برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته سونی کارخانه ای را به منظور تولید تلفن های هوشمندش احداث می کند

با وجود در اختیار داشتن سهمی خیلی کم از بازار بازم سونی موبایل سر سختانه بنا داره تا واسه باقی موندن بجنگه. شاید بد نباشه اینجا مروری بکنیم به اتفاقاتی که تا به امروز واسه این برند اتفاق افتاده.

در آخر سه ماهه اول منتهی به ۳۰ ژوئن، واحد تلفنای هوشمند شرکت سونی کاهش ۱۶.۴ درصدی درآمد و زیان خالص ۱۸۸ میلیون دلاری رو تجربه کرد که عامل اصلی اونم کم شدن جدی از تعداد تقاضاهای موجود واسه دستگاه های تولیدی به وسیله این نام بلند آوازه بود.

در اون زمان گمانه زنی شد که شاید ژاپنیا کوتاه بیان و همونطور که از VAIO دست کشیدن از اکسپریا هم بگذرند، ولی کمی بعد مدیر عامل وقت، هیروکی توتاکی، این موضوع رو خیلی جدی منتفی خواند تا هواداران رو خوشنود سازه.

البته با وجود تاکید مدیران سونی و بیانیه های رسمی که صادر می شد، بازم گمانه زنیا در مورد پایان عمر واحد موبایل ادامه داشته و حتی هنوزم بعضی منابع این موضوع رو محتمل می دونن؛ اما خبری که امروز منتشر شده می تونه انگار پایان بخش این گمانه زنیا باشه و نشونه ای به طور کاملً روشن از اینکه سونی می خواد با همه توان راهش رو ادامه بده.

براساس خبر مورد اشاره واسه اولین بار طی ۲۰ سال گذشته سونی می خواد کارخانه ای رو واسه ساخت اسمارت فونای خود بسازه. در ادامه با سایت ما همراه باشین.

منابع خبری گزارش می کنن سونی چندین میلیارد ین رو جهت بنا کردن کارخانه ای در پاتوم تانی تایلند کنار گذاشته تا بتونه به شکل کامل و از صفر تا صد موبایل هاش رو در اون تولید و مونتاژ کنه و حتی فرآیندهایی پیچیده مثل سوار کردن چیپای مهم تر هم تحت نظارتش قرار داشته باشن.

جالبه بدونین آخرین باری که شرکت ژاپنی مورد بحث اقدام به ایجاد یه کارخانه در مورد ارتباطات موبایلی کرده برمیگرده به سال ۱۹۹۵ و مجموعه ای که در شهر پکن چین ساخته شد. سونی ۵۱ درصد از سهام اون کارخانه رو در اختیار داشت و بقیه هم در دست شرکای محلی بود، ولی حالا خطوط تولید جدید به طور کاملً واسه غول تکنولوژیک کشور آفتاب تابان هستن.

همه این موارد در حالی رقم می خورن که دیگه تولید کننده اندرویدی یعنی HTC به خاطر ناکامیایی مشابه از کارخانجاتش در شانگهای دست کشیده؛ مجموعه هایی تولیدی که در سال ۲۰۰۹ و با سرمایه ای ۳۲.۲ میلیون دلاری ساخته شدن و مساحتی برابر با ۱۴۷ متر مربع داشتن و تنها یه سال بعد هم به خاطر موفقیتای حاصله ظرفیت شون دو برابر شد. ذکر می شه این مجموعه ها حالا در آستانه فروش به یه برند چینی قرار دارن.

احداث یه کارخانه جدید نشون میده سونی موبایل به دنبال راه حلایی تازه واسه خروج از بحران و زیاندهیه، اما شاید بد نباشه این شرکت یکم بیشتر روی مباحث بازاریابی خود سرمایه گذاری کنه.

ژاپنیا مثل اپل، سامسونگ و ال جی در میان کاربران شناخته شدن ولی نکته در اینجاس اجناس محبوب اونا مثل واکمن و یا تلویزیون هاشون رو به نابودی رفته ان و شاید واسه همینه که تلاش هاشون در بازارهای جوونی مانند تلفنای هوشمند ندیده گرفته می شه و بازاریابی بهتر و بیشتر در کنار کالاهایی موثر ممکنه بتونه به برگ برنده اونا بدل شه.

نکات دیگری هم وجود دارن، مثلا سونی موبایل با اینکه پرچمدارانش دارای قدمتی شامل پنج نسل هستن ولی هنوز در آمریکا جایگاه و بازاری ندارن. این نکته از اونجایی ناشی می شه که برند ژاپنی فقط با اپراتور T Mobile همکاری می کنه و هنوز نتونسته بقیه اپراتورهای آمریکا رو با خود همراه سازه و ً بیشتر تمرکز بازاریابی اش در این منطقه هم روی تبلیغات تلویزیونی بوده و خبری از پیشنهادهای خاص و جذاب نیس.

با وجود فروش مطلوب در ژاپن و حضوری موثر در انگلستان، سونی واسه بدل کردن اکسپریا به یه نام محبوب جهانی هنوز راهی دراز در پیش داره و البته این شرکت از جاه طلبیای خود دست نکشیده و می خواد با راهکارهایی تازه مثل احداث خطوط تولیدی که به طور کاملً تحت کنترلش هستن اشتباهات گذشته رو جبران و غیر ممکنا رو ممکن سازه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *