چگونه از اسپم شدن ایمیل‌ها جلوگیری کنیم؟

تا حالا کسی به شما گفته که ایمیلتان رو دریافت نکرده؟ ایمیلی رو که انتظارش رو دشتید در شاخه اسپم خودتون دیدید؟ به چه دلیل این اتفاق میفته؟ چیجوری می تونیم این مشکل رو برطرف کنیم؟

اسپم

متأسفانه راهی واسه رفع این مشکل نیس، ولی با دونستن این ۲ معنی می تونین شانس فرستادن ایمیل به اینباکس خودتون رو زیاد کنین.
نرم افزارهای تشخیص اسپم چیجوری فکر می کنن و چیجوری کار می کنن.

اسپم چیه؟
۱- اسپم یعنی ایمیل ناخواسته.
۲- اسپم بخشی از کاربران رو واسه ارسال مستقیم هدف قرار میده.
۳- لیست ایمیلای اسپم به روشی اسکن کردن وب، دزدیدن اطلاعات سایتای اینترنتی و یا جستجوی اینترنت واسه پیدا کردن آدرسه.

نرم افزارای تشخیص اسپم چیجوری کار می کنن؟
این نرم افزارها شامل یه لیست بزرگ از اطلاعاته که تصمیم گیرنده اینه که ایمیل باید در شاخه اسپم قرار گیرد. البته در هر زمان قوانین اونا تغییر می کنه. مثلا این فیلتر کننده ها به بعضی کلمات حساس هستن. که اگه از این کلمات در ایمیل خودتون استفاده کنین حتماً در امتیاز اسپم شما اثر می ذاره. و اگه این امتیاز از حدی بیشتر باشین حتماً ایمیل شما به شاخه اسپم میره. هم اینکه هر سرور دارای امتیاز دهیای متفاوتی در مورد اسپم یا هرزنامه هستن.

چیجوری ایمیلامون به وسیله این فیلترا اسپم نشه؟
بیشتر فیلترها به شما امتیاز منفی میدن:
۱- از لغاتی مانند اینجا رو کلیک کنین  این تنها شانس زندگی شماس هیچوقت در ایمیلای خودتون استفاده نکنین.
۲- اگه از لغات انگلیسی استفاده می کنین تلاش کنین کلمات رو با حروف کوچیک بنویسین. معمولاً واسه جلب توجه کاربر کلمه ای رو با حروف بزرگ می نویسند با انجام این کار شما خطر اسپم شدن ایمیل خودتون رو افزایش می دین.
۳- از فونتای روشن قرمز و سبز استفاده نکنین. تجربه نشون داده که به کار گیری این رنگای امتیاز منفی واسه شما داره.
۴- تلاش کنین از ایمیل متن به جای فرمت HTML استفاده کنین. اگه از فرمت HTML استفاده می کنین. تلاش کنین کمتر از کدهای HTML استفاده کنین بیشتر تلاش کنین متن شما بیشتر از کدا باشه.
۵- از تصاویر زیاد در ایمیل خودتون استفاده نکنین. و تلاش کنین تصاویر رو ضمیمه نامه خودتون نکنین. این کار باعث می شه که حجم نامهاتون زیاد شه و کاربرانی که با موبایل کار می کنن.  ناراضی شن و ترجیح بدن نامهاتون رو در شاخه اسپم دریافت کنن.

موبایل

۶- امکان لغو عضویت رو در ایمیلای خودتون بذارین. اگه فردی نمی خواد از طرف شما ایمیلی دریافت کنه. اجباری در کار نیس. مطمئن باشین با ادامه این کار اون فرد از شما خرید نمیکنه.
۷- وقتی کاربر درخواست لغو عضویت می کنه باید تا در آخرً ۱۰ روز این کار انجام شه.
۸- حتماً نشانی فیزیکی شرکت خودتون رو در پایین نامه خودتون بذارین. این اطلاعات باید به صورت انگلیسی در پایین همه ایمیلای به همراه شماره تلفن باشه.
۹- اگه به تعداد خیلی از ایمیلات یه  زمان ارسال دارین بعید نیس که بخشی از اونا به شاخه اسپم بره واسه  رفع این مشکل تلاش کنین در هر دقیقه فقط ۳ ایمیل ارسال شه.
۱۰ – از واژه امتحان یا تست در عنوان نامه خودتون استفاده نکنین.

هیچکی دوست نداره ایمیلای ناخواسته رو در اینباکس ایمیل خود دریافت کنه. اینجاش خیلی مهمه که شما می خواین پیام بازاریابی خودتون رو به مخاطبین خود بفرستین. پس در هر زمان که می خواین ایمیل خودتون رو بفرستین کافیه قبل از اون از به درد بخور بودن اون ایمیل واسه مخاطب خودتون مطمئن شید. وگرنه کاربر یا خود رو از لیست شما حذف می کنه و یا این که از این به بعد اسمای خودتون رو به شاخه جانک مخاطب ارسال می کنین.

منبع: مدیر سایت