عمومی

نکاتی برای سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در املاک یکی از سودآورترین و مطمئن ترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید انجام دهید. این فقط به سرمایه گذاری زمان و یادگیری برای باز کردن پتانسیل درآمد واقعی خود نیاز دارد.

در این راهنما، ما قصد داریم به طور مفصل به بازار سال 2023 نگاه کنیم. حقایق و ارقامی که بازار را در روزها، هفته ها و سال های آینده شکل خواهند داد.

اگر به سرمایه گذاری فکر می کنید یا قبلا سرمایه گذاری کرده اید و می خواهید از آخرین تغییرات به روز باشید، ادامه مطلب را بخوانید.

مقدمه ای بر سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات بسیار شبیه سرمایه گذاری در هر صنعت یا سبد دیگری است. خطرات و مزایای خود را دارد و هم فرصت های کم خطر، کم بازده و پرخطر و با بازده بالا دارد.

دانستن اینکه چه نوع سرمایه‌گذاری هستید، به دنبال چه چیزی از سرمایه‌گذاری هستید و در چه نوع املاک و مستغلاتی به دنبال سرمایه‌گذاری هستید، اولین تصمیم بزرگی است که باید گرفته شود.

انواع سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

سه دسته عمده وجود دارد که سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در آنها قرار می گیرد. مسکونی، تجاری و زمینی هستند. هر براکت همچنین دارای زیرمجموعه‌های شاخه‌ای است، و بسیار توصیه می‌شود که جایگاهی را انتخاب کنید که در آن تخصص داشته باشید تا از آن مطلع باشید و خطرات را به حداقل برسانید.

سرمایه گذاری مسکونی

1. اجاره های تک خانواده

خانه های کوچک در دست رایج ترین شکل سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، خانه های اجاره ای یک خانواده است. این شامل کاندوها، خانه های شهری، خانه های مستقل و هر دسته دیگر از خانه های تک خانواده است. این املاک را می توان خود مدیریت کرد یا توسط یک شرکت مدیریت املاک حرفه ای مدیریت کرد. به طور معمول اجاره نامه ها حداقل 12 ماه طول می کشد.

2. اجاره یارانه ای دولتی

در ایالات متحده، این شکل از اجاره به عنوان اجاره بخش 8 شناخته می شود، اما طرح های مشابهی در کشورهای دیگر وجود دارد. این سرمایه گذاری همانند اجاره های تک خانواری است، با این استثنا که مستاجران از درآمد اندک یا بی درآمد هستند و دولت تمام یا بخشی از اجاره ماهانه آنها را پرداخت می کند.

این املاک می توانند منبع درآمد تضمینی باشند اما خطرات و چالش های خاص خود را نیز به همراه دارند.

ممکن است کنترل و انتخاب کمتری در مستاجران خود داشته باشید و قراردادها برای مدت طولانی تری با امنیت و حفاظت بیشتر برای مستاجر باشد.

3. اجاره تعطیلات

این نوع ملک تقریباً مشابه خانه های تک خانواده است، اما باید کاملاً مبله و برای اجاره کوتاه مدت در دسترس باشد.

برای سودآوری، این سرمایه گذاری در مناطقی که جذابیت تعطیلات قابل توجهی دارند، مانند نزدیک به دریاچه، ساحل، یا مرکز تفریحی بزرگ، بهترین کار را دارد. داشتن املاکی مانند این که توسط یک شرکت مدیریت املاک اداره می شود بسیار رایج تر است.

4. چند خانواده کوچک

 

این نوع سرمایه گذاری شامل آپارتمان های کوچک و مجتمع های پیاده روی است. هر ملکی است که به دنبال ارائه چندین اجاره زیر یک سقف باشد و در صورت مدیریت صحیح پتانسیل بازگشت سرمایه قوی را دارد.

اجاره های ماه به ماه بسیار رایج تر است، و بنابراین گردش مالی می تواند بیشتر از خانه های تک خانواده باشد، اما با توجه به مناطقی که معمولاً این املاک پیدا می شود، خطر نیز وجود دارد.

5. Fix And Flip

اگر ثروت نمایش های تلویزیونی در این نوع سرمایه گذاری را باور کنیم، تعمیر و چرخش زمینه ای است که ROI عظیمی را در یک بازه زمانی نسبتاً کوچک فراهم می کند. مفهوم اصلی نسبتاً ساده است. ملک را کم ارزش بخرید، از طریق سرمایه گذاری (به روز رسانی و تعمیر) ارزش اضافه کنید و سپس برای سود بفروشید. خطرات در هزینه های غیرمنتظره و نوسانات ناگهانی بازار نهفته است.

بیشتر بخوانید : خرید ملک در تورنتو

سرمایه گذاری تجاری

1. خرده فروشی

سرمایه گذاری در املاک خرده فروشی هر نوع ملکی است که به مشاغل معمولی B2C اجاره داده می شود. این شامل مراکز خرید، مراکز اجتماعی، مراکز خرید، یا مشاغل مستقل بزرگتر مانند پمپ بنزین یا بانک است. سرمایه گذاری در این زمینه بیشتر از طریق یک تراست سرمایه گذاری املاک و مستغلات (REIT) انجام می شود.

2. دفتر

جدول اداری همانطور که از نام آن پیداست، سرمایه گذاری در این نوع املاک معمولاً اجاره فضای اداری تجاری به مشاغل است. کلاس های مختلفی از سرمایه گذاری در فضای اداری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

کلاس A یک فضای اداری سطح بالا در یک منطقه مطلوب است که اجاره آن معمولاً بالاتر از حد متوسط است زیرا ساختمان به خودی خود دارای اعتبار خاصی است. کلاس B رایج ترین سرمایه گذاری است و بالاترین سطح تقاضا را دارد.

