برگزیده

کاربردهای نرم افزار افتر افکت (+ویژگی های افترافکت) گرافیستار

کاربردهای نرم افزار افتر افکت (+ویژگی های افترافکت) گرافیستار

در ادامه این مقاله معرفی نرم افزار افتر افکت اطلاعات مفید زیادی درباره این ابزار به شما ارائه می‌کنیم و امیدواریم دلایل خوبی برای این که چرا باید شروع به یادگیری آن بکنید در اختیار شما قرار دهیم. شاید شما دانشجویی باشید که می‌خواهید مسیر آینده خود را انتخاب کنید. یا شاید به تازگی با افتر افکت آشنا شده‌اید و می‌خواهید در مورد کارهایی که با این ابزار می‌توانید انجام دهید بیشتر بدانید. در هر حال پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

افتر افکت چیست؟

آموزش افتر افکت رایگان یک نرم‌افزار انیمیشن 2.5 بعدی است که برای طراحی انیمیشن، جلوه‌های بصری و ترکیب‌بندی تصاویر متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرد. افتر افکت در ساخت فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و ویدئوهای مختلف کاربرد گسترده‌ای دارد. این نرم‌افزار در مرحله پست‌پروداکشن (post-production) استفاده می‌شود و صدها جلوه مختلف دارد که می‌توان از آن‌ها برای دست‌کاری تصاویر استفاده کرد. این ابزار به ما امکان ترکیب لایه‌های ویدئو و تصاویر در یک صحنه منفرد را می‌دهد. در بین بهترین سایت های آموزش برنامه های گرافیک و تدوین می توان به فرادرس، سریع آسان، گرافیستار، فرانش، موشن کده و دانشجویار اشاره کرد.

نرم افزار After Effect در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

همان طور که گفته شد، از این نرم افزار حرفه ای برای کار های تخصصی ویرایش فیلم و ویدئو استفاده می شود و می توان به کمک آن، افکت ها و جلوه های ویژه ای را به یک ویدئو یا تصویر افزود. در واقع اساس کار این برنامه گرافیکی، ایجاد لایه های دو بعدی و ترکیب کردن آن ها در یک فضای سه بعدی است.
البته نمی توان به صورت مشخصی گفت که یک برنامه گرافیکی همچون افتر افکت در چه زمینه ای کارایی دارد. با توجه به این همه مشخصه جدید و به روز شده و افزوده شدن انواع ابزار ها و قابلیت ها به این برنامه، نرم افزار After Effect را می توان برای اهداف مختلف و در زمینه های متنوع به کار برد. با این حال، نوع استفاده آن بیش تر مربوط به شاخه های مختلف سینما، هنر و تصویر است و از آن در این زمینه ها به صورت گسترده تری استفاده می شود.

کاربردهای فوق العاده افترافکت چیست ؟

  • از برنامه افترافکتس برای ویرایش و ادیت فیلم ها و ویدئو های مختلف استفاده می شود.
  • از آن به منظور افزودن تصاویر متحرک به فیلم ها و ویدئو ها استفاده می شود.
  • کاربرد افتر افکت در ساخت برنامه های تلویزیونی مختلف
  • کاربرد آن در تهیه تیزر های ویدئوی، تلویزیونی و از همه مهم تر تیزر های تبلیغاتی
  • کاربرد این نرم افزار برای تهیه و ادیت انیمیشن های کارتونی
  • استفاده از این برنامه برای اضافه کردن تصاویر و جلوه های بصری ویژه به برخی از فیلم ها و ویدئو ها
  • کاربرد نرم افزار افترافکتس در پویا نمایی و ساخت ویدئو های سه بعدی

ایجاد جلوه های بصری ویژه در افترافکت :

جلوه های ویژه به هر کاری که در صنعت فیلم سازی انجام آن مشکل می باشد و از عهده عوامل عادی فیلم بر نمی آید ، و برای ایجاد آن گروه دیگری وارد عمل می شوند ، جلوه ی ویژه می گوییم . شاید این تعریف قدیمی جلوه ویژه باشد و به عنوان مثال بتوان به ایجاد انفجار در صحنه فیلم ها ، تصادفات ، استفاده از بدلکاران در افتادن از ارتفاع و …. اشاره کرد .اما تعریف جلوه ویژه در حال حاضر را می توان نوع دیگری تعریف کرد : ایجاد هر آنچه که در ذهن شما می باشد و در دنیای واقعی امکان پذیر نیست ! مثل ایجاد ربات های غول پیکر ، ساختن یک دنیای خیالی و غیر واقعی ، ایجاد انفجارهای عظیم و ….

این نوشته را هم از دست ندهید :   رضایت بالا از انتخاب مجموعه باکیفیت برای تعمیر پکیج

البته جلوه های ویژه به چند نوع مثل جلوه های ویژه میدانی ، جلوهای ویژه بصری و … تقسیم می شود .در جلوه ویژه شما گاهی می خواهید یک اتفاق خیلی دیده شود ، مانندصحنه های تصادف و انفجار و … و گاهی می خواهید جلوه ویژه دیده نشود ! مانند خلق یک شهر یا سرزمین رویایی اما طوری که بیننده اصلا متوجه اینکه این تصاویری که می بیند به صورت مصنوعی تولید شده و وجود خارجی ندارد .

ایجاد انیمیشن های زیبا در افترافکت :

صحنه های سه بعدی ساخته شده توسط انیمیشن و با استفاده از نرم افزار افترافکت بسیار زیبا و چشم نواز هستند و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کنند . برای ایجاد انیمیشن های سه بعدی در نرم افزار افترافکت می توانید از ترکیب رنگ آمیزی های پیشرفته و همچنین ادغام صحنه سازی های گوناگون برای این منظور استفاده کنید .

ایجاد صحنه های خلاقانه و باور نکردنی با افترافکت :

یکی از ویژگی های منحصربه فرد نرم افزار افترافکت ، قابلیت آن در ایجاد صحنه های باورنکردنی در فیلم ها می باشد .
استفاده از وهم گرافیکی موجود در نرم افزار افترافکت برای ایجاد صحنه های خیال انگیز و دور از باور بسیار تأثیر گذار است .
از این رو با استفاده از ابزارهای سودمند و کاربردی موجود در نرم افزار افترافکت می توان به خلق صحنه های خلاقانه و باورنکردنی در صحنه های ویدئویی پرداخت .

افترافکت برای تلویزیون و ویدیو گرافی

افترافکت کارش را با برنامه ای برای متخصصان گرافیک شروع کرد تا بتوانند ویدیو های با کیفیت بالا را برای شبکه های تلویزیونی ایجاد کنند. همچنان این یکی از مهمترین کارهایی است که امروزه برای آن از افترافکت استفاده می کنند.

اگر پای خود را در ساختمان های پست پروداکشن، آژانس های تبلیغاتی، استودیوهای طراحی موشنگرافی بگذارید، شما خواهید دید که همه ی آنها از افترافکت برای ساخت محتواهای اورجینال استفاده میکنند، مانند تبلیغات زیرنویسی، تبلیغات تلویزیونی و عنوان بندی ها.

بسیاری از متخصصان به صورت روزانه برای مونتاژ و موشن گرافی از این نرم افزار استفاده می کنند. در واقع شما می توانید در هر ویدیویی که از شبکه های تلویزیونی می بینید یا تمامی فیلم های سینمایی و بسیاری از ویدیوهای اینستاگرام، رد پایی از افترافکت مشاهده کنید.

منبع: گرافیستار https://graphi-star.com/