پایان نامه ارشد رایگان درباره دوره اول متوسطه، یادگیری مشارکتی، روش یادگیری مشارکتی، کارشناسی ارشد

analysis. Asia Pacific Journal of Education, 22, 95-105.
– Johnson. D. W., & Johnson, R. T. (1989). Cooperation and competition, (2nd ed). Minnesota: Interaction.
– Jordan. Don W. (1997). Social skilling through cooperative learning. Education Reserch volume 39 Number 1 spring 1997.
– Joyce, B. & M. Weil (2004); Modeles of Teaching: Hemel Hempstead: Allyn & Bacon.
– Krol, K., Janssen, J., Veenman, S., & Van der Linden, J. (2004). Effects of a cooperative learning program on the eleborations of students working in dyads. Educational Research and Evaluation, 10, 205-237.
– Lambiotte, J. G., Dansereau, D. F., O’Donnell, A. M. Young, M. D., Skagges, L. P., & Hall, R. H. (1988). Effects of cooperative script manipulations on initia learning and transfer. Cognition and Instruction, 5, 103-121.
– Ley, K., R. Hodges and D. Young. (1995). Partner Testing. Researh and Teaching in Developmental Education, 12, 23-30.
– Many, MA. & Many, WA. (1975). The relationship between self-esteem and anxiety in grades four through eight, educational and Psychological Measurement; 35, 1017-21.
– Mealy, D. L., & Host, T. R. (1992). Coping with Test Anxiety. College Teaching, 40 (4), 147-150.
– Muir, S. and D. Tracy. (1999). Collaboratie Essay testing. College Teaching, 47, 33-36.
– Pelmer, Guinevere, Rachel Peters and Rebecca Streetman. (2003). Cooperative learning.
– Pirrell, Kathleen. (1994). Imporving student social skills through cooperative learning and the second stp violence- prevention curriculum.
– Prins. P. J., & Hanewald, G. J. (1997). Self – statements of test – anxious children: thought listing and questionnaire approaches. Journal Consulf Clin Psychol; 65 (3), 440-7.
– Rau, W. and B. Heyl. (1990). Humanizing the College Classroom: Collaborative Learning and Social Organization Among Students. Teaching Socielogy, 18, 141-155.
– Rober, S. (2007). The essential elements of cooperative learning in classromm. ERIC Digest. Education Bloomington IN.
– Salomon, G., & Globerson, T. (1989). When teams do not function the way the ought to International Journal of Educational Reserch, 13, 89-99.
– Sapon-Shevin, M. (2004) Introduction. In: E. G. Cohen, C. M. Brody & M. Sapon – Shevin (Eds) Teaching Cooperative Learning: The Challenge for teacher Education (pp 1-10). Albany, NY State: University of New York Press.
– Sernau, S. (1995). Using a Collaborative Problem – Solving Approach in Teaching Social Stratification. Teaching Sociology, 23, 364-373.
– Shafer, Ingrid. (2001). Team teaching, university of science and arts of oklahana web – edition.
– Slavin, R. E. (1995); Cooperative Learning: Theory, Research and Practiece; 2nd ed. Massachusett: Allyn & bacon.
– Slavin, Robert, E (1991), educational psychology, 252-254.
– Slavin, Robert, E (1995). Researen on cooperative learning and achievement what we know, what we need to know center for research on the adncation of student in Jhns Hopkins univerwity.
– Thurston, Allen, et al. (2010). Cooperative Learning in Science: Follow-up from Primary to High School. International Journal of Science Education, 32 (4), 501-522.
– Webb, N., & Farivar, S. (1999). Developing productive group interation in middle school mathematics. In A. O. Donnell, & A. King (Eds.), Cognitive perspectives on peer learning (pp. 117-150). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
– Webb, N., & Mastergeorge, A. (2003). Promoting effective helping in peer-directed groups. International Journal of Education Research, 39, 73-97.
– Wilson, V. (1998, Novmber, 4-6). A Study of Reduction of Anxiety in Graduate Students in and Introductory Educational Research Course. Paper presented at the Annual Meeting of the Mid- South Educational Reserch Association, New Orleans, LA.

ضمائم و پیوست ها

الف) پرسشنامه و طرح درس و سوالات آزمون علوم تجربی

پرسشنامه مهارت‏های اجتماعی
این پژوهش به دنبال پاسخ به …………….. می‏باشد. امید است با همکاری و مساعدت شما، این امر مهم حاصل گردد. لذا از شما تقاضا می‏شود با قبول زحمت و صرف وقت خود صادقانه به سوالات جواب بدهید. لازم به ذکر است که اطلاعات پرسشنامه فقط در جهت اهداف تحقیق استفاده خواهد شد و نیازی به ذکر نام نیست. قبل از همکاری صمیمانه شما تشکر می‏نمایم.

