دانلود پایان نامه

بازاریابی بانکی توسط شاه رجبیان (1388) مورد بررسی قرار گرفته است. محقق با بیان اهمیت تغییرات سریع در عرصه بانکداری و تنوع فنون بازاریابی به این نکته اشاره دارد که اتخاذ بازاریابی درست میتواند به موفقیت بانک کمک شایانی نماید در این مسیر محقق علاوه بر دسته بندی موضوعی انواع استراتژیهای بازاریابی بانکی مواردی همچون لزوم حفظ یا گسترش سرمایه گذاری، اعتماد آفرینی، نوآوری، حفظ مشتریان فعلی، لزوم سرمایه گذاری بر بانکداری الکترونیکی و آسان نمودن عملیاتهای بانکی را به عنوان عوامل مهمی که باید در تدوین استراتژی بازاریابی بانکی مد نظر قرار گیرند معرفی نموده است. محقق به عنوان نتیجه، اساس و بنیان موفقیت در بانکداری را جذب مشتری و بازاریابی مناسب میداند. متاَسفانه این تحقیق کیفی بوده و منابع استفاده شده در آن اندک هستند لیکن این مقاله در تحقیق حاضر مورد بررسی قرار گرفته است تا از نگاه و رویکرد دیگر محققین به این مقوله اطلاعات بیشتری بدست آید.
علی طهماسبی(1392)،” بررسی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در نظام بانکی” بررسی کردند که، سیستم مدیریت روابط با مشتری می‌تواند کمک کند تا مشتریان موجود حفظ شوند و مشتریان جدیدی جذب شوند.نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که، سودمندترین و مناسبترین استراتژی برای بانکها مشتری مداری است.
تحقیق دیگری در خصوص مطالعه تاثیر تبلیغات بر ارزش ویژه برند (در بانکداری) توسط قاضی زاده و همکاران (1389) انجام شده است. در این تحقیق محققین با اشاره به این مهم که معمولا مشتریان جذب شرکتها یا موسساتی میشوند که اعتبار بهتری دارند به بررسی تاثیر تبلیغات در ایجاد اعتبار میپردازند. این تحقیق نشان داده است که تبلیغات مناسب تاثیر مستقیم و مثبت بر جذب مشتریان داشته و اعتبار بانک را نیز نزد آنها بهبود میبخشد. از آنجا که تبلیغات نیز یکی دیگر از هفت عامل اصلی است که در تحقیق حاضر مورد مطالعه قرار خواهد گرفت لذا نتایج ارائه شده از سوی این محققین میتواند با نتایج حاصل از تحقیق حاضر مقایسه شده و در تحلیل و بررسی نتایج کمک نماید. لازم به ذکر است که آنچه که رویکرد این تحقیق را با تحقیق حاضر متفاوت میکند این است که محققین در این تحقیق تبلیغات را عامل موثر در افزایش اعتبار میدانند و معتقدند که به واسطه اعتبار مشتریان جذب بانک میشوند لیکن در تحقیق حاضر عامل تبلیغات به عنوان یک عامل اصلی مستقل و عامل اعتبار بانک نیز به عنوان یک عامل فرعی مستقل که در ذیل عامل اصلی محصول (خدمات) است معرفی شده و تاثیر هر دو بر جذب مشتری بررسی خواهد شد.
احمدی و همکار (1386) در تحقیقی جالب توجه و متفاوت به مقوله رضایتمندی مشتری پرداختهاند این محققین با پذیرش این اصل که رضایتمندی معادل انتخاب بانک توسط مشتری است به شناسایی مسیرهایی پرداختهاند که به رضایتمندی مشتریان ختم میشوند. در این مسیر محققین به نقش مهم عدالت و کارکنان اشاره نموده و لزوم ایجاد سیستم بازخور از مشتری را یادآور شده اند. در تحقیق حاضر نیز کارکنان به عنوان یکی از هفت عامل اصلی در نظر گرفته شده و همچنین سیستم بازخور نظرات مشتریان در ذیل عامل کارکنان (پاسخگویی و راهنمایی) مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین محقق در پژوهش حاضر ضمن بررسی رویکرد محققین به این مقوله و استفاده از مطالب عنوان شده توسط این محققین نتایج خود را با نتایج حاصله مقایسه خواهد نمود تا بتواند پیشنهادهای موثرتر و کارآمدتری را ارائه نماید.


برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

این مطلب مشابه را هم بخوانید :   عملکرد سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

فصل سوم

روششناسی پژوهش

 
 


پاسخی بگذارید