بریده شدن عنوان در گوگل

تغییر طول عنوان نشون داده شده در نتایج جستجوی گوگل

در گذشته مقالاتی دور و بر سئو مطالب در وبسیما منتشر شده که یکی از اونا ۷ نکته طلایی در سئو عنوان صفحه نام داشت. در این مقاله آموختیم که عنوان سئو یا همون Title Tag چه کاربردی داشته و چه نکاتی رو باید هنگام نوشتن اون در نظر بگیریم.

تازگیا گوگل تغییراتی در چگونگی نمایش عنوانا در یافته های جستجو ایجاد کرده؛ در گذشته فضایی که واسه نمایش عنوان صفحات در نظر گرفته میشد ۵۱۲ پیکسل بود که به ۶۰۰ پیکسل زیاد شده. این افزایش ۱۷ درصدی موجب شده که تعداد کاراکترهایی که در عنوان جا می شن عوض شه. در گذشته پیشنهاد میشد که هنگام انتخاب عنوان صفحه بیشترین حد از ۵۵ کاراکتر استفاده کنیم ولی حالا باید عدد جدیدی رو واسه این کار محاسبه کنیم.

تعداد کاراکتر عنوان سئو

کاراکترها عرض برابری ندارن

گوگل عنوان صفحه رو براساس اندازه عرض اون و به پیکسل محاسبه میکنه، حال اینکه هنگام نمایش نتایج جستجوی گوگل از فونت Arial استفاده میشه و در این فونت کاراکترهای جور واجور عرض برابری ندارن در نتیجه تعداد نمایش کاراکترها بسته به جمله میتونه عوض شه. هم اینکه در زبون انگلیسی عرض کاراکترها براساس کوچیک یا بزرگ بودن حروف تغییر میکنه که موجب میشه بشه به یه عدد واحد واسه تعداد کاراکتر نشون داده شده رسید.

نمونه زیر یکی از طولانی ترین عنوان هاییه که می تونین در نتایج جستجوی گوگل ببینین و از ۷۷ کاراکتر تشکیل شده. که در اون ۱۴ بار حرف کوچیک i و ۱۰ بار حرف کوچیک t به کار رفته که در کنار ۳ کاراکتر خاص موجب شدن عرض کلمات و کلا عنوان کوتاه تر از حالت عادی باشه.

کاراکترها عرض برابری ندارن

کلمات بریده نمی شن

در گذشته هرکجا که محدودیت فضا به پایان میرسید ممکن بود کلمات شما بریده شن و ما عبارات تموم نشده رو در عنوانا مشاهده میکردیم ولی با تغییرات جدید هیچ وقت کلمات به شکل برید و نصفه نشون داده نمی شن. اگه کلمه انتهایی خیلی طولانی باشه عنوان شما به شکل خودکار قبل از اون کلمه برش خورده و کوتاه تر از حد مجاز نشون داده میشه.

کلمات عنوان بریده نمی شن

نام برند شما بریده نمیشه

یکی از مشکلات سیستم قبلی اون بود که با طولانی شدن عنوانا نام سایت یا برند در نتایج جستجوی گوگل نشون داده نمیشد ولی با تغییرات جدید در نمایش عنوان صفحات در نتایج جستجوی گوگل مشاهده میکنیم که حتی اگه عنوان صفحه بریده شه نام برند در انتهای اون به شکل کامل نشون داده میشه. همین مسئله موجب میشه که شما فضای کمتری واسه قرار دادن عنوان صفحات خود داشته باشین.

نمایش نام سایت در انتهای عنوان

در بسیاری موارد مشاهده میکنیم که نام سایت یا برند در تگ title صفحه ذکر نشده ولی گوگل این نام رو شناسایی کرده و در انتهای عنوان صفحات به کاربران خود نمایش می ده.

بررسی ۱۰ هزار جستجوی متفاوت

نکته : برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت  homatez.com  مراجعه نمایید

بررسیای انجام شده بوسیله تیم فنی سایت MOZ طی یه تحقیق روی ۱۰۰۰۰ جستجوی متفاوت یافته های جالبی رو ارائه کرده. در کل نزدیک به ۹۰۰۰۰ عنوان نشون داده شده در نتایج جستجوی گوگل بررسی شده که نمودار زیر تعداد کاراکترهای نشون داده شده رو نشون می ده.

نمودار تعداد کاراکترهای نشون داده شده در عنوان

در نگاه اول ممکنه عدد ۶۳ انتخاب مناسبی واسه تعداد کاراکترهای عنوان صفحه در نظر گرفته شه ولی با کمی دقت میفهمیم که ۵۰ درصد یافته های کاراکترهای کمتری رو نمایش میدن. در نتیجه اگه واسه شما مهمه که عنوان سئو صفحه در نتایج جستجوی گوگل بریده نشه بهتره تعداد کاراکترهای شما بین ۵۷ تا ۵۹ عدد باشه.

توجه کنین که بریده شدن عنوان همیشه هم اتفاق بدی نیس و در بعضی موارد موجب ایجاد حس تعلیق در خواننده شده و اون رو به کلیک کردن واسه مشاهده ادامه مطلب تشویق میکنه.

اگه شمام نمونه هایی از این برش عنوانا در نتایج جستجوی گوگل و مربوط به سایت خود مشاهده کردین با ما در میان بذارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *