برگزیده

دوربین فول فریم

دوربین فول فریم

 

کلمه “فول فریم” به اندازه سنسوری گفته می شود که اندازه آن با فرمت فیلم 35 یا 24 در 36 میلی متر است که در نوار سنج ها استاندارد است. با توجه به کیفیت تصویر و مقیاس قیمت، فرمت 35 میلی متری از سال 1909 استاندارد شده است که از آن زمان تاکنون استاندارد شده است. دوربین فول فریم بیشترین تعداد کاربر و کاربر را دارد سنسورهای فول فریم اغلب در دوربین های با کیفیت DSLR استفاده می شوند. این نوع سنسور و دوربین توسط عکاسان و مهمانداران حرفه ای و پیشرفته استفاده می شود.

سنسورهای این مدل از دوربین بسیار بزرگتر از سنسورهای APS-C و میکرو چهار سوم دوربین ها هستند که باعث بهبود کیفیت پردازش رنگ و نور و بهبود عملکرد آنها در نور کم می شود.

شرکت‌های مختلف از کانن و نیکون گرفته تا سونی و پاناسونیک با استفاده از ویژگی‌های حرفه‌ای  قیمت دوربین فول فریم در دوربین‌های فول فریم ارزان‌قیمت در تلاش هستند تا مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند. دلیل این رقابت این است که قیمت دوربین فول فریم به طور پیوسته در حال کاهش است و هر روز با مدل های جدید با ویژگی های بهبود یافته و هزینه کمتر در بازار مواجه می شویم.

دوربین‌های آینه‌ای فول فریم دوربین‌های DSLR و مدل‌های جدیدی مانند Canon EOS R6 بازار را سخت‌تر کرده‌اند که سال گذشته با دوربین گران‌قیمت Canon EOS R5 یا Sony A7 III که قیمت‌های آن‌ها به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است، شروع شد. قیمت در نزدیکی دوربین های قاب ناقص خوب موجود است

سونی در چند سال اخیر دوربین های فول فریم عالی و بدون آینه را عرضه کرده است. A7 IV با سنسورهای سوپر فریم و ویژگی های b عالی خود، جدیدترین دوربین فول فریم سونی و چهارمین نسل از دوربین محبوبی است که اکنون شناخته شده است. نیکون در دوربین فول فریم نیز به دلیل کیفیت بالای لنزها و درایورهای قدرتمند، طرفداران زیادی دارد.

در حال حاضر پنتاکس، پاناسونیک و لایک نیز دوربین های فول فریم خوبی دارند، اما طرفداران کمتری در بازار ایران دارند، زیرا دسترسی به لنزها و لوازم جانبی این شرکت (مانند فلاش و فلاش استودیویی) دشوار است.

گرمای زیاد سفر برای کار به ژاپن در دهه 1960 یکی از دلایل محبوبیت دوربین های آنالوگ در ایران بود به طوری که برخی از اقوام و آشنایان آنها در سفر به کشوری خشک تمایلی به خرید فوجی نداشتند. و دوربین یاشیکا در سه دهه اخیر، با ظهور دوربین های عکاسی و روزهای داغ بازار دوربین، ظهور دوربین های فول فریم، نیم فریم، آینه ای و کامپکت در دنیای دیجیتال تغییرات زیادی کرده است.

این نوشته را هم از دست ندهید :   آموزش بورس با فیلم آموزش بورس

اگر از طرفداران پر و پا قرص عکاسی و فیلمبرداری هستید، دوربین فول فریم همیشه گزینه اصلی انتخاب شماست. در واقع وقتی صحبت از اندازه سنسور روی دوربین و دوربین فیلمبرداری می شود، با سر و صدا و گاهی اوقات غرور برندهای معروف مواجه می شویم. با این خواسته ها و مشخصات، اگر به دنبال تصویری با کیفیت بهتر از یک گوشی هوشمند و نیم فریم یا صفحه نمایش لمسی هستید، خرید یک دوربین فول فریم ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. digiato.com

البته ممکن است این باور در داخل کشور آشکار نباشد، زیرا در واقع این بازارسازان هستند که اکثر مردم را به سمت خرید چنین دوربین هایی سوق می دهند. البته در گذشته نزدیک، این بخش از بازار تقریباً از بین رفته است و شرکت هایی مانند سونی، نیکون، کانن، پاناسونیک و لایکا برای خرید این دوربین های فول فریم از مردم کلاهبرداری می کنند. رقابت در تولید و معرفی دوربین های جدید بدون آینه و گاهی بدون دوربین DSLR.

اما مزیت دوربین فول فریم به جای گوشی هوشمند و دوربین نیم فریم چیست؟ از نظر زیست محیطی، مزیت اصلی آنها کیفیت تصویر است. به عبارت دیگر دوربین ارتباط مستقیمی بین سنسور و کیفیت تصویر دارد با این حال فراموش نمی کنیم که در سال 2021 شاهد حضور چنین دوربین های محبوبی در بازار با سنسورهای کوچکی مانند پاناسونیک و فوجی فیلم خواهیم بود. با چهار سوم سنسورها و نسل بعدی سنسورهای بار جهانی با ابعاد APS-C، این دوربین ها یادآور دوربین قدیمی، به اصطلاح سبک رترو با منظره یاب خودکار کوچک یا EVF هستند. کارایی آن را از دوربین های فول فریم و گوشی های هوشمند متفاوت می کند

اما قبل از اینکه اطلاعات زیادی در مورد قابلیت های دوربین فول فریم داشته باشیم، اجازه دهید نگاهی کوتاه بیندازیم. در دوربین‌های دیجیتال، صدای فول فریم به سنسوری با ابعاد 36 تا 24 میلی‌متر اشاره دارد که از همان ساختار الگوی فیلم 35 میلی‌متری تک فریم واقعاً معروف پیروی می‌کند. درست است که دوربین های آنالوگ با سابقه بیش از 100 سال در دنیا دوربین های 35 میلی متری یا فول فریم کوچک در نظر گرفته می شوند، اما در دنیای امروز این عدد برای حرفه ای ها عدد مهمی است.