چرا بک لینک و محتوا در سئو، مثل قبل موثر نیست؟

موضوع این ویدیو اختصاص داره به این سوال که به چه دلیل لینک دیگه مثل قبل موثر نیس! به چه دلیل کارای سئویی که ما همیشه انجام میدادیم و جواب می گرفتیم دیگه موثر نیس!
محتوای ویدیو، از متن این پست، خیلی کامل تر و دقیق تر و بی پرده تر هست! پیشنهاد جدی میکنم، ویدیو رو با دقت ببینین و فقط به متن این آموزش اکتفا نکنین.

سوال اینجاس:
به چه دلیل دیگه بک لینک موثر نیس؟

بک لینک

به چه دلیل دیگه لینک سازیامون اثر نداره؟
به چه دلیل دیگه لینک بیلدینگ، اثرش کم شده؟
به چه دلیل تولید محتوای با کیفیت ما، اونقدر باعث رشد رتبه ما نمیشه؟
به چه دلیل گوگل دیگه بی خیال نسبت به موضوع شده نسبت به همه چی؟
به چه دلیل وقتی روشای لینک سازی رو هم تغییر میدیم باز اثری نداره؟

سوالات بالا درسته؟واقعا اثر نداره؟!
بخشی از جواب رو دقیقا ۳ سال پیش در مطلب خاصیت تضریبی فاکتورای سئو اشاره کردیم!

جواب سوالات بالا اینه: فاکتورای سئو به هم شدیدا وابسته شدن!
نه فقط به هم خاصیت تضریبی داشتن و دارن بلکه شدیدا به هم وابسته تر شدن.اگه بخوام خیلی آماتورانه و تازه کار بگم، یعنی شما باید لینک، محتوا و رضایت کاربر رو در کنار هم داشته باشین.اگه بخوام به صورت حرفه ای بگم، باید گفت دیگه زمونه این گذشته (چند سال هست که گذشته) که با کلید واژه بک لینک بخرین، لینک بسازین یا… و منتظر باشین با اون کلید واژه توی گوگل رشد کنین!

اینطور نیس که تصور کنین محتوای خوب و با کیفیت بسازین، و منتظر باشین توی رقابتای متوسط به بالا، از رقبا پیشی بگیرین!

وابستگی فاکتورا به هم یعنی شاخصای برندینگ، لینک ، محتوا و رضایت کاربر در کنار هم!

خود لینک سازی، به اندازه کافی پیچیدگیای خودشو داره و اصول زیادی داره.اصول هم معنیش این نیس که توی فوتر لینک نخرید، یا کلا لینک نخرید یا اینکه Ancher Textای جور واجور بذارید! اینا هم اصول چند سال پیشه که حالا به تکنیکای لینک سازی توی اموزش جداگونه به صورت مفصل، میپردازیم.

بخشی از شاخصای برند، به بازدیدای سایت شما در رابطه هست یعنی آدمایی که مستقیم اسم دامنه شما رو تایپ میکنن و وارد سایت شما میشن و این موضوع شدیدا موثر هست.واسه این کار نباید پاپ آپ بخرین! بازدیدا و ورودیاتون، باید طبیعی باشن! بازدید طبیعی یعنی کاربری که بعد از ورود به سایت شما، روی لینکای داخلی شما کلیک میکنه و به مقدار طبیعی موندگاری داره.موندگاری کاربر در سایت، مهمه نه در صفحه! وقتی کاربر وارد صفحه ای از سایت شما میشه، بیست دقیقه نمیشینه به صفحه مانیتورش که سایت شماس نگاه کنه! مگه اینکه مثل همین مطلب، مثل بقیه مطاب سئوروز، محتوا یا ویدئویی باشه که کاربر رو درگیر کنه! کاربر بعد از ورود به سایت شما(هر صفحه ای) روی لینکای داخلی، منو و… کلیک میکنه و خلاصه با سایت شما رابطه برقرار میکنه.کلیک میکنه و از صفحه ای به صفحه دیگه میره و… .و از همه مهمتر، وقتی سایتی داشته باشین که موجب رضایت کاربره، کاربر به سایت شما بر میگرده.یعنی New Visitor شما تبدیل به Returning Visitor میشه.

اینکه بازدید کننده سایت شما تبدیل به بازدید کننده برگشتی یا همون Returning Visitor بشه، و در کنارش، اندازه موندگاری طبیعی و مناسب و کلیک روی لینکای داخلی داشته باشه، از نظر گوگل، بخشی از شاخصای برند شما، تامین شده.شاخص برند یعنی اینکه سایت شما چقدر در بین مردم، در بخش خودش معروف هست و چقدر کاربران تمایل دارن به اون سایت.این واسه گوگل خیلی خطرناکه که سایتی که کاربرا دوستش دارن و بازدید کننده ثابت داره و برندش رو آدما میشناسن، در یافته های خودش با کلمات کلیدی مربوط به اون سایت، (به شرط رعایت On Page) بالا نیاره و در رتبه خوبی در نظر نگیره.چون رسالت اصلی گوگل، رضایت کاربراش هست.اینکه کاربرانش یعنی جستجو کنندگان در گوگل، نتایجی رو ببینن که دقیقا دنبالش بودن.
حالا تصور کنین شما درباره خرید شارژ مستقیم ایرانسل در گوگل جستجو کنین و اثری از خود اپراتور ایرانسل نباشه! چه افتضاح بزرگی واسه گوگل هست! که مسئولین سایتای اپراتورا به خاطر رعایت نکردن کمتری چیزای On Page SEO ، بازم رتبه خوبی ندارن.