اطلاعات شما روی نتیجه پژوهش موثر خواهد بود، پس لطفا با دقت و بدون جهت گیری به سوالات پاسخ دهید.
سن
18-14
24-19
30-25
30 به بالا
میزان تحصیلات
دیپلم و پایین تر
فوق دیپلم
لیسانس
کارشناسی ارشد و بالاتر
جنسیت
زن
مرد
وضعیت تأهل
مجرد
متأهل
ایمیل
برای اطلاع از نتایج تحقیق (اختیاری) @ .com

ردیف
عبارات
هرگز
به‏ندرت
برخی
اغلب
همیشه

1
2
3
4
5
1
من هنگام صحبت با دیگران به آنها نگاه می‏کنم.

2
من به دوستی که رنج دیده باشد، کمک می‏کنم.

3
من دوستی را که غمگین است دلداری می‏دهم.

4
وقتی که فرد دیگری کارش خوب باشد، من احساس خوشحالی می‏کنم.

5
من به دیگران می‏گویم که چقدر خوب هستند.

6
من به سراغ دیگران می‏روم و سر صحبت را با آنها باز می‏کنم.

7
وقتی کسی کاری برایم انجام بدهد، من خوشحال می‏شوم و از او تشکر می‏کنم.

8
من دوستانم را دلداری می‏دهم.

9
وقتی که دیگران صحبت می‏کنند من به آنها نگاه می‏کنم.

10
من چیزهایی را که دارم با دیگران قسمت می‏کنم.

11
من از اشیای دیگران طوری مراقبت می‏کنم که انگار مال خودم هستند.

12
من از اطرافیان می‏پرسم که آیا کمک می‏خواهند.

13
من از کمک کردن به دیگران خوشحال می‏شوم.

14
من به هنگام صحبت کردن با دیگران، از آنها سوال هم می‏پرسم.

15
من وقتی کسی را اذیت می‏کنم، بعدا متأسف می‏شوم.

16
من به کسانی که با من خوب هستند، خوبی می‏کنم.

17
من از اطرفیان احوال پرسی کرده و جویای کار آنها و مسائلی از این قبیل می‏شوم.

18
من از لطیفه‏های دیگران و داستان‏های خنده آور آنها، خنده ام می‏گیرد.

19
من هنگامی که یک نفر صحبت می‏کند وسط صحت او می‏پرم و صحبتش را قطع می‏کنم.

20
به چیزهایی که متعلق به من نیست، ب
دون اجازه دست می‏زنم یا آنها را برمی دارم.

21
من وقتی که فرد دیگری کارش خوب باشد، احساس خشم یا حسادت می‏کنم.

22
من زیر قولم می‏زنم.

23
من برای به دست آوردن چیزهایی که می‏خواهم، دروغ می‏گویم.

24
من دیگران را مسخره می‏کنم.

25
من از خودم صداهایی در می‏آورم که دیگران را ناراحت می‏کند (مثل آروغ زدن، بینی را بالا کشیدن)

26
من با صدای خیلی بلند حرف می‏زنم.

27
من به دیگران حسودی می‏کنم.

28
من آنقدر نزد اطرافیانم می‏مانم و وقت آنها را می‏گیرم که از آمدنم خسته شوند.

29
من بیش از حد موضوعی را توضیح می‏دهم.

30
من دیگران را تهدید می‏کنم و مثل آدم‏های قلدر با آنها رفتار می‏کنم.

31
من به آسانی عصبانی می‏شوم.

32
من مثل رئیس‏ها رفتار می‏کنم (یعنی برای انجام کارها به جای خواهش، به دیگران دستور می‏دهم).

33
من اغلب اوقات نق می‏زنم یا شکایت می‏کنم.

34
من وقتی عصبانی هستم به دیگران سیلی می‏زنم یا با آنها کتک کاری می‏کنم.

35
من به بچه‏های دیگر چشم غره می‏روم.

36
من بر دیگران خرده می‏گیرم تا آنها را عصبانی کنم.

37
من عمدا دیگران را آزرده می‏کنم و سعی می‏کنم ناراحتشان کنم.

38
من یک دنده و لجباز هستم.