این نوشته را هم از دست ندهید :   معرفی پرکاربرد ترین تجهیزات و دستگاه های آزمایشگاهی و کاربرد شان

کلاس C ملکی با استاندارد پایان پایین تر در مناطق قدیمی شهر با گردش مالی بالاتر و مشکل در یافتن مستاجران و حفظ آنها است.

3. صنعتی

املاک صنعتی به معنای سرمایه گذاری در املاکی است که برای تولیدات سنگین، مونتاژ سبک، انبارها و هر ترکیبی در این بین استفاده می شود. این می تواند یک سرمایه گذاری فوق العاده پایدار با اجاره های طولانی باشد، اما یکی از مستعدترین مسائل مربوط به پیشرفت فناوری و پایداری است.

4. چند خانواده

سرمایه‌گذاری‌های تجاری چندخانواره مانند املاک چندخانواری کوچک اما در مقیاس بزرگ‌تر است. این شامل ساختمان های بلند و متوسط و همچنین مجتمع های باغی و جوامع خانگی تولیدی می شود.

خطرات و پاداش‌ها مشابه سرمایه‌گذاری چند خانواده کوچک است، و این حوزه دیگری است که در آن سرمایه‌گذاری همراه با شرکا یا یک REIT رایج‌تر است.

سرمایه گذاری زمین

1. زمین برای توسعه تجاری

ساختمانها Lnadscape توسعه تجاری زمینی است که به قصد تبدیل آن به توسعه تجاری تملک می شود. برای اطمینان از ایجاد منطقه بندی مناسب، نیاز به همکاری با یک معمار برای توسعه طرح ها و دولت محلی است.

2. زمین برای توسعه مسکونی

 

زمین برای کاربری مسکونی تقریباً همان زمینی است که برای توسعه تجاری استفاده می شود. برای طراحی به یک معمار و منطقه بندی به دولت محلی نیاز دارد. در مناطق پر شده یا با تغییر مساحت زمین های دیگر و پروژه های توسعه نیافته رایج است.

3. زمین برای کشاورزی

خرید زمین کشاورزی مزایای بزرگ و همچنین خطرات قابل توجهی را به همراه دارد. زمین‌های کشاورزی را می‌توان خریداری کرد و سپس اجاره داد تا برای تأمین درآمد، کشاورزی شود، زیرا سایر اهداف توسعه دنبال می‌شوند. همچنین معافیت های مالیاتی قابل توجهی توسط دولت برای زمین های کشاورزی در نظر گرفته شده است.

4. زمین برای معدن

سرمایه گذاری در زمینی که در آن دسترسی به منابع مطلوب وجود دارد، سرمایه گذاری بزرگ چند نسلی را به همراه دارد. در کوتاه مدت، جریان نقدی در لیزینگ را به طور مستقیم متناسب با ارزش مواد معدنی ارائه شده فراهم می کند.

در درازمدت، زمانی که اجاره به پایان می‌رسد، فرصتی برای افزایش ارزش کالاها وجود دارد و پس از پایان یافتن مواد معدنی، فرصت‌های توسعه ایجاد می‌شود.

مواردی که هنگام سرمایه گذاری در املاک و مستغلات باید به آنها توجه کنید

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، مانند سرمایه گذاری در هر زمینه ای، مجموعه ای منحصر به فرد از ریسک ها و مزایای دارد. در اینجا فقط چند مورد از مواردی است که باید قبل از تصمیم به سرمایه گذاری در نظر بگیرید.

«اگر خانه ندارید، یکی بخرید. اگر صاحب خانه هستید، خانه دیگری بخرید. اگر دو خانه دارید، سومی بخرید. و به بستگان خود پول قرض بدهید تا خانه بخرند.»

جان پالسون، سرمایه گذار و مولتی میلیونر.

موقعیت مکانی، موقعیت مکانی، موقعیت مکانی

این شعار در قلب تجارت املاک است، اما در واقع چه معنایی دارد؟

به زبان ساده، موقعیت ملک شما چیزی است که آن را مطلوب می کند. مطلوبیت تقاضا را هدایت می کند و تقاضا قیمت ها را تعیین می کند. شما می توانید یک عمارت در شهر کالیفرنیا داشته باشید که ارزش آن کمتر از یک خانه شهری در لس آنجلس باشد.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که بیشترین بهره را از سرمایه‌گذاری خود می‌برید، حتماً خانه‌ای را در یک مکان مرکزی در شهر انتخابی خود با دسترسی خوب به جاده‌ها/حمل و نقل عمومی انتخاب کنید.

یک محله خوب با امکانات و خدمات محلی انتخاب کنید.

یک شاخص خوب مبنی بر اینکه این منطقه مطلوب است، سرعت چرخش در سایر خانه های موجود در بازار است.

ارزش گذاری خواص

ارزیابی دارایی راه خوبی برای به دست آوردن ایده از ارزش آن است. اینکه چقدر سریع ارزش آن کاهش می یابد یا ارزش آن افزایش می یابد، نشان دهنده سریع میزان مطلوب بودن منطقه است.

برای املاک موجود، یک روش رایج ارزیابی، مقایسه با خانه های مشابه در بازار است. برای ساخت‌های جدید، ممکن است هزینه کل را در مقابل استهلاک احتمالی محاسبه کنند.

ارزش گذاری فقط به عنوان شاخص ارزش مهم نیست. همچنین در گزینه های مالی بالقوه ای که می توانید برای آنها درخواست کنید و چه مقدار، هزینه بیمه ملک و همچنین در مالیات های پرداختی نقش دارد. خواص ممکن است بیش از حد یا کم ارزش باشد، و شما نیز باید تحقیقات مستقل خود را انجام دهید.