برگزیده

نکاتی در رابطه با گیمیفیکیشن

در فرهنگ لغت فارسی گیمیفیکیشن به عبارت هایی اطلاق می شود که معنی بازی سازی یا بازی کردن را دارد که به فرایندی گفته می شود  که با استفاده کردن از فرایندهایی مانند محرک ها و مکانیزم هایی که در محیط است که این محیط ها معمولا با فضای بازی هیچ گونه سنخیتی ندارد.  هدف اصلی  گیمیفیکیشن این است که با برانگیختگی بیشتر باعث تعامل بیشتر شود و هم زمان با مفرح کردن فضا  و تاثیری که بر رفتار افراد دارد به رفتار مورد نظر خود برسد..

 دلیل استفاده از گیمیفیکیشن در کسب و کار

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا باید گیمیفیکیشن در کارهای تجاری و کسب و کار خود استفاده کنیم و دلیل این امر چه می باشد در این بخش از مقاله به مهمترین منابعی که استفاده از گیمیفیکیشن برای کسب و کار شما دارد اشاره خواهیم کرد:

1-  جذب کردن و حفظ مشتریان

یکی از بهترین  مزیت هایی که گیمیفیکیشن دارد این است که بسیار سرگرم کننده می باشد و به وسیله بازی وار کردن  تجربه در مشتریان می توانید مشتری های بیشتری را برای خود جذب کنید چون افراد در این روز ها برای سرگرم شدن بسیار مشتاق هستند و این یک روش بسیار سودمند برای حفظ مشتری و جلب مشتری بیشتر می باشد.

2-  کسب اطلاعات بیشتر

ساختار کلی پلتفرم هایی که در گیمیفیکیشن وجود دارد این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید اطلاع بسیار زیادی در رابطه با مشتریان به دست آورید و سپس  رفتار های آن ها را در آب یا وب سایت مربوط به خود تحت نظر داشته باشید و سپس اقدام به تجزیه و تحلیل آنها بپردازید.

 

3-  وفاداری

این روش باعث ایجاد حس بسیار خوشایندی در مشتری ها می شود و زمانی که رضایت مشتریان به میزان کافی خوب باشد رضایتمندی آنها افزایش می یابد و مشتری برای اینکه دوباره به /آن حس رضایتمندی دست پیدا کند به شما مراجعه خواهد کرد.

4-  امکان ارزیابی

این روش  مستلزم این می باشد که به طور دائمی و خودکار اطلاعات را جمع آوری کند و این اطلاعات جمع آوری شده امکان دارد هر چیزی باشد و همه بخش ها از فعالیت هایی که مشتریان انجام می دهند تا بازدهی که کارشناسان فروش دارند را در برمیگرد. شاید در نگاه اول برای افراد این اطلاعات زیاد ارزشمند نباشد اما با تصویر واقعی که از نحوه کسب و کار شما در اختیارتان  قرار می دهد بسیار ارزشمند خواهد بود.

 

5-  تعامل بیشتر با  مشتریان

این روش این این انگیزه را در مشتریان شما ایجاد خواهد کرد که به طور مرتب به سایت شما در بزنند و شما با این روش بیشتر به مشتریان خود دسترسی خواهید داشت. و از این طریق  شما می توانید بازخورد بهتری از مشتریان خود داشته باشید و در راستا بهبود محصولات و فعالیت های خود تلاش کنید. همچنین این روش یک فرصت بسیار مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد تا مشتری هایی که از نحوه کار و محصولات شما ناراضی هستند را شناسایی کنید و قدم های بسیار محکم  در راستای بهتر شدن فرایند کاری خود بردارید.

این نوشته را هم از دست ندهید :   خرید ماشین فلزی

6-  تقویت فرایندهای آموزشی

حتما برای شما هم پیش آمده است که به یک راهکار جدید در کسب و کار دست پیدا کرده اید و می خواهید یک محصول جدید را عرضه کنید که برای پشتیبانی از این محصول نیاز به آموزش های لازم خواهید داشت. یکی از روش های بسیار آسانی که به وسیله آن می توانید کارکنان را با شرایط تازه آماده کنید بازی سازی می باشد که باعث تعامل افراد با یکدیگر و اموزش سریع تر و بهتر می شود و برای این کار بهترین روش استفاده از گیمیکیشن می باشد که به شما در آموزش بهتر و سریع تر با ایجاد یک فضای کاملا مفید و سرگرم کننده کمک خواهد کرد.

 

7-  تقویت فضای کار

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود یک کشسب و کار به موفقیت برسد این است که کارکنان آن از محیط کار خود لذت ببرند.  استفاده کردن از گیمیکیشن در محیط کار باعث می شود تا علاقه کارکنان به طور چشمگیری افزایش پیدا کند و اعمال بسیار بیشتری در محیط کار ایجاد می کند که باعث تقویت روحیه تیمی در کارکنان می شود.  برای این کار شما می توانید با استفاده از گیمیفیکیشن یک محیط رقابتی دوستانه در بین کارکنان ایجاد کنید که باعث برانگیخته شدن حس های رقابتی در افراد می شود.

نکاتی در رابطه با گیمیفیکیشن

 

این روش فرصت های بسیار درخشانی را برای کسب و کار شما ایجاد می کند اما امکان این که با شکست در این روش هم مواجه شوید هست برای اینکه در این روش به موفقیت برسید نیاز به مطالعه و درک بسیار عمیقی از آن دارید تا بتوانید آن را پیاده سازی کنید. نکته دیگر این است که زیاده روی کردن در استفاده از  این روش نتیجه کاملا عکس در بر خواهد داشت و شما به هیچ عنوان نباید در استفاده کردن از این روش برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود زیاده روی کنید.