شاخصای برند، گره خورده با شاخصای رضایت کاربر هست.یعنی به جز ورودیا و بازدیداتون، این بازدیدا باید ویژگیایی چون Time on site طبیعی و مناسب، Page View مناسب یا همون کلیک روی لینکای داخلی و گشت و گذار کاربر در صفحات شما و تبدیل شدنش به بازدید کننده برگشتی (Returning Visitor) داشته باشن. هم اینکه اینکه همه اینا، باز خودشون در لایه عمیق تری، شاخصایی واسه طبیعی بودن مثل دارن مثل متفاوت IP و ISP و مرورگر و زمانای بازدید مناسب و خیلی موارد دیگه که در ویدیو ، دقیق و کامل به این موضوع پرداخته شده.اگه هنوز ویدیو رو ندیدید، پیشنهاد می کنم همینجا خوندن رو متوقف کنین و ویدیو رو Play کنین تا مطالب بیشتری رو از دست ندادید!

شاخص موثر دیگه درباره بک لینکا، کلیک روی اوناس! اینطور نیس که بک لینکی که روش کلیک نشه موثر نباشه.اما بک لینکی که روش کلیک بشه، شدیدا تاثیرش متفاوت هست با بک لینکی که روش کلیک نمیشه! مشکل هم اینجاس که شما نمیتونین خیلی راحت کاری کنین که روی بک لینک هاتون کلیک شه مگه با هزینه های خیلی زیادی که اصلا به صرفه نیس!

شاخص موثر دیگه کلیک روی لینکاتون در شبکه های اجتماعی هست! اینکه کاربران از شبکه های اجتماعی بازدید کنن و بعد، به پستی از سایت شما بربخورن، و روی لینکاتون کلیک بشه.

ما یه مدت بود که دنبال روشی بودیم که بتونیم با هزینه کم روی پروژه های خودمون، این موارد رو پیاده کنیم و هر روشی عیبای خودشو داشت و در آخر به راه حلی نرسیدیم که بازدید کننده های طبیعی با موندگاری در سایت مناسب و کلیک روی لینک داخلی و اندازه خروج آنی کم و وفادار (برگشتی یا Returning Visitor) داشته باشیم.یعنی راه حلی که شاخصای برند و رضایت کاربر و هم اینکه کلیک روی بک لینک رو به صورت طبیعی در کنار هم داشته باشیم تا اینکه خودمون، سیستمی طراحی کردیم که این نیاز رو برطرف کنه و بعد از گذشت یه سال استفاده به صورت Private ،عزممونو جزم کردیم این سیستم رو با عنوان ،در اختیار عموم قرار بدیم.

راه حل

نکته مهم اینجاس که زمونه سئوی الان با یه کار پیش نمیره.شما همه فاکتورای On page و محتوا و لینک سازی رو داشته باشین که هر سه اینا خودش دنیای وسیع و زیادی داره و کنار اینا، شاخصای برند و شاخصای زضایت کاربر رو هم داشته باشین که این سیستم(بازدیدیار) بخش کلی ای از نیاز شما رو واسه شاخصای برند و رضایت کاربر و یکی از شاخصای مربوط به تاثیر گذاری بک لینک یعنی کلیک روی بک لینک(Referral Visit) رو، برطرف میکنه و فقط مکمل کم هزینه ای هست واسه پروژه های سئوی شما.

شما در کنار On Page قوی، تولید محتوا با ساختار مناسب در صفحات، UX مناسب، لینک بیلدینگ درست، نیاز به این سیستم دارین یا اینکه نتایجی که بازدیدیار واسه شما به وجود میاره یعنی بازدید کننده هایی با کلیک روی لینکای داخلی، موندگاری طبیعی، بازدیدکنندهای برگشتی، کلیک روی بک لینک، ورودی گوگل به صورتی که در ویدیو اشاره کردم و… رو باید به هر روشی که براتون ممکن هست و در توانتون هست، واسه وب سایتتون، به وجود بیارین و یا اینکه با هزینه های تبلیغات بسیار زیاد و گسترده که هزینش(فقط در اینترنت و وب) بسته به رقابت موضوع وب سایتتون بین ماهانه ۲ تا بیشتر از ۵۰ میلیون تومن میشه، این یافته ها رو به وجود بیارین.

در نتیجه، نه این سرویسای این سیستم به تنهایی، نه لینک سازی به تنهایی، نه تولید محتوا به تنهایی، نه رعایت On Page SEO به تنهایی، واسه شما نتیجه به وجود نمیاره.همه فاکتورا در کنار هم یعنی نتیجه و هر چقدر سطح رقابت کلمات کلیدی شما بیشتر باشه، این وابستگی فاکتورا و رعایت کردن همه چیز در کنار هم، اهمیت خودشو بیشتر نشون میده.