مطالب عمومی سری اول

نگاهی به رویدادهای جهان در هفته ای که گذشت

در هفته گذشته تماشاگر رویدادهای مختلفی در سراسر جهان بودیم که بخشی از اونا رو می تونین به صورت تصویری و با توضیحات کوتاه در ادامه این مطلب ببینین.
واسه این منظور با ما همراه باشین.

چستر بنینگتون، خواننده گروه راک لینکین پارک در سن ۴۱ سالگی در لس‌آنجلس درگذشت. به گفته پلیس، آقای بنینگتون خود رو حلق‌آویز کرده. جنازه‌ اون صبح پنج‌شنبه در خونه‌ای در لس‌آنجلس پیدا شد.
قبل از این از مشکل چستر بنینگتون در اعتیاد به الکل و مصرف مواد مخدر، و هم اینکه صحبت‌های اون در مورد خودکشی، گزارش‌ هایی منتشر شده بود.

رئیس جمهوری آمریکا، دونالد جی ترامپ، بین سخنرانی در میزگرد مراسم «ساخت آمریکا» که در روز ۱۹ جولای (۲۸ تیر) در واشنگتن دی سی برگزار شد، ابزاری از شرکت Channellock که یه شرکت آمریکاییه در دست گرفته بود که روی اون نوشته شده: «دوباره آمریکا رو به بالاترین درجه برگردانیم.»

کارگران در حال حذف حروفِ واژه TRUMP از سر در هتل و برج بین المللی ترامپ در مرکز شهر تورنتو در روز ۱۸ جولای (۲۷ تیر) هستن. مالک جدید این ساختمون، JCF Capital ULC که در ماه گذشته میلادی این بنا رو از مجموعه هتلای ترامپ خرید.

«جری مورن»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کانزاس در سنای آمریکا در حال پریدن از روی ریل راه آهن متروی سنا واسه رسوندن خود به جلسه خبرنگاران در واشنگتن دی سی در روز ۱۸ جولای (۲۷ تیر). مورن در این مراسم، مخالفت خود واسه طرح سلامت مجلس رو با به خطر انداختن جون خود اعلام کرد.

اون جی سیمپسون، ستاره قبلی ورزش آمریکا در روز ۲۰ جولای (۲۹ تیر) در مرکز اصلاح و تادیب Lovelock در نوادا وایس تاده تا حکم آزادی مشروط ایشون قرائت شه.
اون بعد از نه سال حبس در زندان نوادای این کشور بخشیده شده و به زودی از زندان آزاد می شه.
ایشون در سال ۲۰۰۸ به دلیل سرقت مسلحانه دستگیر و محاکمه شد و به ۳۳ سال زندان با امکان آزادی مشروط پس از گذشت دست کم ۹ سال محکوم شد.

نیروهای پلیس و گروه پزشکی در حال درمان زنی هستن که در نتیجه سو مصرف هروئین روی زمین از هوش رفته. براساس آمار منتشره، دست‌کم ۴۱۴۹ شهروند ایالت اوهایو در سال ۲۰۱۶ میلادی در اثر سو مصرف مواد مخدر جون خود رو از دست دادن. با در نظر گرفتن این آمار، گفته شده اوهایو با اندازه ۳۶ درصدی، بیشترین اندازه مرگ و میر در نتیجه اووردوز رو در سراسر آمریکا به خود اختصاص داده.

کودکی که جای زخم جراحیِ قلب باز روی سینه اون دیده می شه، در حالی که قوطی خالی گاز اشک آور در دست داره در حال گریستنه. پلیس ضد شلوغی در روز ۱۶ جولای (۲۵ تیر) در طول درگیری با ساکنان جزیره کوچیک الورق در رودخانه رسیدن از گاز اشک آور استفاده کرده بود.
بیانیه وزارت کشور مصر میگه ماموران پلیس میخواستن آدمایی رو که به صورت غیرقانونی در این جزیره و ساختمانای دولتی ساکن شده بودن، اخراج کنن اما با مقاومت اونا روبرو شدن.

دیوید براون، یکی از ورزشکاران برجسته پارالمپیک و مربی ایشون جرومه بیاری پس از برد دوی ۲۰۰ متر مردان در لیگ پارا اتلتیک جهان در روز ۲۰ جولای (۲۹ تیر) در شهر لندن.

تانکر هوایی در حال ریختن ماده کندساز واسه اطفای آتیش مهیبیه که در نزدیکی ماریپوزا در کالیفرنیا روی داد. این حرق باعث شد تا هزاران نفر از ساکنین منطقه، محل زندگی خود رو ترک کرده و از خطرات احتمالی دور باشن.

تصویر خودروی سوخته شده در کنار خونه ای که در اثر آتیش سوزی جنگلای کالیفرنیا تخریب شده.
۲۸ تیر.

هلی کوپتر آپاچی در نمایش قابلیتای خاص خود در مراسم نمایش خاص هوایی در روز ۱۶ جولای (۲۵ تیر) در شهر گلاستر شایر انگلستان.

