مطالب عمومی سری اول

چگونه وزن خود را در حالت متناسب حفظ کنید؟

هیچ دارو یا قرصی وجود نداره که اونو مصرف کرده و یه‌شبه لاغر شید. واسه داشتن اندامی متناسب باید تلاش کرد و این تلاش شامل ورزش و تغذیه سالمه. شاید روند کاهش وزن کمی وقت‌گیر به نظر برسه اما اگه آهسته و پیوسته اینجوری ادامه بدین، مطمئنا واسه زمان طولانی‌تری می‌تونید تناسب‌اندام خود رو حفظ کنین. هم اینکه، با تغذیه سالم و کامل، به حفظ سلامتی خود هم کمک می‌کنین.

بخاطر این و در ادامه این مطلب چندین راه حل واسه حفظ تناسب اندام رو براتون یادآوری کرده‌ایم.

رژیم غذایی خود رو به‌یه‌باره و یهویی تغییر ندین. همه خوراکی‌های موردعلاقه خود رو میل کرده اما واسه پیشگیری از چاقی، در مقدار مصرف اون‌ها تجدیدنظر کنین. به‌تدریج اندازه غذایی که صرف می‌کنین رو کم کنین تا اصطلاحا معده‌تون جمع شه.

فعالیت‌هایی که موجب تحریک و تشویق شما واسه کاهش وزن می‌شن رو کشف کرده و اون‌ها رو در طول روز انجام بدین. به‌طور مثال، پیاده‌روی تند بعد از ساعت کاری، بازی با بچتون در پارک و نمونه‌های مشابه که موجب جنب و جوش زیاد شما شده و کالری‌های اضافه رو می‌سوزانند.

روی محرومیت‌ها و محدودیت‌های غذایی خود تمرکز نکنین، بلکه برعکس، بیشتر حواس خود رو روی این موضوع بذارین که زندگی سالم‌تر و شادتری داشته باشین.

در تصمیمات خود ثابت‌قدم باشین. واسه اینکه از هرگونه وسوسه‌ای دور شید، یخچال رو از شکلای جور واجور سبزیجات و میوه‌های مقوی پر کنین تا به‌جای مصرف خوراکی‌های چرب و مضر، ویتامین‌ها و پروتئین‌های لازم واسه بدنتون رو تامین کنین. یادتون باشه که این در کوتاه‌مدت ممکن نمی‌شه و واسه تغییر عادت‌های غذایی، باید صبور بوده و روی تصمیم خود ادامه داشته باشین.

غذاهای سالمی که موردعلاقه‌تون هستن رو پیدا کنین تا به‌واسطه مصرف اون‌ها، نه‌فقط از طعمشان لذت ببرین، بلکه چاق هم نشده و سالم بمونین. از خوراکی‌های شور و شیرین دوری کرده و خود رو به سبزیجات تازه عادت بدین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   سفر به دیار کندوان؛ سومین روستای صخره ای جهان

به دنبال ورزش‌هایی برید که به اون‌ها علاقه دارین. واسه لاغری لازم نیس حتما در کلاس‌های بدن‌سازی یا ایروبیک شرکت کنین، ورزش‌هایی دیگری که براتون جذابیت دارن رو انتخاب کرده و در کلاس‌های اون‌ها حضور به هم برسونین.

از زیاده روی دوری کنین. روی هوس‌های خودکنترل داشته باشین و از مصرف خوراکی‌هایی که کالری، کربوهیدرات و چربی بالا دارن دوری کنین.

با خودتون مهربون باشین؛ همه مسائل زندگی قابل پیش‌بینی نیستن و نمی‌تونید همیشه براساس برنامه‌ریزی‌های خاص خود رفتار کنین. پس، اگه به هر دلیلی مجبور به‌صرف غذاهایی شدید که در رژیم شما وجود ندارن، خود رو سرزنش نکنین. اما پس‌ازآن وعده، دوباره به برنامه اصلی تغذیه خود برگردین.

همیشه اهداف جدید واسه خود مشخص کنین. هدف‌های کاهش وزن مثل رژیم‌های غذایی تقریبا ثابت هستن و تا تحقق اونم باید ادامه پیدا کنن، اما در کنار برنامه‌ریزی اصلی، بد نیس اهداف کوچیک و ساده‌ای هم واسه خود تعیین کرده و به اون‌ها معتقد باشین. مثلا واسه یه مسابقه دو نفرِ با یکی از دوستان، تمرینات ورزشی مشخصی رو دنبال کنین.

در ذهنتون تغییراتی که دوست دارین در ظاهرتون ایجاد شه رو تصویرسازی کنین. به‌طور مثال، به اندامی متناسب بدون شکم بزرگ یا پهلوهایی که بیریخت دیده می‌شن. یا به زندگی سالمی که در ادامه‌ی تلاش‌هاتون به دست میارید.