“
یکی از اصلی ترین چالش های ورود به حوزه بازاریابی دیجیتال این است که بسیاری از موقعیت ها مانند سایر مشاغل “استاندارد” نیستند. آنها غالباً دارای آموزش ، گواهینامه یا مدرک خاصی نیستند ، به این معنی که اگر شما علاقه مند به ورود به صنعت هستید ، شاید نمی دانید از کجا شروع کنید. همچنین ، آنها ترکیبی از مهارتهای غیرمعمول را دارند که می تواند از خلاق بودن تا بسیار تحلیلی باشد. اگر به دنبال منطقه ای هستید که می توانید در بازاریابی دیجیتال در نظر بگیرید ، تبلیغات PPC (پرداخت هر کلیک) می تواند مکانی جالب برای شروع باشد. در اینجا به یک روز در زندگی یک متخصص PPC می پردازیم تا به شما ایده ای بدهد که در این صنعت طاقچه چه انتظاری دارید.
نقش یک متخصص PPC
یک متخصص PPC ، فعالیتهای تبلیغاتی مبتنی بر پرداخت برای هر کلیک از جمله استراتژی ، طراحی ، اجرای ، SEO و تجزیه و تحلیل عملکرد تبلیغات را مدیریت می کند. این یک نقش چالش برانگیز است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد زیرا به یک مهارت منحصر به فرد برای میخکوب کردن یک کمپین PPC نیاز دارد. برخی از نقشهای اصلی که یک متخصص PPC بر عهده دارد عبارتند از:
- تحقیقات کلمات کلیدی: دانستن چگونگی جستجوی افراد برای کالاها یا خدمات ، برای یک متخصص PPC ضروری است. شما باید از روندها پیروی کنید ، دائماً تحقیق کرده و روی گزینه های کلمات کلیدی خود تست کنید و در صورت مشاهده نشدن نتایج آماده باشید.
- طراحی صفحه فرود: تبلیغات شما کلیکها را به سمت صفحه فرود هدایت می کنند که در آن شما چند ثانیه فرصت دارید تا خوانندگان خود را درگیر و خوشحال کنید. تکمیل این صفحات فرود هنری است که سهم متخصص PPC را دارد. بدون داشتن صفحه فرود ، تمام تلاش شما برای استفاده ناچیز است.
- تماشای روند: این به تنهایی می تواند یک کار تمام وقت باشد. روند SEO و درک چگونگی پیشی گرفتن از الگوریتم های همیشگی گوگل ، هنگامی که شما بر برنامه های خود غلبه نمی کنید ، شما را شلوغ می کند. شما به یک رابطه صمیمی با مصرف کنندگان احتیاج خواهید داشت ، بنابراین می فهمید که آنها به چه عکس العملی پاسخ می دهند و همچنین چه فناوری روزانه آنها را هدایت می کند. شما باید همه اینها را ، همراه با روندهای اجتماعی ، بدانید تا در بالای کلید واژه های کلیدی و صفحه های صفحه فرود خود قرار بگیرید.
مجموعه مهارت های یک متخصص PPC
به گفته استفان Sarandrea ، مدیر استراتژی شرکت PPC Siteflood ، “PPC هنرهای بازاریابی … را با علم علائم ترکیب می کند.”
این مسئله به ذهن خلاق متخصص PPC می پردازد ، اما برای تسلط بر هنر PPC بسیار بیشتر لازم است. در طول روز شما متعادل کننده صفات مختلفی از جمله:
- تحلیلی: همانطور که قبلاً گفته شد ، شما زمان زیادی را صرف تلاش برای تشخیص اینکه چه چیزی برای مبارزات انتخاباتی شما استفاده می کند ، می کنید. بنابراین ، یک ذهنیت تحلیلی لازم است تا شماره ها را بررسی کرده و آماری را تجزیه و تحلیل کند تا بتوانید عملکرد کمپین خود را بهبود ببخشید.
