برگزیده

مقدمه ای بر تکنیک های تصویر برداری حرارتی هایک ویژن:

 

    دوربینای حرارتی هایک ویژن همونطور که از اسمشون پیداس بر اساس حرارت محیط و اجسام کار میکنن. در واقع این دوربینا حرارت محیط و اجسام رو از طریق سنسورای موجود در خودشون حدس میزنن  و طبق اون دما و حرارت، شکل جسم رو مدلسازی میکنن. در نهایت تصویر ایجاد شده رو به دستگاه ضبط کننده میفرستن. در ادامه راجع به تکنیک های تصویر برداری حرارتی هایک ویژن بیشتر صحبت میکنیم. با ما همراه باشین.

در ادامه ی این مقاله تکنیک های تصویر برداری حرارتی هایک ویژن کدامند؟، نکاتی در خصوص تکنیک های تصویر برداری حرارتی هایک ویژن، تکنیک های تصویر برداری حرارتی هایک ویژن موارد کاربرد آن و  تکنیک های تصویر برداری حرارتی هایک ویژن و انواع دوربین حرارتی رو بررسی میکنیم.

نمایندگی هایک ویژن https://www.hikvision-plus.com

تکنیک های تصویر برداری حرارتی هایک ویژن کدامند؟

    همونطور که میدونین دوربینای هایک ویژن از جمله برندای مطرح و معتبر در زمینه ی دوربین مداربسته هستن. این شرکت همواره با به کارگیری متخصصان خبره در این زمینه تونسته بهترین محصول نظارتی و امنیتی رو خلق کنه؛ به طوریکه رضایت همه رو جلب میکنه. دوربین مداربسته ی حرارتی هایک ویژن یکی از همین محصولات خارق العاده ی اوناس. در ادامه تکنیک های تصویر برداری حرارتی هایک ویژن رو براتون شرح میدیم.

تکنیک های تصویر برداری حرارتی هایک ویژن

یکی از مواردی که استفاده از دوربین حرارتی هایک ویژن بسیار لازم و ضروریه؛ تشخیص دمای بالای افراده. بزارید اینطوری براتون توضیح بدم: در واقع در موارد حساسی مثل وضعیت همه گیری بیماری کرونا (کووید-19) که اشخاص مشکوک تب بالایی دارن. دوربین حرارتی نسل جدید هایک ویژن میتونه موارد مشکوک با دمای بالا رو شناسایی کنه. این امر در اماکنی حساس بسیار قابل استفاده س. مکانایی مثل زندانا، مراکز خرید، لب مرز، پالایشگاها، نیروگاها و به طور کلی اماکنی که افراد زیادی به ناچار مشغول فعالیتی هستن. به این ترتیب با شناسایی موارد مشکوک به بیماری کرونا، میتونیم از ابتلای تعداد زیادی از مردم به این بیماری جلوگیری کنیم.

دوربین مداربسته هایک ویژن https://www.hikvision-plus.com/product-category/ip-camera/

نکاتی در خصوص تکنیک های تصویر برداری حرارتی هایک ویژن:

    دوربینای مداربسته ی طراحی شده به طور عمده برای فیلمبرداری و تصویربرداری در روز طراحی و ساخته شده ن. با رفتن نور خورشید و شب شدن، کیفیت فیلما و تصاویر ضبط شده کاهش پیدا میکنه. برای جلوگیری از این افت کیفیت دوربینایی ساخته شد که با استفاده از حرارت اجسام، تصویر اونا رو شبیه سازی میکنن و تصویری با کیفیت به ما میدن. در واقع دوربینای حرارتی با استفاده از سنسورای حساس به دما و حرارتشون میتونن تابش حرارت اجسام رو دریافت کنن. همه ی اجسامی که دمای بالاتر از صفر دارن نوعی تابش حرارت دارن که برای انسان قابل مشاهده نیس ولی دوربینای حرارتی هایک ویژن، این تابش رو با سنسوراشون دریافت میکنن.

امروزه در سراسر دنیا از دوربینای حرارتی استفاده میشه چرا که برای داشتن تصاویر و فیلمای با کیفیت در شب به این دوربینا نیاز میشه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   اصلاح طرح لبخند شما : کلینیک دندانپزشکی دریا

تکنیک های تصویر برداری حرارتی هایک ویژن موارد کاربرد آن:

    دوربینای حرارتی هایک ویژن در بسیاری از موارد حساس، مهم و امنیتی به کار انسانا اومدن. به طور مثال یک دوربین مداربسته ی حرارتی با استفاده از سنسورای حساسش به حرارت میتونه وجود یک انسان و یا یک خودرو، رو داخل آب تشخیص بده. علت این امر اینه که سنسورای دوربین حرارتی مداربسته میتونه اختلاف حرارت جسم و محیط رو تشخیص بده. به این ترتیب حتی در بعضی موارد میتونه ناجی انسانا باشه.

یکی دیگه از کاربردای دوربین حرارتی مداربسته، موارد امنیتیه. به طوریکه میتونه در ردیابی و تشخیص موارد مشکوک به کار بیان. به طور مثال دوربین مداربسته ی حرارتی میتونه در تشخیص محل آتیش سوزی به کمک ما بیاد. به این ترتیب نیروهای کمکی سریعا به محل آتیش سوزی میرن و از آسیب بیشتر به محل جلوگیری میکنن. این تشخیص به موقع رو مدیون دوربینای حرارتی نظارتی و امنیتی هایک ویژن هستیم.

تکنیک های تصویر برداری حرارتی هایک ویژن

تکنیک های تصویر برداری حرارتی هایک ویژن و انواع دوربین حرارتی:

    دوربین حرارتی مدار بسته با توجه به تعداد سنسوراش انواع متنوعی داره. دوربین حرارتی مداربسته ی تک سنسوره ی بولت نسبت به انواع دیگه هزینه ی کلی سیستم رو میاره پایین. در مقابل دوربین حرارتی تک سنسوره، دوربین حرارتی دو سنسوره قرار میگیره. دوربین اسپید دام هایک ویژن با قابلیت ردیابی و pan & tilt و همچنین پخش همزمان تصاویر ویدیویی، میتونه هر دو نوع تصویربرداری معمولی و حرارتی رو انجام بده.

دوربین حرارتی هایک ویژن با تشخیص افزایش دما و یا حتی کاهش دما به شما هشدار میده و شما رو از آسیبای احتمالی با خبر میکنه. سنسورای این دوربینا در شرایط آب و هوایی مختلف مثل باد، بارون، طوفان، مه و یا حتی تاریکی مطلق و … بسیار سازگار هستن. از این رو از دوربینای حرارتی مداربسته ی هایک ویژن میتونیم در همه جا و همه زمان بدون نگرانی استفاده کنیم.

البته باید بگیم که در دوربینای مداربسته ی حرارتی هایک ویژن امکان دادن محدوده ی دمایی به سیستم موجوده. در این صورت طبق هر بازه ای که شما تعیین کنین؛ آلارم سنسورا به صدا در میان.

 

در پایان از همراهی و لطف و توجهتون به این مقاله بینهایت سپاسگزاریم. امیدواریم تا با خوندن این مقاله تکنیک های تصویر برداری حرارتی هایک ویژن رو به طور محسوس و قابل درک، متوجه شده باشه.