برگزیده

خرید گریس تفلونی

گریس تفلونی

چرا از گریس‌ها استفاده می‌کنیم؟

عملکرد روان‌کننده در صنعت بلبرینگ یک مسأله اصلی است. اینکه یک روان‌کننده چقدر می‌تواند اصطکاک را برای جلوگیری از سایش یاتاقان به حداقل برساند؛ اهمیت زیادی دارد. هر کدام از گریس‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در طیف وسیعی از دما‌ها، سرعت‌ها و بار‌های عملیاتی فراهم کنند و در مقابل اکسیداسیون، شکست حرارتی و تبخیر مقاومت کنند.

گریس‌ برای مقاومت در برابر شرایط سخت تولید شده‌ است!

گریس ماده‌ای است متشکل از روغن، غلیظ کننده و افزودنی که به دو شکل جامد و نیمه جامد در بازار یافت و عمدتاً برای روانکاری قطعات فلزی تجهیزات گوناگون در صنایع مختلف به کار می‌رود. در واقع قطعات فلزی تجهیزات صنعتی به دلایل بسیاری ممکن است پس از مدت زمانی عملکرد مطلوب خود را از دست داده و هزینه‌ای اضافه ایجاد کنند. هزینه‌ای که بر چالش‌های موجود در صنعت افزوده و روند رو به رشد را به جهت عملکرد ضعیف یا خرابی قطعات با مشکل رو به رو کند.

برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه به‌کارگیری محصولاتی چون گریس برای بهبود عملکرد کلی تجهیزات، افزایش طول عمر قطعات، کاهش اصطکاک آن‌ها و کم کردن گرما در پروسه نگهداری از تجهیزات الزامی گفته شده است. گریس‌ها در انواع مختلف و برای طیف گسترده‌ای از کاربردها تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معرفی گریس hp-500

گریس HP-500 سفید رنگ و بر پایه پر فلورو پلی اتر است که با ماده پلی تترا فلوئورو اتیلن غلیظ شده است. این نوع گریس برای کم کردن میزان اصطکاک و بالا بردن میزان بهره‌وری قطعات در بسیاری از کاربردها و برای قطعات مختلف به ویژه قطعات پلاستیکی و در شرایط سخت همچون دمای بالا، وجود مواد خورنده، در مجاورت با حلال‌ها و گازهای طبیعی مایع و یا با وجود میزان خلأ بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محدوده دما گریس hp-500 برای روانکاری از منفی 20 درجه سانتی‌گراد تا مثبت 200 درجه سانتی‌گراد است و مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی مختلف نظیر حلال‌ها دارد.

ویژگی‌های گریس HP 500

  • بسیار خورنده
  • روانکاری پلاستیک
  • سرویس واکنشی
  • روانکاری لاستیک و الاستومر

مزایای گریس مولیکوت HP-500

مهمترین مزایای گریس HP-500 عبارتند از:

  • سازگار با اکثر پلاستیک‌ها:

گریس‌هایی با افزودنی پلی تترا فلوئورو اتیلن (تفلون) بهترین برای استفاده روی سطوح پلاستیکی است. تفلون یک الاستومر آب‌گریز است که روان‌کننده‌های حاوی این ماده افزودنی در شرایط مرطوب مؤثر واقع شده و برای روانکاری پلاستیک به پلاستیک مناسب است. تفلون یکی از ترکیبات مهم گریس hp-500 است. پس به طور قطع این نوع گریس سازگاری بالایی با اکثر پلاستیک‌ها خواهد داشت.

  • پایداری عالی در دما‌های بالا:

عموماً در دماهای بالا بیش‌تر از روغن‌ها، گریس‌ها آسیب‌پذیر هستند. گریس، همچون روغن نمی‌تواند گرما را از طریق همرفت دفع نماید. پس دمای بیش‌ازحد موجب تسریع در اکسیداسیون و حتی سخت شدن گریس می‌شود. بالاترین دما بیان شده برای گریس hp- 500، 200 درجه سانتی‌گراد است و این در حالی است که اکثر گریس‌ها می‌توانند با نظارت و روانکاری مجدد تنها تا 121 درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند.