39
من احساساتم را نشان می‏دهم (یعنی اگر از کسی عصبانی باشم یا خوشم بیاید به او می‏گویم).

40
من زیاد دعوا و مرافعه می‏کنم.

41
من آنقدر سر به سر دیگران می‏گذارم که آزرده شوند.

42
من همیشه دوست دارم در هر کاری نفر اول باشم.

43
من فکر می‏کنم که همه چیز را می‏دانم.

44
من طور رفتار می‏کنم که انگار بهتر از دیگران هستم.

45
من سعی می‏کنم که از همه بهتر باشم.

46
من دوست دارم رئیس باشم.

47
به نظر من برنده شدن یعنی همه چیز

48
من دوستان زیادی دارم.

49
من دوست دارم تنها باشم.

50
من می‏ترسم با دیگران صحبت کنم.

51
من می‏دانم که چطور دوست پیدا کنم.

52
من فکر می‏کنم که اطرافیان به من نیش و کنایه می‏زنند، در حالی که چنین نمی کنند.

53
من غالبا دوستانم را می‏بینم.

54
من به تنهایی بازی می‏کنم.

55
من احساس تنهایی می‏کنم.

56
من در بازی با بچه‏های دیگر شرکت می‏کنم.

نمونه طرح درس
نام درس: علوم پایه هفتم دوره اول متوسطه
موضوع: پیشرفت تحصیلی و مهارت‏های اجتماعی
زمان: 10 جلسه یک ساعت و ربع
مخاطب: دانش‏آموزان دوره اول متوسطه آموزشگاه خدیجه کبری
تعداد دانش‏آموزان: 52 نفر
تعداد اعضای گروه: 5 گروه 3 تا 6 نفره
پیش نیازها: علم و کنجکاوی، آشنایی اولیه با آب، آشنایی با ماده، جرم، جسم، وزن، طول، حجم، چگالی، زمان

اهداف:
1- آشنایی گروه‏ها با آب و ماده، جرم، جسم و …
2- آشنایی با اندازه گیری و ابزارهای آن
3- یادگیری مطالبی درباره جرم، جسم، ماده، چگالی، زمان و …

مراحل انجام کار
سلام و احوال پرسی و حضور و غیاب
یادآوری پیش نیازها
– موضوع مورد تدریس
– سازماندهی گروه‏ها و آماده شدن
– یادآوری نکات مورد نیاز، اصول و …
اجرای کار گروهی
– خواستن گزارش از نمایندگان گروه‏ها
– نتیجه گیری از بحث
– تعیین تکلیف برای گروه‏ها در قالب طرح سوال یا عنوان پژوهش

جدول زمان تدریس

جدول زمانی تدریس برای اجرای روش یادگیری مشارکتی جیگ ساو
زمان تدریس
موضوع تدریس
صفحات کتاب
دوره آموزش
یکشنبه 13/2/94
علم و کنجکاوی
5-2
یک جلسه یک ساعت و ربع
چهارشنبه 16/2/94
اندازه گیری
7-6
یک جلسه یک ساعت و ربع
یکشنبه 20/2/94
جسم
14-8
یک جلسه یک ساعت و ربع
چهارشنبه 23/2/94
جرم
20-15
یک جلسه یک ساعت و ربع
یکشنبه 27/2/94
حجم
25-21
یک جلسه یک ساعت و ربع
چهارشنبه 30/2/94
ماده
30-26
یک جلسه یک ساعت و ربع
یکشنبه 3/3/94
طول
33-31
یک جلسه یک ساعت و ربع
چهارشنبه 6/2/94
وزن
37-34
یک جلسه یک ساعت و ربع
یکشنبه 10/3/94
چگالی
40-38
یک جلسه یک ساعت و ربع
شنبه 16/3/94
زمان
43-41
یک جلسه یک ساعت و ربع

به نام خدا
نام و نام خانوادگی:
امتحان: علوم
تاریخ امتحان:
وقت امتحان:
1-علم چیست؟
الف)علم به کارگیری حواس پنجگانه برای شناسایی چیزهای اطراف ما
ب)علم کارهایی که در آزمایشگاه انجام می‏شود
ج)علم روش برای حل مسائل زندگی ماست
د)هیچکدام

2-موادی که در آب حل می‏شوند عبارتند از:
الف)نفت ب)آهن ج)نمک د)هیچکدام

3-موادی که در آب حل نمی شوند عبارتند از:
الف)اتانل ب)جوهر نمک ج)براده‏های آهن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *