مرداد ۲۱, ۱۳۹۹

بزرگ‌ترین دو راهی در سئو

لینک سازی یا تولید محتوا؟

بهینه سازی واسه موتور جستجو یا SEO، فرآیندی سخت یا پرزحمت نیس. اما واسه دریافت نتایجی خوب باید یه روش هدف دار فکر شده داشت و صبور بود چون که در این مسابقه تنها افراد با همت و ثابت قدم پیروز می شن.

امروزه آدمایی که بازاریابی دیجیتالی انجام میدن واسه انتخاب روش هدف دار سئو با تصمیم سختی روبرو هستن؛ باید به تکنیکای سنتی بازاریابی محتوا اکتفا کرد یا اینکه از تکنیکای پر خطر لینک سازی بهره جست؟ کدوم انتخاب کاربران بیشتری رو از راه موتورهای جست و جو به طرف سایت روونه می کنه؟

با کمی جست و جو در اینترنت، مقالات زیادی دور و بر این مبحث پیدا می کنین که بیشتر از اینکه پاسخی واسه پرسشای فوق باشن، کاربر رو گیج می کنن. در این مقاله در مورد علل انتخاب هر کدوم از این روش های هدف دار بوسیله کاربر توضیحاتی ارائه میدیم.

سئو نقشی بسیار حیاتی در کار و کاسبی های آنلاین داره، به دلیل اینکه روزانه میلیونا کاربر به کمک موتورهای جست و جو به دنبال پاسخی واسه سؤالات خود یا حتی راه حل واسه مشکلات خود هستن.

۳ دلیل بسیار مهم واسه موفقیت در سئو عبارت ان از:

  1. معرفی بهتر برند خود و افزایش آگاهی عمومی
  2. افزایش بازدیدکنندگان سایت و فروش بیشتر اجناس
  3. نکته : برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت  homatez.com  مراجعه نمایید

  4. کسب نفوذ و اعتبار در مورد کاری خود

اینجاش خیلی مهمه که یه فرمول جادویی واسه رسیدن به یه روش هدف دار سئو موفقیت آمیز وجود نداره. یادتون باشه گوگل تنها وقتی سایت شما رو دوست داره که اول مردم اون رو دوست داشته باشن.

لینک سازی، راهی میانبر ولی پرپیچ و خم

ممکنه داشتن تعداد خیلی بالایی کاربر در شبکه های اجتماعی عالی به نظر برسه، اما این جست و جوی کاربران و ورود اونا به وب سایته که در آخر دلیل افزایش فروش اجناس می شه. پس ساخت سایت بدون رعایت استانداردهای سئو مانند ساخت بزرگراهی بدون تابلوهای راهنماست!

در مبحث لینک سازی باید کلیدواژهای بسیار مخصوصا و در رابطه رو شناسایی کرده و به دنبال اونا بریم. این کلید واژه ها از منابع مختلفی به دست میان؛ ممکنه انتخاب رئیس، برآورد کلی تیم باشن و یا اگر به عنوان مشاور سئو کار می کنین، از طرف مشتری پیشنهاد داده شن. در قدم بعدی باید به دنبال فرصتای لینک سازی در فضای مجازی بود.

لینکای دریافتی واسه یه سایت به ۳ دسته تقسیم می شن:

۱- لینک سازی رایگان

پس از تحلیل کلید واژه ها و اطلاع از اینکه کدوم جمله بیشترین ترافیک رو به سمت سایت ما روونه می کنه، باید به دنبال وب سایتا و وبلاگای مربوط به کار و کاسبی خود و کلیدواژهای مورد استفاده بگردیم. بعد باید با گردانندگان اون وب سایتا گفتگو کنیم تا به سایت ما لینک دهی کنن. روشای زیادی واسه این کار هست که در مقاله ساخت بک لینک رایگان به اون اشاره کردیم.

۲- لینک سازی ارگانیک

اگر همیشه واسه سایت خود در حال تولید محتوای مهم هستین، جایزه شما لینکای ارگانیک هستن. این جور لینک سازیا بدون کار خاصی به دست میان. اما مشکل اینه که واسه کسب لینکای ارگانیک بیشتر، باید رتبه بالاتری داشته باشین، واسه داشتن رتبه بالاتر هم باید لینکای بیشتری داشت.

