عمومی

جرم بیت کوین ممکن است بسیار کمتر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد – اخبار ارز دیجیتال – کریپتوکارنسی

برای برخی، مفهوم ارزهای دیجیتال همراه با فعالیت غیرقانونی است. اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که نهنگ ها ارتباط بسیار کمی با آن دارند.

بزرگترین افزایش

بیت کوین (BTC) قبل از سال 2017 ممکن است اخبار مربوط به بازار غیرقانونی جاده ابریشم باشد. زمانی که جهان در مورد مکانی آنلاین که می توانید پول غیرقابل ردیابی را برای خرید مواد مخدر و سلاح بفرستید پیدا کنید، جهان هرگز نمی تواند عقب بماند. بیت کوین انبوهی از دنبال کنندگان جدید را جذب کرد، چه خوب و چه بد.

به زودی، مقامات راه یشم را بستند، و عموم مردم تا حد زیادی رمزارزها را تا سال ۲۰۱۷ فراموش کردند.

متأسفانه، این رخنه در افکار عمومی اهمیت زیادی برای بیت کوین ایجاد کرد. قبل از سال 2016، بیشترین چیزی که کسی در بیت کوین شنیده بود این بود که قیمت آن در نوسان است و از آن برای تامین فعالیت های مالی غیرقانونی استفاده می شود.

 

بنابراین این روزها واقعاً چقدر بیت کوین برای فعالیت های غیرقانونی استفاده می شود و چگونه با اطلاعات عمومی مطابقت دارد؟

مقاله فولی و همکاران در سال 2019 نشان دادند که تا 26 درصد از کاربران بیت کوین و اکثرا 46 درصد از تراکنش های بیت کوین برای فعالیت های غیرقانونی استفاده شده است. این نوع سرمایه در سال 2017 دارای 7 میلیارد دلار سهام در بیت کوین و 76 میلیارد دلار حجم تجارت بوده است.

اگرچه قابل توجه است، اما این اعداد خالی از اخطار است. از سال 2017، بیت کوین مورد توجه جریان اصلی قرار گرفته است، و با آن تلاش‌های بیشتر برای شناخت مشتری (KYC)، قوانین و پروتکل‌های ردیابی بهتر صورت گرفته است.

بیت کوین آلوده

روش جستجوی جرم AMLBot، سکه‌های مربوط به جرایم مختلف از بازارهای غیرقانونی تا کند کارکرد باج‌افزاری و سکه‌های ذخیره شده را برچسب‌گذاری می‌کنند. این فناوری، بیت کوین غیرقانونی را به عنوان خطرناک نشان می دهد.

در سیستم‌های تقسیم‌بندی AMLBot، فعالیت‌های مشکوک از دستگاه‌های خودپرداز رمزنگاری یا صرافی‌های بدون KYC سرچشمه می‌شوند، در حالی که کوین‌های قابل اعتماد می‌توانند از استخراج یا کیف‌پول‌های شناخته شده بسیار تنظیم‌شده/خود به دست آیند استفاده کنند.

پولشویی است، اما مردان راهی پیدا می کنند. AMLBot چند مثال برای اخبار ارز دیجیتال – کریپتوکارنسی ارائه کرد:

“هنوز راه‌های گریز بسیاری برای پولشویی وجود دارد، مانند صرافی‌های همتا به همتا، DEX، صرافی‌هایی با سیاست‌های ضعیف AML/KYC، و غیره. ساده‌ترین راه، فروش با تخفیف است.”

ببراین حتی اگر این 7 میلیارد دلار بیت‌کوین غیرقانونی امروز در گردش باقی بماند، ارزش بازار بیت‌کوین بسیار بزرگ‌تر خواهد بود، که در اکنون حدود 700 میلیارد دلار است.

سپس باید آنچه را که بیت کوین “کثیف” می شود، در نظر بگیریم.

چه چیزی به عنوان بیت کوین کثیف واجد شرایط است؟

نتیجه این امر این است که بسیاری از کاربران قانونی و بی گناه به بیت کوینی می رسند که به عنوان کثیف تعیین شده است. فعالیت های مجرمانه ای که گفته می شود مرتبط با چنین فعالیت هایی است، از آن زمان به اصطلاح در اتر ناپدید شده است.

این نوشته را هم از دست ندهید :   بررسی کامل لوازم برقی پرکاربرد در خانه و منزل

یکی دیگر از مسائل مربوط به این اعداد بالا این است که کیف پول‌ها را کثیف می‌داند. به عنوان مثال، AMLbot کیف پول هایی را برچسب گذاری می کند که با بازارهایی مرتبط هستند که از استانداردهای KYC ضعیف استفاده نمی کنند یا می کنند.

به دلیل مشخص شدن KYC، بیت کوین آلوده به جنایت احتمال دارد که در صرافی های غیرقانونی و خدمات OTC/P2P خاتمه وجود داشته باشد. با این حال، این اشتباه است که بگوییم همه این کیف پول ها فعالیت های غیرقانونی انجام می دهند. هنجارهای بی گناه از خدمات P2P از بیت کوین های محلی نیز استفاده می کنند.

در این مورد، ممکن است برخی از بیت‌کوین‌ها به عنوان کثیف علامت‌گذاری شوند، در حالی که این نیست، و برخی از بیت‌کوین‌ها ممکن است با موفقیت شکسته شوند. این امر ردیابی فعالیت مجرمانه را برای این الگوریتم‌ها سخت‌تر می‌کند (اگرچه ردیابی بهتر می‌شود) .

به همین دلیل، مقدار بیت کوین آلوده در ادبیات ممکن است بیشتر از مقدار واقعی در گردش باشد. ردیابی حجم غیرقانونی مشکل را تشدید می‌کند زیرا کریپتوهای کثیف سریع‌تر رقیق می‌شوند.

نهنگ ها بسیار تمیز هستند

در حالی که مشخص است برخی از فعالیت های غیرقانونی توسط بیت کوین، این یک اشتباه است که بیشتر بگوییم، یا حتی بسیاری از بیت کوین بخشی از زیر شکم تاریک اینترنتی است.

به‌طور شگفت‌انگیزی، از این 100 سکه برتر، تنها شش مورد حاوی بیت‌کوینی بودند که از تاریک‌نت نشات می‌گرفتند. و از این کیف پول‌ها، تنها سه کیف پول بیش از 1 درصد از ارزش کل را از فعالیت‌های غیرقانونی احتمالی ناشی از می‌کردند.

در حالی که سکه‌های حریم خصوصی در برابر استاندارد مقاوم هستند، AMLBot معتقد است که اکثر دولت‌ها و صرافی‌های معتبر حذف می‌شوند. سکه ها ممکن است به حاشیه رانده شوند، اما همچنان محبوب خواهند بود، “در حلقه های خاص”.

فردای بهتر؟

https://hoseinifinance.com/blog/digital-currency-training/

با رسیدن به سقف بازار ارزهای دیجیتال به بیش از 1 تریلیون دلار، دولت‌ها می‌خواهند این بازار را تنظیم کنند. با این حال، رئیس جدید SEC گری جنسلر و مدیر فعلی کنترل کننده ارز به‌طور شگفت انگیزی برای بلوک چین باز شده است.

به همین ترتیب، علی‌رغم شکایت فدرال علیه ریپل، اکثر ارزهای دیجیتال اصلی از نظر قانونی دست نخورده باقی می‌مانند که نوبت به پیگرد قانونی فدرال ایالات متحده می‌شود.