مطالب عمومی سری اول

۱۵ راهکار که در ۱۵ دقیقه به کاهش وزن تان منجر می شوند

درست ترین راه گرفتن رژیم غذایی واسه جلوگیری از به خطر انداختن سلامتی اینه  که هفته ها و ماه ها ادامه پیدا کنه و تصور عادی کاهش سریع وزن هم از بین رفته و یا کاهش شه.
همونجوریکه بارها در مطالب بخش سلامت ما هم به اون گفته شد، رژیمای کوتاه یه مدت چون رژیم یویویی، که فرد در اون در مدت بسیار کوتاه وزن کم می کنه، بسیار خطرناک هستن و بارها به وسیله جامعه پزشکی، هشدارهایی رو هم گرفتن.

بدیش اینه اینجور رژیمایی نه فقط آسیب جدی واسه سلامتی حساب می شن بلکه جمیعی از تحقیقات انجام شده روی اونا نشون داده که به سرعت هم قابل برگشت هستن و در بعضی از مواقع، به زیاد شدن وزن فرد نسبت به وزن قبل از گرفتن رژیم هم میرسه که خود بسیار ناامید کننده س.

با تموم چیزی که گفته شد نمیشه اینجور تعبیری داشت که راهکارهای ساده و کوتاه مدت بدون آسیب وجود نداره. ۱۵ راه حلی رو که در ادامه واسه تون برخواهیم شمرد، به شما کمک خواهد که فقط در عرض ۱۵ دقیقه و بدون هیچ آسیبی موفق به کاهش کمی از وزن تون شید. با هم این موارد رو تقدیم حضوتون می کنیم:

تقویم تون رو چک کنین

به برنامه هایی که واسه هفته آینده خود مشخص کردین، نگاهی بندازین. اگه در طول هفته آینده، شام مهمون هستین یا یه قرار ناهار کاری با یکی از همکاران یا مشتریان خود دارین، صبح اون روز زودتر از خوب برخاسته و کمی بدوید. اگه رستورانی که قراره به اون برید مشخصه، به منوی غذای اون نظری افکنده و غذای بسیار سلامتی رو واسه خود انتخاب کنین.

در برابر نور آفتاب قرار بگیرین

اگه قبل از نشستن روی صندلی محل کارتون، کمی زیر نور خورشید قدم بزنین به شما در ایجاد آرامش و راحتی بیشتر در زمان کار کردن کمک می کنه.
تحقیقات نشون داده که قرار گرفتن در برابر نور صبحگاهی، به کاهش وزن و اشتها منجر می شه.
اگه با اتومبیل به سر کار می برید،اون رو کمی دورتر از محل کارتون پارک کنین و یا اگه با مترو رفت و اومد می کنین، یه ایستگاه زودتر پیاده شده و مابقی راه رو پیاده طی کنین.

ایده های جدید آشپزی رو پیدا کنین

به وب سایتای مربوط به غذاهای سلامت مراجعه کرده و دستورالعملای جدیدی از آشپزی رو دریافت کنین. حتی می تونین شیرینیایی که شامل کالری کمی هستن رو در این وب سایتا پیدا کنین. خیلی از خوراکیای بخش روزانه خوشمزه روز ما هم می تونن گزینه مناسبی واسه شما باشن.

در زمان استراحتِ ناهار، کمی قدم بزنین

پیاده روی به مدت ۱۵ دقیقه می تونه باعث سوزوندن ۷۰ کالری شه.
اگه هر روز و تنها ۱۵ دقیقه پیاده روی کنین، در عرض یه هفته، ۴۹۰ کالری خواهید سوزوند که می تونه برابر کالری تیکهای موزهای باشه که در طول چند روز میل کردین.

واسه طول هفته خود غذاهای سلامتی رو از قبل آماده کنین

کمی آجیل، میوه خشک و سبزیجات خام یا بسته ای از حمص رو جفت و جور کنین. با آماده داشتن اینجور خوراکیایی هیچوقت مجبور نمی شین که به سراغ غذاهای آماده و فست فودهای پرکالری برید.

