برند خود رو به بقیه هم منتقل کنین.