برگزیده

بهترین سایت های برگزاری همایش

بهترین سایت های اطلاع رسانی همایش ها

یکی از عوامل موثر در فرایند توسعه ملی برگزاری همایش ها و کنفرانس های علمی و تخصصی می باشد. اهمیت برگزاری همایش ها در جهت شناسایی معضلات و تنگناها و در نتیجه، ارائه راه حل هایی به منظور رفع آنها می باشد، به طور کلی برگزاری همایش و سمینارهای علمی تلاشی در راستای اغناء روحیه جستجوگری و کاوشگری جامعه علمی و اجرایی کشور برای کسب معلومات و اطلاع از یافته های جدید در عرصه علم و دانش است. علاوه بر آن، برگزاری همایش ها به تجمیع تجربیات، برقراری ارتباط مستقیم و رو در روی پژوهشگران و محققین و علم آموزان و ایجاد زمینه ای برای فعالیتهای جمعی کمک شایانی می نماید.

اهمیت برگزاری سمینار و همایش ها

یکی از فعالیت های مهم انجمن ها و دانشگاه ها و مراکز تخصصی، برگزاری همایش های بین المللی و داخلی می باشد که از طریق همکاری مشترک مراکز تحقیقات و سازمان ها اجرا می شود. سالانه در داخل ایران همانند سایر نقاط جهان سمینارها و همایش های ملی و بین المللی متعددی برگزاری می گردد که می تواند نقش مهمی در پیشرفت و ترقی کشور داشته باشد. هر یک از این همایش ها با هدف های خاصی برگزار می شوند، معمولا سمینارها با اهداف تحصیلی، کار آفرینی، آموزشی و یا انگیزشی اجرا می شوند و افراد علاقه مند به آن حوزه خاص گرد هم می آیند تا به تحلیل و بررسی و کسب اطلاعات بیشتر در آن زمینه بپردازند. به طور کلی هدف از برگزاری تمامی سمینارها و همایش ها ایجاد انگیزه در شرکت کنندگان در همایش به منظور راه اندازی کسب و کارهای جدید و پرورش ایده ها نو با توجه به جدید ترین یافته های علمی موجود می باشد.

هدف از ایجاد سایت های معرفی رویدادها علمی

برگزاری همایش، سمینار و چنین گردهمایی ها با وجود آنکه بسیار مفید و ارزشمند هستند اما باید اطلاع رسانی مناسبی نیز از چند ماه قبل در رابطه با زمان و مکان برگزاری همایش در اختیار عموم مردم قرار گیرد تا جامعه علمی کشور فرصت های پیش رو را از دست ندهند و بتوانند در این مراسمات حضور یابند. به همین منظور سایت های متعددی در این زمینه راه اندازی شده اند و خدمات بی نظیری را ارائه می دهند. هدف اصلی تمامی بهترین سایت های اطلاع رسانی همایش آمار بروز و دقیق سمینارها و همایش های داخلی و خارجی کشور به کاربران و جامعه علمی کشور می باشد.

این نوشته را هم از دست ندهید :   پارکت آرتا و لمینت آرتا

خدمات سایت های معرفی رویدادهای علمی

از جمله خدمات سایت های اطلاع رسانی همایش ها که اکثرا بیش از یک دهه است فعالیت رسمی خود را آغاز نموده اند قرار دادن جدید ترین و معتبر ترین مقالات و مطالب علمی در تمامی حوزه های علم و دانش، بروز رسانی مرتب و دقیق اطلاعات و اخبار موجود در سایت خود، اطلاع رسانی جامع و کامل تمامی سمینارها، همایش ها و کنگره هایی که برگزار می گردد و به اشتراک گذاشتن جزئیاتی در رابطه با این مراسمات و … می باشد.
این جزئیات می تواند عناوین و مباحث علمی باشد که در هر یک از همایش ها به بررسی آن ها می پردازند و یا ذکر مقالاتی باشد که شرکت کنندگان در همایش ها باید ارائه دهند. علاوه بر این برخی از این سایت ها با همکاری مراکز علمی و دانشگاه های کشور و همچنین به کمک اساتید مطرح کشور اقدام به برگزاری سمینارهای متعددی برای سنین مختلف می کنند که بسیار پربار و آموزنده هستند. بنابراین کاربرانی که قصد دارند از زمان برگزاری همایش های جدید و آخرین همایش های برگزار شده اطلاع یابند کافی است به یکی از این وب سایت ها مراجعه نمایند و با مراجعه به حوزه علمی و فناوری مورد نظر خود به راحتی کامل ترین اطلاعات را در این زمینه کسب نمایند.

مزایای استفاده از سایت های اطلاع رسانی رویدادها

مهم ترین مزیت سایت های راه اندازی شده در این زمینه آن است که اطلاعات و اخبار تمامی همایش ها در آن ها جمع آوری شده و وجود دارد و دیگر نیازی نیست که کاربر برای شرکت در یک همایش خاص به وب سایت خود همایش مراجعه نماید. بنابراین کاربران به راحتی می توانند در این سایت ها با جست و جو نام همایش مورد نظر خود زمان و اطلاعات مربوط به آن و همچنین شرکت یا مرکز ارائه دهنده آن را مشاهده نمایند و به راحتی برای شرکت در آن همایش ثبت نام نمایند.

bestfarsi در این مقاله قصد دارد به تحلیل و معرفی بهترین سایت های برگزاری همایش و سمینار ایران در سال ۹۹ بپردازد. برای ادامه مطلب به سایت اصلی مراجعه کنید.