با دوستان تون تماس بگیرین

وقتی که کسی یا چیزی رو در زندگی خود داشته باشین که در زمانایی که هوس خوردن هله هوله می کنین، حواس تون رو پرت کنه، خیلی خوبه. تو یه همچین موقعیتی با یکی از دوستای خود تماس بگیرین و از اون بخواین که شما رو واسه صرف یه فنجون چای یا قهوه همراهی کنه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   بلایی که نیکوتین بر سر شما می‌آورد

واسه کاهش سطح استرس تون مدیتیشن کنین

وقتی که در صدد لاغر شدن هستین، دادن کم وقتی واسه انجام مدیتیشن به کاهش سطح استرس تون میرسه. وقتی که استرس دارین، هورمونایی چون «کورتیزول» در داخل بدن تون ترشح می شه که شما رو به سمت غذاهای پرچرب و شیرین هدایت می کنه.
با انجام مدیتیشن و کم شدن اندازه استرس، ترشح اینجور هورمونایی هم خیلی کم می شه.

خونه رو تمیز کنین

کارایی مثل جارو زدن، کشیدن کف زمین و یا در کل نظافت خونه می تونه دلیل سوزوندن مقادیری کالری شه.
مثلا گردگیری حدود ۲۵ کالری، جارو زدن حدود ۴۵ کالری و یا تمیز کردن حموم و دستشویی به طور کامل، ۱۰۰ کالری می سوزونه. می تونین در بین کارای روزمره خود، اینجور فعالیتایی رو هم بذارین که هم احساس بهتری رو در شما به وجود میارن و هم باعث کاهش وزن تون می شن.

کینوآ بخورین

آماده کردن کینوآ تنها ۱۸ دقیقه از شما زمان میگیره. این ماده که خیلی سریع جفت و جور می شه، یه غلات کامله و یه جور کربوهیدرات حساب می شه که میتونه روزانه ۱۰۰ کالری انرژی بسوزونه.

باغبانی کنین

اگه در منزل خود یا یکی از دوستان تون حیاطی هست، وقتی رو به کندن علفای هرز اون اختصاص بدین با این کار نه فقط اون باغچه رو قشنگ تر می کنین بلکه در مدت ۱۵ دقیقه ۶۰ کالری هم می سوزونین. هم اینکه این کار واسه تقویت اندامایی چون پاها و لگن هم خوبه.

شیرین کننده های بهتری رو بخرین

حالا خوبیش اینه در فرهنگ ما شکلای جور واجور و اقسام خوراکیایی که بشه اونا رو با چای یا قهوه خورد هست.
می تونین از شکرهای غیرفرآوری شده ای مثل شکرهای قهوه ای هم واسه شیرین کردن نوشیدنیای گرم خود استفاده  کنین تا هوس خوردن شیرینی در خود رو هم کنترل کرده باشین.

تمرینایی رو با وزنه انجام بدین

اگه در گروه آدمایی هستین که ورزشای بسیار سنگینی انجام می دید، با این کار سرعت کاهش وزن تون رو کاهش می دید. بعضی از ورزشایی که با وزنه انجام می شن می تونن به ساخت عضله منجر شن. اینجور تمرینایی به نبود تجمع چربی در بدن می رسن که از بین اونا میشه به اسکات، ددلیفت و کیک بکا اشاره کرد.

شبکه های اجتماعی رو به گونه متفاوت تری پیگیری کنین

پژوهشی علمی نشون داده که نگاه کردن به تصاویر غذاهای پرچرب و پر کالری می تونه هوس افراد در خوردن اونا رو زیاد کنه.
پس بهتره تنها صفحات دوستائی رو پیگیری کنین که تصاویر غذاها و دسرهای سلامت رو به اشتراک می ذارن.

لامپای منزل تون رو تعویض کنین

تحقیقات انجام شده در دانشگاه «کورنل» نشون داده که نور درخشنده و مناسب در منزل می تونه تا ۴۲ درصد، وضعیت سلامتی افراد رو بهتر کنه.
پس بهتره لامپای کم نور و شمع رو با لامپای مناسب تعویض کنین.

زودتر به تختخواب برید و بخوابین

در بیست و چاری وقتی بین ۷ تا ۸ ساعت خواب پیشنهاد شده پس تلاش کنین واسه بالابردن کیفیت و بیشتر کردن زمان خواب تون، ۱۵ دقیقه زودتر به تختخواب برید. وقتی که کم می خوابید انگیزه تون واسه ورزش کردن کم میشه و اشتهای تون هم بیشتر می شه.

در پژوهشی که در دانشگاه «شیکاگو» انجام قبول کرد نشون داده شد، آدمایی که به اندازه کافی نمی خوابن، روزانه در حدود ۳۰۰ کالری، بیشتر دریافت می کنن که بیشتر هم وابسته به مصرف شکلای جور واجور کربوهیدرات هاست.