- سازمان و مدیریت زمان: در بیشتر مشاغل انتظار می رود ، اما به عنوان یک متخصص PPC ، با بسیاری از کارها مواجه خواهید شد که نسبت به سایر موقعیت ها وقت گیرتر است. یعنی پیروی از آمار کمپین های خود در حالی که با جدیت تحقیق می کنید تا در صدر روندها باقی بمانید. برای اطمینان از اینکه هیچ چیزی را از دست ندهید ، به لیست کارهای طولانی و یک برنامه ریز روزانه نیاز دارید.
- تخصص فنی: برای مدیریت PPC از جنبه های فنی بسیاری از جمله درک HTML و JavaScript ، رمزگشایی ، ردیابی و بازخوانی کدها یا استفاده صحیح از برچسب ها وجود دارد. همچنین باید از دیدگاه کاربر فناوری را درک کنید تا از آخرین روند مرورگرها ، دستگاه ها و موارد دیگر پیروی کنید.
- خلاقیت: ذهن خلاق شما موفقیت کمپین های شما را هدایت می کند. شما باید کپی فوتی و فوری بنویسید و از تصاویر خلاقانه استفاده کنید که در یک قاب بسیار کوچک قرار می گیرند. به گفته Sarandrea ، “هر تبلیغ کاملاً ناچیز است ، بنابراین باید با استفاده از فضای اقتصادی مقرون به صرفه باشید.” شما باید از احساسات و FOMO (ترس از از دست رفتن) استفاده کنید تا نرخ کلیک خود را افزایش دهید. این اصلی ترین شغل است.
- درک مشتری: برای تعیین هدف مشتری باید از مارک و تجارت خود استفاده کنید. به این ترتیب ، مکان های مناسب ، کلمات کلیدی را پیدا خواهید کرد و برای تبلیغات نمایش خود کپی می کنید.
- ارتباطات: نه تنها به نوشتن نسخه خوب کمپین نیاز خواهید داشت بلکه ایده های خود را به طور مؤثر به مشتری و اعضای تیم نیز ابلاغ خواهید کرد. شما باید در بالای مبارزات انتخاباتی خود باشید تا اطمینان حاصل کنید که روند کار خود را به درستی توضیح می دهید. شما باید از تمایل خود برای ایجاد تغییرات حمایت کنید ، بنابراین مردم می بینند که اگر تغییراتی ایجاد نشود ، این کمپین رنج خواهد برد.
- سازگاری: بازاریابی دیجیتال از نظر ماهیتی روان است و از هر نظر تغییر می کند. شما باید ویلی باشیدبرای ایجاد تغییرات همچنین هنگامی که همه چیز به روشی که شما پیش بینی کرده اید نباشد ، باید نیاز به تغییر را تشخیص دهید. سازگاری برای بهبود و همچنین سازگاری با تغییرات در روند و فناوری ، مواردی هستند که هر روز باید در برنامه خود بگنجانید. به عبارت دیگر ، برنامه ریزی کنید تا در برنامه های خود تغییراتی ایجاد کنید.
- گرسنگی برای دانش: شغل شما هر روز خواستار یادگیری شماست. تحقیقات مورد نیاز بی پایان است ، بنابراین شما باید اشتهای دانش داشته باشید و مایل باشید روش های جدید انجام کارها را برای ماندن در صدر بازی خود بیاموزید.
- اشتیاق برای آزمایش چیزهای جدید: اگر فکر خود را تغییر نمی دهید و رویکردهای جدید را امتحان می کنید ، کار خود را انجام نمی دهید. شما باید به اندازه کافی شور و اشتیاق داشته باشید تا بخواهید چیزهای جدید را امتحان کنید ، بنابراین می فهمید بهترین نتیجه چه می شود. Sarandrea می گوید: “اگر در حال پیشرفت و تماشای کلیک های غلط باشید ، در طی چند روز خواهید آموخت ، یکی از بهترین احساسات است ، به خصوص پس از گذراندن روزها یا هفته ها آزمایش A / B.” li>