هرچقدر محتوای شما مهم و تخصصی باشه به همون نسبت شانس معرفی بوسیله سایتای دیگه و لینک سازی ارگانیک شما افزایش پیدا می کنه. واسه این کار بهتره تکنیکای بازاریابی محتوا رو خوب شناسایی کرده و متناسب با زمینه کاری خود از اونا بهره بگیرین. پیشنهاد میکنیم مقاله بازاریابی محتوا با هدف سئو رو بخونین.

۳- خرید بک لینک

این جوری لینکا بوسیله گوگل به عنوان “کلاه سیاه” شناخته می شن. به این خاطر که گوگل می خواد مطمئن شه وب سایتایی در رتبه بالاتر قرار می گیرن که محتوای مهم و با کیفیتی تولید کردن نه اونایی که پول بیشتری داشتن. رقابت پیش رو، پیدا کردن لینکایی ارزون قیمت اما باکیفیته که اسپم هم نیستن. قبل اینکه مبادرت به خرید بک لینکای ارزون یا انبوه کنین پیشنهاد میکنیم مقاله خرید بک لینک رو به دقت بخونین.

در ادامه نقاط قوت و ضعف روش لینک سازی رو میاریم که از خوندن اونا غافلگیر میشین!

⛔ نقاط ضعف روش لینک سازی

وقتگیر: پیدا کردن سایتای در رابطه و البته معتبر که تمایل به لینک دهی به شما رو داشته باشن خیلی سخت و زمانبره. بدون صرف زمان کافی، لینک سازی هیچ نتیجه ای در ورنداشته یا نتایجی جزئی داره.

تضمینی وجود نداره: حتی با صرف زمان کافی و تلاش بسیار، شنیدن جواب نه واسه درخواستای فرستاده شده بسیار رخ میده. باید در اینکه به کدوم یکی از وب سایتا درخواست می فرستید بسیار هشیار باشین.

✔️ نقاط قوت روش لینک سازی

صرفه جویی در زمان: اگه لینک سازی به درستی انجام شه در زمان صرفه جویی زیادی رخ میده چون که پروسه تولید محتوای شما بسیار ساده تر هستش.

رتبه بندی: لینکای بیشتر برابره با رتبه بالاتر و اندازه نفوذ بیشتر، شما همیشه ابزاری واسه برون رفت از وضعیت فعلی و بهبود جایگاه خود دارید.

تولید محتوا، راه مستقیم ولی طولانی

پس از پرداختن به لینک سازی به روی دیگه سکه یعنی بازاریابی محتوا می رسیم که فرق بسیاری با لینک سازی داره. اصلی ترین سؤالاتی که بازاریابی محتوا درصدد جواب دهی به اوناس عبارت ان از:

  • مخاطبی که قراره واسه اون محتوا تولید کنم چه علایقی داره؟
  • اونا از چه طریقی تجربیات خود رو به اشتراک گذاشته یا محتوای جدید رو پیدا می کنن؟
  • موضوعاتی که در مورد اونا صحبت میکنیم چی باشه و با چه ادبیاتی بیان شن؟

ایده های بسیار زیادی واسه تولید محتوا هست که می تونن جواب همه سؤالات فوق رو بدن. اما واقعا فقط یه هدف اون طرف تولید محتوا هست: داستان سرایی. باید داستانی حقیقی در مورد برند خود ایجاد کرده و اون رو به شکلی جذاب واسه مخاطب تعریف کنیم.

سئو و بازاریابی محتوا میتونن به یه ترکیب ایده آل واسه موفقیت تبدیل شن

تولید محتوا به صورت مستقیم کاری با ترافیک سایت یا رتبه اون نداره؛ هدف اصلی اون رشد جمعیت کاربرانه. داستانایی که واسه کاربران تعریف می کنین تو ذهن اونا موندگار می شه و برند شما رو براساس اونا به خاطر میارن. کم کم این محتوای مهم بوسیله گوگل هم شناسایی شده و جایگاه شما در یافته های جستجو بهبود پیدا میکنه. تولید محتوا معمولا با هدف گذاریای دراز مدت همراه س و کمترین زمان لازم واسه رسیدن به موفقیت شش ماه هستش.

⛔ نقاط ضعف روش تولید محتوا

وقتگیر: در این خصیصه، دقیقاً مشابه لینک سازیه. اگه منابع کافی رو به این کار اختصاص نداده و ثابت قدم نباشین، یافته های ناامید کننده هستن. تولید محتوای مهم نیازمند صرف زمان و هزینه بسیاره.

