برگزیده

معرفی قوی ترین دستگاه های ماینر جهان

قوی ترین ماینر جهان روزانه درآمد بسیار زیادی تولید می کند. نکته ای که در این میان بسیار مهم است، روش های نگهداری از این دستگاه های ماینر است. همچنین دستگاه های ماینر برای بازدهی بیشتر باید تنظیمات خاصی داشته باشند که تمام این امور با مهندسین متخصص دستگاه های ماینر باید انجام شود.

ماینرهای بیت کوین این روزها به دلیل کاهش قیمت بیت کوین، حال و روز زیاد خوبی ندارند ولی آن ها می دانند که این بازار این چنین باقی نمی ماند و تمام این ریزش ها، سطوح حمایتی است که باعث رشد بیشتر قیمت بیت کوین می شود.

ماینرهای بیت کوین و همچنین سایر ارزهای دیجیتال، برق زیادی مصرف می کنند. البته باید به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که در برخی از کشورها، ماین بیت کوین غیر قانونی است و همین امر سبب مهاجرت برخی از ماینرها از کشورهایشان به کشورهای مجاز ماین کرن است.

آشنایی با ماینر بیت کوین

اگر اندکی آشنایی با بازار رمزارزها داشته باشید، باید بدانید که شبکۀ بلاک‌چین بیت کوین یک شبکۀ غیرمتمرکز است که توسّط تعداد زیادی ماینر در سراسر جهان اداره و کنترل می‌شود.
هر تراکنش در بستر بلاک‌چین بیت کوین، درون یک بلوک ذخیره می‌شود. معاملات زمانی تأیید و انجام می‌شوند که ماینرها بلوک را کامل کنند.
به بیان ساده‌تر باید گفت برای کامل کردن هر بلوک نیاز است تا معاملات پیچیدۀ ریاضی حل شوند. با گذشت زمان و از سال 2008 تا به امروز این معادلات ریاضی روز به روز پیچیده‌تر شده‌اند . تا حدی که در ابتدا افراد با رایانه‌های شخصی خود ماین می‌کردند و با سخت افزار بسیار ضعیف چندصد برابر بیشتر پاداش دریافت می‌کردند.
امّا همانطور که می‌دانید امروزه با رایانه‌های شخصی نمی‌توان استخراج بیت کوین انجام داد و شما با ماین کردن با رایانۀ شخصی خود فقط زمان و سیستم خود را نابود می‌کنید.
امروزه برای دریافت پاداش ماینرها باید معادلات ریاضی 16 رقمی را حل کنند که در اصطلاح به آنها هش گفته می‌شود. هر ماینری بتواند زودتر از دیگران بلوک را کامل کند، موفق به دریافت پاداش ماینینگ می‌شود. این پیچیدگی در ماین کردن و سخت‌تر شدن معادلات ریاضی برای دریافت پاداش، مهندسین به این فکر افتادند تا دستگاه ماینر تولید کنند. با ساخت دستگاه‌های ماینر، رایانه‌ها به سرعت کنارگذاشته شدند و افراد با دستگاه‌های ماینر، به این رقابت می‌پردازند.

سخت افزار دستگاه ماینینگ چیست؟

در ابتدای کار از (CPU) رایانه‌ها برای ماین کردن استفاده می‌شده است. امّا ماینرها پی بردند که با(GPU) می‌توانند راندمان خود را 50 تا 100 برابر بیشتر از قبل کنند. همین مسئله باعث شد تا دستگاه‌های استخراج بیت کوین تولید شوند. اکنون و در زمان نگارش این مقالۀ راهبران فردا، ماینرها اکثراً از دستگاه‌های ایسیک(ASIC) در مزارع خود استفاده می‌کنند. در ادامه مطالب بیشتر دربارۀ پردازنده‌های دستگاه‌های ماینینگ در اختیار شما همراهان عزیز راهبران فردا قرار می‌دهیم.

کارت های گرافیک (GPU)

اگر گیمر باشید، با کارت‌های گرافیک آشنایی لازم را دارید. کارت‌های گرافیک که بیشتر برای بازی‌های رایانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک بخش پردازش قدرتمند به نام «GPU» دارند. GPUها از توان محاسباتی بالایی برخوردارند.

ماینرها بادرک صحیح و درست این مسئله، این توان محاسباتی قدرتمند را برای حل معادلات پیچیدۀ ریاضی به منظور استخراج هش بلوک به‌کار گرفتند.

مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC)

دستگاه اسیک نوعی مدار است که برای انجام یک هدف خاص طراحی شده است. دستگاه «ASIC Miner» با استفاده از ریزپردازنده‌ها تنها هدف ماینینگ ارز دیجیتال را دنبال می‌کند.