  • مقاومت برتر در برابر مواد شیمیایی و حلال‌ها:

بالا بودن مقاومت این ماده در برابر مواد شیمیایی مختلف و حلال‌ها کارایی و بهره‌وری صنعتی را افزایش داده و سودآور می‌باشد.

  • حداقل زوال ناشی از اکسیداسیون (مناسب برای روغن کاری طولانی مدت):

گریس hp-500 به جهت مقاوم بودن در برابر مواد شیمیایی و حلال‌ها، کم‌ترین خرابی را در اثر اکسیداسیون خواهد داشت. به همین دلیل هنگام استفاده از این نوع گریس، نیازی به روانکاری مداوم، در بازه‌های کوتاه مدت نیست.

  • تبخیر کم روغن پایه (PFPE روغن پایه است)
  • فشار بخار کم
  • مقاومت شیمیایی خوب
  • مقاومت در برابر اکسیداسیون خوب

کاربرد‌ها و موارد استفاده

اصلی‌ترین کاربردی که برای گریس hp- 500 می‌توان بیان کرد، روانکاری قطعات فلزی در صنایع مختلف نظیر خودرو و صنایع غذایی در راستای بالا بردن طول عمر قطعات، کاهش میزان اصطکاک، بهبود و افزایش عملکرد و کاهش تولید گرما (گریس به عنوان سیال انتقال حرارت نیز شناخته می‌شود) همچون دیگر روان کننده‌های صنعتی است.

در واقع این نوع گریس به عنوان یک روان کننده برای تجهیزاتی که در تماس با مواد غذایی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. گریس hp-500 به عنوان یک لایه ضد زنگ به کار برده می‌شود البته به شرطی که میزان مورد استفاده به اندازه‌ای باشد که با شستشو یا پاک کردن از سطح تجهیزات مواد غذایی جدا شود تا سطح تجهیزات به طور مؤثر عاری از هر نوع ماده‌ای که احتمال انتقال آن به مواد غذایی وجود دارد، باشد.

از دیگر کاربرد‌های این نوع گریس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خودرو و حمل و نقل
  • کاربرد‌های صنعتی
  • سیالات و روان‌کننده‌ها
  • مایعات و روان‌کننده‌های خودرو

اگرچه گریس مولیکوت HP500 از نظر شیمیایی بسیار پایدار است، اما در دما‌های بیش از 250 درجه سانتیگراد، مواد به تدریج تجزیه می‌شوند و گاز‌های سمی آزاد می‌کنند.

اگر انتظار دارید که مواد تجزیه شوند، مطمئن شوید که تهویه کافی داشته باشید. پس از استفاده حتماً دست‌هایتان را کاملاً بشویید.

 

گریس تفلونی PTFE مولیکوت  MOLYKOTE  HP 870 به طور گسترده ای در شرایط سخت مانند درجه حرارت بالا ، محیط خوردگی، حلال ، گازهای طبیعی مایع LNG ، خلاء بالا و غیره قابل استفاده است.این گریس بسیار ایده آل برای محیط اتاق تمیز می باشد و در تجهیزات ساخت نیمه هادی ها و تولید مقوا و محورهای خشک کن موتور و غیره که تبخیر روغن کاری می تواند مشکل ساز باشد استفاده می شود .

 

ویژگی ها و مزایا :

• سازگار با اکثر لاستیک و پلاستیک

• پایداری عالی در دماهای بالا

• مقاومت عالی در برابر مواد شیمیایی و حلال ها

• حداقل زوال در اثر اکسیداسیون. مناسب برای روغن کاری طولانی مدت

• فشار بخار کم (روغن پایه)

 

ترکیبات :

• پرفلوروپلیمر

• پلیمر فلوئوره

• مهار کننده خوردگی

گریس تفلون PTFE ضد خوردگی مولیکوت MOLYKOTE HP870 سازگار با اکثر لاستیک و پلاستیک پایداری عالی در دماهای بالا مقاومت عالی به مواد شیمیایی و حلالها مینیمم تضعیف به علت اکسیداسیون عملکرد مناسب برای روانکاری دراز مدت کمترین فشار بخار (روغن پایه) کاربردها : گریس MOLYKOTE HP-870 را می توان به طور گسترده در شرایط سخت مانند دماهای بالا، خوردگی، حلال، گاز طبیعی مایع، خلاء بالا و غیره استفاده می شود. این گریس به طور ایده آل برای استفاده در اتاق های تمیز، تجهیزات تولید نیمه هادی ها، تجهیزات تولید مقوا، موتورهای محرک حرارتی هوای گرم و غیره استفاده می شود، جایی که تبخیر روان کننده می تواند مشکل ساز باشد کارآمد می باشد .