این نوشته را هم از دست ندهید :   پنج ترفند برای چیدمان منزل بر اساس فرم و ابعاد خانه

یکی از نیروهای رزم آرای خاص پلیس خاص مالزی در حال تمرین نظامی و آماده شدن واسه بازیای آسیای جنوب شرقی در شهر کوالالامپور در کشور مالزیه. این شهر در بین روزای ۱۹ تا ۳۰ آگوست میزبان بیست و نهمین دوره از بازیای آسیای جنوب شرقی و نهمین دوره از بازیای معلولین ASEAN میشه.

نیروهای امداد در حال جا به جا کردن خودرویی هستن که در نتیجه جاری شدن سیل بزرگی در یونگجی در استان جیلیلن در کشور چین، در گِل و لای گیر کرده. ۱۷ جولای (۲۶ تیر)

افسر پلیس صهیونیستی در حال بررسی جنازه مهاجمیه که به وسیله نیروهای پلیس به ضرب گلوله از پای درآمده بود. در جریان این تیراندازی سه فرد مسلح به نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی شهر بیت المقدس دست کم ۲ نیروی پلیس اسرائیل کشته شدن. ۱۴ جولای (۲۳ تیر). همین امر بهونه ای شد تا نیروهای اشغالگر درهای مسجدالاقصی رو بسته و اقامه نماز جمعه در اون ممنوع اعلام کنن.

پراکنده شدن نمازگزاران فلسطینی در روز جمعه خشم در نتیجه پرتاب گازهای اشک آور به وسیله نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی شهر بیت المقدس در روز ۲۱ جولای، مصادف با ۳۰ تیر.
گروه‌ های جور واجور فلسطینی از صبح دیروز، با برگزاری تظاهرات در سرزمین‌ های اشغالی میخواستن خود رو به مسجدالاقصی برسانند تا نماز جمعه رو در خارج از این مسجد مقدس اقامه کنن. دیروز که «جمعه خشم» نام گرفته، در پشتیبانی از مسجدالاقصی و مخالفت با اقدامات تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و اهالی قدس شروع شد.

چشم اندازی از خرابیای شهر موصل از قاب پنجره ساختمانی تخریب شده در این شهر در روز ۱۱ جولای (۲۰ تیر). پلیس عراق موفق شد پس از حدود ۹ ماه جنگ، شهر موصل رو از چنگ نیروهای داعش آزاد سازه.

کمک رسانی تظاهرکنندهای ضددولتی در شهر بندری حسیمه در مراکش به همدیگه. درگیری میان نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان دست کم ۸۳ زخمی بر جای گذاشت.
این اعتراضات سال گذشته به دنبال مرگ یه ماهی‌فروش در حسیمه جرقه خورد. معترضان در اعتراض به زندانی حدود ۲۰۰ فعال اجتماعی تظاهرات کرده و خواهان آزادی اونا شدن.

دختران افغان در حال آماده شدن واسه شرکت در اولین دوره از مسابقات جهانی المپیک رباتیک در شهر واشنگتن در روز ۱۷ جولای (۲۶ تیر).
این دختران واسه گرفتن ویزا دو بار از هرات به کابل سفر کردن ولی سفارت آمریکا در کابل به اونا ویزای سفر به آمریکا رو نداد. اونا ربات‌ های خود رو به آمریکا فرستادند و قرار شد که خود از راه اسکایپ در این مسابقه شرکت کنن. بعد از رسانه‌ای شدن این خبر، اونا با وساطت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مسابقه ربات‌ ها در واشنگتن شرکت کردن.

محقق بلژیکی «جرئون شورمانس»، مغز آدم رو در دست خود گرفته. این فقط بخشی از مجموعه تشکیل شده از ۳ هزار مغز انسانی در بیمارستان روانی در شهر دافل در بلژیکه که قراره آزمایش اونا افقای تازه ای رو هم جهت با بیماریای روحی و روانی ظاهر کنه.

هواپیماهای نظامی آمریکا به اشتباه یه پایگاه پلیس افغان در هلمند در جنوب افغانستان رو هدف قرار داده که در نتیجه اون ۱۲ پلیس افغان کشته شده‌ ان. مقام‌ های محلی بیان داشتن که هواپیماهای نظامی آمریکا در ولسوالی گرشک این ولایت در حال پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغان بودن.

یه نوازنده هندی در حالیکه در اتاق عمل تحت جراحی بود، گیتار نواخت تا واسه درمان گرفتگی غیرارادی عضلات انگشت‌ هاش به پزشکان کمک کنه.

بارش یهویی و شدید باران در استانبول موجب راه افتادن سیل در معابر شهری شد.
خیلی از مردم به دلیل آب گرفتگی ایستگاه‌های مترو و اتوبوس نتونستن از شبکه حمل و نقل عمومی هم استفاده کنن. ۱۸ جولای (۲۷ تیر)