در کل، هر دستگاه اسیک برای استخراج یک نوع ارز دیجیتال ساخته شده است. بنابراین، دستگاه اسیک ماینر بیت کوین تنها رمز ارز BTC را ماین می‌کند. این نوع دستگاه را می‌توانید شبیه به یک کامپیوتر اختصاصی برای ماینینگ Bitcoin در نظر بگیرید که برای حل الگوریتم‌ها بهینه شده است.

این نوشته را هم از دست ندهید :   اوج یادگیری

عرضه ASICهای ماینینگ با تولید اولین اسیک توسط شرکت چینی «کنعان کریتیو» (Canaan Creative) در سال 2013 آغاز شد. از آنجایی که استخراج BTC دیگر با CPUها و GPUها امکان‌پذیر نبود، نیاز به یک نوع سخت‌افزار توانا در اداره نیاز ماین کردن کریپتوکارنسی‌ها احساس می‌شد.

پس از کنعان کریتیو، شرکت‌هایی مانند بیت‌مین (Bitmain)، بیت‌واتز (Bitwats) و میکروبی‌تی (MicoBT) نیز شروع به تولید اسیک ماینرها کردند.

توسعه و تولید دستگاه‌های ASIC هزینه‌بر و پیچیده است. از آنجایی که اسیک‌ها منحصرا برای استخراج رمز ارزها ساخته شده‌اند، نسبت به کامپیوترهای دارای قدرت کمتر کارشان را سریع‌تر انجام می‌دهند و مصرف برق کمتری دارند. چیپ‌های اسیک مخصوص کریپتو ماینینگ کارآیی بسیار بیشتری داشته و جدیدترین نسل آن‌ها، تنها 29.5 ژول در هر تراهش مصرف می‌کند.

یک دستگاه ماینر ASIC عموما دارای یک سری اجزاء مهم است: یک چیپ اسیک اجراکننده محاسبات کدها، یک فن خنک‌کننده و یک ژنراتور پشتیبان برای محافظت در برابر اختلالات برق طی انجام فرآیند ماینینگ.

از نظر فنی، هر کسی می‌تواند در ماینینگ بیت کوین از طریق دستگاه‌ها اسیک شرکت کند. اگر به دنبال استخراج و کسب درآمد از خانه هستید، باید یک دستگاه اسیک ماینر خریداری کنید. با این وجود، این تجهیزات ارزان نیستند. علاوه بر این، به جهت کاهش احتمال ماینینگ موفق به صورت فردی، نیازمند پیوستن به یک استخر استخراح هستید تا با همکاری دیگر ماینرها و به اشتراک‌گذاری منابع، به کسب درآمد برسید. در این حالت، درآمد حاصل از فعالیت ماینرها میان آن‌ها تقسیم می‌شود.

در ادامه همراه وب‌سایت راهبران فردا باشید تا برخی از بهترین و غول‌ترین دستگاه‌های ماینر را برای شما معرفی کنیم.

 

معرفی برترین ماینرهای بیت کوین(معرفی برترین ماینر بیتکوین)

انت ماینر اس 19 پلاس (Antminer S19+)
یکی از بهترین ها را می‌توان مدل Antminer s19 دانست. قدرت هش این دستگاه معادل 110 تراهش بر ثانیه است که با توجه به مصرف برق آن که حدود 3250 وات است، قدرت بسیار خوبی است.

انت ماینر اس ۱۷ پلاس (Antminer S17+)
قدرت هش این دستگاه (Antminer S17+)، 73 تراهش بر ثانیه (73TH/S)  است و میزان برقی که مصرف می‌کند معادل با 2920 وات (2920W) است.

این ماینر یکی از کم نظیرترین مدل ها است که طرفداران زیادی نیز دارد. این دستگاه ماینر با ایجاد تغییراتی در ساختار آن، صدا و همچنین دمای دستگاه کاهش یافته که به کاهش نوسانات در عملکرد دستگاه منجر شده است.

از ویژگی‌های جالب این دستگاه می‌توان به حالت‌های مختلف میزان برق مصرفی اشاره کرد. میزان برق مصرفی این دستگاه در سه حالت توربو، متوسط و کم قابل تنظیم است و البته که مقدار هش‌ریت این حالات با هم متفاوت خواهد بود.

انت ماینر تی ۱۷ پلاس (Antminer T17+)
این دستگاه با بهره مندی از قدرت هشینگ 64TH/S توانسته است نظر مخاطبین خود را جلب کند. ماینرهای T17+، مصرف برق 3200 واتی دارند و از آنجا که بصورت انبوه وارد بازار نشده‌اند، نمی‌توان بصورت قطعی در موردشان اظهار نظر کرد.