این نوشته را هم از دست ندهید :   کلیپ عاشقانه

گریس نسوز بنتون PX3-500 B2

گریس نسوز بنتون PX3-500 B2 یک روانکار غیر صابونی برای صنایع مختلف می باشد. مقاومت حرارتی بسیار بالا, و مقاومت عالی در برابر رطوبت از جمله خواص این گریس می باشد. همچنین, این محصول قابلیت کارکرد در محدوده دمایی 20- تا 200+ درجه سانتی گراد را دارا می باشد.

  • ضد سایش و خوردگی
  • مقاومت عالی در برابر رطوبت و شستشو
  • مقاومت حرارتی بسیار بالا تا 200+ درجه سانتی گراد
  • چسبندگی بسیار خوب به سطوح فلزی

کاربرد های گریس نسوز بنتون

  • بیرینگ هایی که در دمای بالا و رطوبت زیاد کار می کنند
  • بیرینگ چرخ و ریل کوره ها
  • بیرینگ درب کوره ها
  • نوار نقاله و زنجیر های موجود در فر ها کوره ها
گریس نسوز بنتون
دانلود برگه مشخصات

توضیحات گریس نسوز بنتون

این محصول بر پایه بنتون و مرغوب ترین روغن های معدنی طراحی و تولید شده است. غلیظ کننده غیر صابونی بنتون موجب پایداری حرارتی عالی و مقاومت بسیار بالا در برابر آب می شود.

روغن های معدنی مرغوب در این گریس در برابر اکسید شدن در دمای بالا مقاومت بسیار خوبی دارند. بنابر این, به این محصول قابلیت روانکاری مناسب در محدوده دمایی 20- تا 200+ درجه را می دهد.

گریس نسوز بنتون مقرون به صرفه ترین گریس برای مصارف عمومی تحت دمای بسیار بالا می باشد. این محصول نسبت به گریس نسوز لیتیوم از پایداری حرارتی بالا تری برخوردار می باشد. با این حال, گریس نسوز لیتیوم پایداری مکانیکی بهتری نسبت به گریس بنتون دارد.

گریس نسوز بنتون دارای افزودنی های ضد زنگ زدگی و سایش می باشد, تا بتواند از سطوح فلزی حفاظت کند. همچنین, این گریس چسبندگی بسیار خوبی به سطوح فلزی دارد.

استفاده از گریس‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی بسیار متداول است. با توجه به شرایط خاص محیط خلأ، در مواردی که گریس مستقیما در معرض شرایط خلأ قرار می‌گیرد، استفاده از نمونه‌های معمولی موجود در بازار مجاز نمی‌باشد. در صنعت خلأ از گریس ‌های مختلفی استفاده می‌شود که هریک کاربرد خود را دارد. مهمترین ویژگی گریس ‌های خلأ بصورت زیر است:

  1. فشار بخار

گریس ‌هایی که در محیط خلأ استفاده می‌شوند باید فشار بخار پایینی داشته باشند. مقدار این فشار بخار بسته به شرایط استفاده گریس و دمای کارکرد آن بستگی دارد.

  • تحمل دمایی

همه گریس ‌ها در دمای مشخصی دچار تغییرات شیمیایی می‌شوند. مواد مورد استفاده در شرایط خلأ باید بتوانند در دمای کارکردی خود بدون تغییر باقی بمانند.

  • واکنش‌پذیری

گریس ‌های مخصوص خلأ باید واکنش‌پذیری پایینی داشته باشند، مخصوصا در فرآیندهایی که در آنها مواد خورنده و واکنش‌پذیر آزاد می‌شود (که در بسیاری از فرآیندهای تحت خلأ اینچنین است). همچنین این مواد نباید با قطعاتی که با آنها در تماس هستند واکنش دهند. گریس‌های خلأ همچنین نباید برای کاربران خطرناک یا سمی باشد.