مهارت نویسندگی: جفت و جور محتوا به تنهایی نمی تونه واسه شما ارزش آفرین باشه. واسه تاثیرگذاری روی مخاطبین باید توانایی بالایی در انتخاب موضوعات و بیان اونا داشته باشین.

✔️ نقاط قوت روش تولید محتوا

برندسازی: ممکنه اجناس شما در طول زمان عوض شه، اما برند یکتاست. بزرگ ترین نقطه قوت بازاریابی محتوا همین مورده. در بیشتر اوقات مردم به اون چیزی که می گین دقت نمی کنن بلکه به لحن بیان توجه دارن.

بک لینکای ارگانیک: هرچه محبوب تر شید، وب سایتای بیشتری به سایت شما لینک میدن. تنها راه محبوب شدن هم ایجاد و به کار گیری یه روش هدف دار تولید محتوای قدرتمنده.

در آخر چیکار باید کرد؟ تولید محتوا بهتره یا خرید بک لینک؟

حالا ممکنه سوال کنین: “با این اوصاف کدوم روش هدف دار رو در پیش بگیرم؟”. این سؤالی که همیشه در دنیای سئو در مورد اون بحث انجام شده و بحثی طولانی و مهمه. در این بحث شکل های جور واجور و اقسام نظرات بیان شده که هر کدوم روش دیگه رو پیشنهاد میده. در وبسیما ما به یه نسخه تقریبا کامل واسه تعیین روش هدف دار رسیدیم. واسه اینکار اول به سوالات زیر جواب بدید:

  1. چه مقدار محتوای مهم میشه واسه زمینه کاری من تولید کرد؟
  2. چقدر واسه رسیدن به موفقیت زمان داریم و سئو چند درصد از مشتریان منو شامل می شه؟
  3. نیروی انسانی لازم واسه تولید محتوا رو در اختیار دارم؟
  4. پول و پله و سرمایه لازم واسه خرید بک لینک مهم رو در دسترس دارم؟

نکته بسیار مهم اینه که ما هیچ وقت این دو روش هدف دار رو جدا از هم از هم بکار نمیگیریم بلکه همزمان روی هر دو برنامه ریزی می کنیم. ولی جواب به سوالات بالا زمان بندی اجرای هر کدوم از این دو روش هدف دار رو مشخص میکنه.

بهترین روش اون هستش که شما کار خود رو با تولید محتوا شروع کنین و تا شش ماه بدون معطلی این کار رو ادامه بدید. در این زمان شما در بعضی از کلمات مهم موفق میشین و در بعضی از اونا جایگاهی کسب نمیکنید. بعد از ۶ ماه روش هدف دار لینک سازی هم به کمک شما میاد و تلاش میکنین تا عباراتی که در اونا جایگاه بدست آوردین رو تقویت کرده و جایگاه خود رو محکم کنین.

دقت کنین که ما لینک سازی رو روی عباراتی انجام می دیم که موفقیت نسبی در اونا داشته ایم. اگه عباراتی هستن که هنوز هیچ جایگاهی واسه اونا کسب نکردین بهتره با ادامه روند تولید محتوا اول خود رو به صفحه اول گوگل برسونین و پس از اون با لینک سازی جایگاه خود رو بهبود بدید.

تولید محتوا بهتره یا خرید بک لینک

روش هدف دار تولید محتوا همیشه باید انتخاب اول شما باشه. ولی اگه زمینه کاری شما کشش تولید محتوای زیاد و دائمی رو نداره یا منابع انسانی لازم واسه تولید محتوا رو در اختیار ندارین نمیشه به موفقیت اون امیدوار بود. در این شرایط شما باید پول و پله و سرمایه مناسبی در اختیار داشته باشین، چند صفحه هدف روی سایت خود ایجاد کرده و با خرید بک لینکای مهم جایگاه اونا رو پیشرفت بدید.

اگه قسمت بزرگی از مشتریان شما از راه اینترنت و البته سئو به سمت شما میان نمیتونین ماه ها واسه رسیدن به موفقیت صبر کنین. در این شرایط می تونین با لینک سازی سرعت پیشرفت خود رو زیاد کرده و سریعتر به نتیجه برسین.