مهر ۹, ۱۳۹۹

معرفی کراس اوور برقی Nio ES6؛ نمادی از تکنولوژی شگفت انگیز چینی ها در صنعت خودروسازی

کار و کاسبی Nio که مقر اون در شهر شانگهای واقع شده، به واسطه تولید مدلای برقی قوی و سریع تونسته توجهات زیادی رو به سمت خود جلب کنه، طوری که بعضی این شرکت رو تسلای چین می گن.

این شرکت تازگیا از دومین کراس اوور تموم الکتریکی خود با نام ES6 رونمایی کرده که مثل مدل قبلی یعنی ES8 از مشخصاتی تشویق برانگیز برخورداره. همونطور که از اسم Nio ES6 میشه حدس زد، این خودرو از نظر ابعاد کوچیک تر از ES8 بوده و در دسته کراس اوورهای اندازه متوسط قرار میگیره.

مستقیم به سراغ پیشرانه میریم، جایی که Nio ES6 حرفای زیادی واسه گفتن داره. طبق برنامه ریزی چینیا، این کراس اوور در دو نسخه استاندارد و Premier Edition تولید می شه.

نسخه استاندارد Nio ES6 از دو موتور برقی استفاده میکرد که در کل ۴۲۹ اسب بخار قدرت تولید می کنن. شتاب صفر تا صد این نسخه برابر با ۵٫۶ و آخر سرعت اون ۲۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده. واسه تامین انرژی نسخه استاندارد از پک باتریای ۷۰ کیلووات ساعتی استفاده شده؛ این پک در واقع همون نمونه موجود در کراس اوور بزرگ تر ES8ه.

اما دو موتور الکتریکی نسخه قوی تر یا همون Premier Edition، روی هم رفته ۵۳۶ اسب بخار قدرت دارن.

یکی از موتورهای Nio ES6 از نوع مغناطیس دائم (permanent magnet) انتخاب شده، این موتور ۲۱۵ اسب بخار قدرت داشته و در مواقع حرکت با سرعت پایین یا متوسط در بین رانندگیای روزمره، وظیفه تامین نیرو رو رو دوش میگیره.

موتور دوم ES6 از نوع القایی (induction motor) بوده و می تونه به تنهایی ۳۲۲ اسب بخار قدرت تولید کنه. این موتور در زمانایی که راننده نیاز به شتابگیریای سریع یا حرکت با سرعت بالا داشته باشه، وارد مدار می شه. چینیا ادعا می کنن که اینجور ترکیبی بهینه تر بوده و باعث صرفه جویی در هزینه و انرژی می شه.

با تکیه بر این پیشرانه پیشرفته، Nio ES6 نسخه Premier Edition واسه رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فقط به ۴٫۷ ثانیه زمان نیازمند بوده و میتونه مثل نسخه استاندارد به آخر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کنه. علاوه بر این باید اشاره کنیم که به لطف باتری ۸۴ کیلووات ساعتی و براساس استاندارد NEDC، این کراس اوور اندازه متوسط می تونه تا ۵۱۰ کیلومتر فاصله رو با یه بار شارژ بگذرونه.

شرکت Nio مدعیه بخش اعظمی از بدنه ES6 از آلومینیومی که در صنعت هوافضا کاربرد داره، ساخته شده؛ هم اینکه قسمتای اصلی شاسی این خودرو از فیبرکربن مقاوم تشکیل پیدا کرده.

شاسی بلند Nio SE6 طول و عرضی به ترتیب برابر با ۴۸۵۰ و ۱۹۶۵ میلی متر داره. با در نظر گرفتن فاصله اساسی ۲۹۰۰ میلی متری کابین این خودرو از فضای جاداری بهره مند بوده و میشه اونو با ۵ یا ۷ صندلی سفارش داد.

از نظر نمای ظاهری و فضای داخلی ES6 شباهتای زیادی با داداش بزرگ تر خود داشته و مثل اون پویا و مدرن دیده می شه. در داخل کابین نمایشگر عمودی بزرگ موجود در بخش میانی داشبورد و ربات هوشمند موسوم به NOMI در بالای اون بیشتر از بقیه موارد جلب توجه می کنن. این ربات به هوش مصنوعی مجهز بوده و میشه با فرمونای صوتی دستوراتی رو به اون صادر کرد.

فرمون D شکل، صندلیای اسپرت و پوشش سقف میکروفایبر از دیگر خصوصیات شاخص کابین ES6 هستن. در صورت علاقه مشتری امکان سفارش صندلیای راحت تخت شو، پوشش چرم ناپا واسه قسمتای جور واجور کابین و هم اینکه سیستم خوشبو کننده فضای داخلی هم هست.

کراس اوور پیشرفته چشم بادامیا به صورت پیشفرض به یه عالمه از سیستمای کمکی راننده و هم اینکه فناوری خودران اختصاصی شرکت سازنده (Nio Pilot) مجهز شده. البته فعلا این فناوری در دسترس نبوده و بعدا با آپدیتای از راه دور نرم افزاری قابل استفاده میشه.

و اما قیمت؛ واسه نسخه پایه از Nio ES6، بدون احتساب مالیات قیمتی برابر با ۳۵۸ هزار یوان تعیین شده که با اندازه روز ارز چیزی برابر تقریبا ۵۲ هزار دلار یا ۵۳۷ میلیون تومن می شه؛ نسخه Premier Edition هم با باتری ۷۰ کیلووات ساعتی ۳۹۸ هزار یوان (برابر ۵۷,۶۰۰ دلار) و با باتری ۸۴ کیلووات ساعتی ۴۴۸ هزار یوان (برابر ۶۴,۵۰۰ دلار) قیمت گذاری شده.

اونطور که شرکت Nio اعلام کرده علاقه مندان این شاسی بلند برقی می تونن از ۱۵ دسامبر نسبت به ثبت سفارش خود دست به کار شن، تحویل سفارشات هم از ژوئن ۲۰۱۹ شروع می شه.

نکته : برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت  homatez.com  مراجعه نمایید