  • هزینه تمام شده

هزینه تمام شده نیز جزء یکی از مهمترین عوامل در انتخاب گریس ‌های خلأ می‌باشد.

علاوه بر موارد فوق گریس‌های خلأ را باید بتوان بسادگی استفاده کرد، بسادگی پاک کرد و همچنین برای مدت طولانی نگهداری نمود.

گریس‌های خلأ اصطکاک و سایش را کاهش می‌دهند، حرکت قطعات را تسهیل می‌کنند. از این گریس‌ها بر روی ارینگ‌ها و گسکت‌های لاستیکی استفاده شده تا علاوه بر محافظت از آنها، عمل آببندی را بهبود بخشند.

گریس‌ها معمولا از دو بخش روغن و استحکام دهنده(Thickener) ساخته شده‌اند. عمل روانکاری با کمک روغن انجام می‌شود. استحکام دهنده باعث پایداری بهتر در گریس می‌شود. معمولا با اضافه کردن برخی از افزودنی‌ها می‌توان تغییراتی در خواص گریس ایجاد کرد.

در گریس‌های خلأ، جزء روغن آن معمولا از ترکیبات مشابه روغن‌های خلأ استفاده می‌شود. روغن‌های معدنی، روغن‌های سنتز شده، روغن‌های سیلیکونی و همینطور روغن‌های PFPE از این جمله روغن‌ها هستند.

استحکام دهنده‌ها نیز گاها به دو نوع صابونی مانند لیتیم و غیرصابونی مانند تفلون تقسیم‌بندی می‌شوند. با ترکیب انواع روغن‌ها و استحکام دهنده‌ها و همچنین اضافه کردن برخی افزودنی‌ها می‌توان انواع گریس‌های خلأ را برای کاربردهای مختلف تولید نمود.

مهمترین و شناخته شده‌ترین انواع گریس‌های خلأ، گریس خلأ بالا ساخت شرکت Dow Cornig(Dow Corning High vacuum grease) که گریس سیلیکونی است و همچنین انواع گریس‌های غیر سیلیکونی(هیدروکربنی و PFPE) ساخت شرکت Apiezon می‌باشد. علاوه برآن شرکت لیبولد(Leybold) نیز مجموعه‌ای از انواع گریس‌های خلأ سری LV8xx را تولید می‌نماید.

پرکاربردترین محلول استخراجگر مس در واحدهای تولید کاتد مس به روش لیچینگ است. این محصول در سال های اخیر توانسته است رضایت مشتریان را به طور کامل جلب نماید. بیش از 80 درصد از واحدهای تولیدی کاتد مس در ایران از این محصول در فرآیند SX استفاده می نمایند. از ویژگی‌های مهم این محصول حذف آهن و منگنز موجود در محلول PLS بوده و مس را با خلوص بسیار بالا جذب می‌نماید. همچنین زمان استریپ مناسب باعث شده تا سرعت فرآیند افزایش پیدا کند.
مدل 5640H عمدتا در واحدهای تولیدی که PH محلول PLS آن ها حدود 2 است مورد استفاده قرار می گیرد. محصول MEXTRAL 5640H با نام تجاری Cupromex 3302 نیز در برخی بازارها عرضه می‌شود و ساختاری مشابه Acorga 5640 و لیکس (LIX 984N) دارد.
.
– مدل 984H:
از مهمترین و مشهورترین مدل‌های محلول جداکننده مس (اصطلاحا لیکس) بوده که در ایران نیز توسط برخی از واحدهای های تولیدی بزرگ کاتد مس استفاده می‌شود. از این استخراج کننده در فرآیند SX برای استخراج مس و جداسازی سایر عناصر مزاحم استفاده می‌شود.
از این استخراجگر برای تولید کاتد مس به روش لیچینگ استفاده می شود. مدل 984H عمدتا در واحدهای تولیدی که PH محلول PLS آن ها بالاتر از 2 است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. محلول جداکننده مس مدل 984H ساختاری مشابه لیکس 984 (LIX 984N) دارد.

گریس تفلونی