۱۰ ماده غذایی برای کاهش استرس

استرس

به گزارش آلامتو به نقل از ؛ هممون میدونیم که با خوردن، مشکلات روحی ما به صورت سحرآمیزی حل نمیشه، اما خوردن مواد غذایی ناسالم می تونه ایجاد کننده ایجاد مشکلات روحی شه. اینجا به پیشنهاد دکتر درو رمزی عضو هیئت علمی دانشگاه روانپزشکی کلمبیا و نویسنده کتاب Happiness Diet and Fifty Shades of Kale، غذاهایی سبک رو تقدیم حضورتون می کنیم که خوردن اونا در وقتی که با استرس دست به گریبانید، تا حد خیلی از استرس شما کم می کنه.

  1. جو دوسر با دارچین و عسل

با یه کاسه جودوسر گرم و دلچسب، حس خوب خوردن کربوهیدراتی خوشمزه و به دنبال اون ترشح هورمون سرتونین و بعدا احساسی مورد پسند رو تجربه می کنین و از اونجایی که پر از فیبره کم کم هضم شده و اندازه قند خون رو مانند خیلی از غذاها افزایش نمی ده. کمی دارچین (داروی رفع خستگی بیشتر از اندازه) اضافه کنین هم اینکه ۱ قاشق چایخوری عسل (تامین کننده شیرینی لازم و تقویت سیستم ایمنی بدن). با کیفیت ترین نوع جو دوسر رو انتخاب کنین.

  1. شکلات تلخ با بادام

درمان با شکلات حقیقیه: مطالعاتی در سال ۲۰۰۹ از طرف محققان سوئیسی صورت قبول کرد و نشون داد که خوردن شکلات تلخ از اندازه هورمونای استرس زا کم می کنه. در تحقیقات اولیه مشخص شد که خوردن شکلات در درمان فشار خون موثر بوده و کم کننده فشار خون در حد داروهاست. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین بادام پر از پروتئینای انرژی زاست، در ردیف چربیای اشباع نشده به درد بخور واسه بدنقرار میگیره که در مطالعاتی در رابطه مشخص شد که به همین دلایل از اندازه استرس کم می کنه.

  1. چیپس کیل(یه جور کلم)

چیپسای کیل خونگی تشکیل شده از ترکیبات ساده ای هستن: روغن زیتون، کیل و شاید کمی نمک. یافته های گذشته محققان مربوط به اون هستش که آدمایی که روغن زیتون مصرف می کنن نسبت به آدمایی که از روغنای دیگه مصرف می کنن، حس خوشحالی و سرحالی بیشتری رو تجربه می کنن که این به وجود اومده از طریق ترشح بالای هورمون سرتونین هستش. محققان دانشگاه هاروارد در مورد سلامت عمومی فهمیدن که مصرف کیل موجب بالا رفتن کارتنوئید (یه نوع آنتی اکسیدان) خون می شه. بالا بودن اندازه کارتنوئید خون به طور زیادی حس خوش بینی رو در فرد بوجود می آورد.

  1. اسموتی

کافئین مورد نیازخود رو با شیر سویا (ترکیبات موجود در فولات، ترشح سرتونین رو زیاد می کنه)، پودر کاکائوی تلخ (شامل دوپامین، مثل قهوه) و یه عدد موز رسیده (شامل پتاسیم که فشار خون رو پایین می آورد) تامین کنین.

  1. آجیلا و مغزها

یه مشت آجیل، مخلوطی از پسته، بادام هندی، بادام، گردو و تخمه کدوتنبل که پر از فیبر، آنتی اکسیدان و شامل اسیدهای چرب اشباع نشده هستن، از اندازه فشار خون کم می کنه. براساس یافته های یکی از تحقیقات انجام شده و آمارهای بدست اومده، مشخص شد که مغز پسته از اندازه اضطراب افراد کم می کنه. اسیدهای چرب لازم امگا۳ در گردو با کم شدن اندازه رابطه مستقیم دارن، سلنیوم موجود در بادام هندی و بادام موجب نشاط و اخلاق بهتر می شه و اسید آمینه موجود در تخم کدو، موجب ترشح هورمون سرتونین در مغز می شه. همیشه یه مشت از اینا رو جلو چشمتون نگه دارین.

  1. سیب زمینی شیرین

این نوع سیب زمینیا شیرین، خوشمزه و پر از مواد مغذیست، علاوه بر اینکه شامل کارتنوئید و فیبره که به ترتیب خوش بینی رو در فرد زیاد کرده، موجب نشاط می شه و شاخص قند خون رو کم می کنه. رمزی میگه: “با اینکه طعم شیرینی دارن و پر از کربوهیدراتند، اما شاخص قند خون رو بالا نمی برن.” ازسیب زمینی شیرین درغذاهایی که دستور پخت اونا با سیب زمینی جفت و جور می شه، استفاده کنین.

  1. ماست با بریا

طعم خامه ای مطلوب رو در ماست یونانی کم چرب تجربه کنین. این ماست منبعی پر از پروتئینای انرژی زا و کلسیمه که بدن شما واسه خروج سیگنالای منفی و دریافت حسای خوب بدون نیازمنده. واسه شیرین کردن این نوع ماست، شکلای جور واجور بری های تازه رو بدون بیافزائید و مقادیر زیادی آنتی اکسیدانای ضداسترس و ویتامین C تقویت کننده سیستم ایمنی رو به بدنتون برسونین.

  1. کاری سبزیجات

نکته : برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت  homatez.com  مراجعه نمایید

کاری سبزیجات رو به غذاهای خود بیافزائید و منتظر دو نتیجه باشین: اول اینکه مغز در اثر کپسسین (مولکولای موجود در فلفل چیلی) آندروفین ترشح می کنه و شرایط روحی فرد رو آروم می کنه. و دیگه اینکه براساس یافته های گذشته، کاری بخشای اساسی مغز رو از حمله استرس در امان نگه می داره. با مصرف اسفناج با یه تیر دو نشون بزنین، هم منیزیم دریافت کنین و هم از سردردهای عصبی در امان بمونین.

  1. چای سبز

براساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۱ صورت قبول کرد مشخص شد که اسید آمینه موجود در چای سبز فشار عصبی رو کم کرده و فرد رو آروم می کنه. ماده سبز رنگ موجود در اون به شکل عجیبی سطح هوشیاری مغز رو زیاد می کنه، پس می تونین در کمال آرامش تمرکز کنین.

  1. گواکامولی با هویج

(گواکامولی غذاییس که با آووکادو آماده می شه) آووکادوی خامه ای، پر از اسیدهای چرب اشباع نشده که از اندازه فشار خون کم می کنه.اسیدهای چرب اشباع نشده سیگنالای گیرنده مغز رو نسبت به سرتونین حساس تر می کنه. با هویج خام در کنار اون در حد مطلوبی استرس خود رو کم کنین.

درمان استرس با دکتر اوز

تاثیر استرس بر تیروئید چیه؟

مجله سلامت کاهش استرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *