مطالب عمومی سری اول

همیشه یک بطری کوکاکولا در خانه داشته باشید؛ یک همه‌کاره خوشمزه

کوکاکولا یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنیای دنیاست و اندازه مصرف اون در سراسر دنیا به‌خاص ایران، به طور در حال افزایش‌ای رو به رشده. اما حتما در مورد مضرات فراوون این نوشیدنی زیاد شنیدین.

اسید موجود در نوشابه‌های گازدار باعث از بین رفتن یکی از سفت ترین بافت‌های بدن آدم یعنی مینای دندون می شه.
هم اینکه به دنبال مصرف نوشابه های گازدار محیط اسیدی ناهنجاری در کل سیستم گوارش آدم از دهن، گلو و مری گرفته تا معده ایجاد می شه.
با اینکه معده قادر به مقاومت در برابر محیط اسیدی تولیدشده به وسیله نوشابه س، اما باید این رو در نظر داشت که اسید فسفریک موجود در نوشابه ها هم با رقابت با اسید هیدروکلریک معده کارکرد درست معده رو تحت اثر قرار میده.

اسیدی شدن خون، ناراحتی کلیه، چاقی و پوکی استخون هم از دیگر از مضرات نوشابه بشمار می رن.

اما با همه این تفاسیر، کوکاکولای گازدار فایده هایی هم داره که در زیر به تعدادی از اونا اشاره شده.

 

۱۱- شستن ظروف

 

اگه غذا ته قابلمه چسبید و نمی تونستید اونو تمیز کنین، اصلا نگران نباشین. لازم نیس با سیم ظرفشویی به جون قابلمه بیفتید. فقط کافیه یه قوطی نوشابه مشکی در قابلمه یا تابه سوخته بریزین و اونو یه ساعت کنار بذارین. اسید نوشابه گازدار موجب جدا شدن سوختگیا از کف ظرف می شه.
بعد از کنده شده غذاهای سوخته، تابه رو با اسکاچ بشورید.

۱۰- بازسازی موها

شاید براتون بسیار عجیبه که با ریختن کوکاکولا روی موها میشه اونا رو بازسازی کرد.
چند سال پیش، وقتی هنرپیشه و مدلی موسوم به «سوکی واترهاوس» اعلام کرد که همیشه در مرحله پایانی حموم، موهای خود رو با کوکاکولا آبکشی می کنه.

خیلی از مردم به این روش روی آوردن.

اسید فسفریک موجود در کوکاکولا به پوست سر نفوذ کرده و موجب فر شدن طبیعی موها، از بین رفتن رنگ بد موها و پرپشت دیده شدن اونا می شه.

۹- آشپزی

یه قوطی نوشابه کوکاکولا رو با مقداری سس کچاپ مخلوط کنین. اینطوری، یه سس باربیکیوی خوشمزه و خونگی درست کردین. این سس رو روی مرغ یا کباب بمالید و بعد اونا رو روی آتیش کباب کنین.

 

۸- دارو

 

به ادعای بعضی منابع علمی، نوشابه گازدار مشکی می تونه سوءهاضمه و سنگینی معده رو برطرف کنه.
این نوشیدنی با خنثی کردن فضای اسیدی معده موجب بهبود کارکرد اون می شه.
از دیگر فایده های درمانی عجیب کوکاکولا نابود کردن حساسیت به مواد گندمیه. اسید فسفریک موجود در نوشابه موجب شکستن شدن مولکولای حساسیت‌زا می شه و اینجوری، آلرژی رو نابود می کنه.

۷- لکه‌بر

نوشابه مشکی یه پاک‌کننده موثر واسه لکه های چربی، خون و هم اینکه برطرف کننده بوی بد بعضی از لباس هاست. فقط کافیه مقداری نوشابه رو به همراه پودر شوینده درون ماشین لباسشوئی بریزین و اجازه بدین تا کار خودشو بکنه. اسید فسفریک و کربنیک موجود در کوکاکولا قدرت لکه‌بری قوی داره.

این نوشته را هم از دست ندهید :   نگاهی به رویدادهای جهان در هفته ای که گذشت

 

 

 

۶- پاک‌کننده اثر ماژیک

 

اگه کودک با ماژیک یا خودکار روی فرش، موکت یا مبل خط کشید، اصلا نگران نباشین. مقداری نوشابه مشکی روی محل بریزین، با دستمال بکشین. بعد در مرحله بعدی، مخطولی از آب و پودر صابون درست کرده و روی محل لکه بمالید.

۵- ضدیخ و تمیزکننده شیشه خودرو

روی شیشه یخ زده ماشین مقداری کوکاکولا بریزین و چندین دقیقه صبر کنین. نوشابه باعث آب شدن برفا می شه.
البته حتما حواستون باشه که نوشابه دلیل چسبناک شدن و خورده شدن شیشه هم می شه.

در روزای گرم سال هم می تونین از نوشابه واسه دفع حشرات و گردوخاک از روی شیشه خودرو کمک بگیرین.

 

۴- باغبانی

 

نوشابه به چمنا کمک می کنه تاسبز، سالم و شکوفا باشن. ریختن نوشابه مشکی درون خاک، از اندازه pH اون کم می کنه و کمک می کنه تا گیاهان در خاکای اسیدی رشد کنن. بعضی از کشاورزان و کارشناسان باغبانی عقیده دارن شما با ریختن نوشابه درون خاک می تونین دلیل رشد میکروارگانیسما شده و به بهتر شدن کیفیت کودها کمک کنین. هم اینکه اگه می خواین از شر کرما و حلزونا  خلاق شید، کوکاکولا گزینه خوبیه.

 

۳- طراحی و ایده‌پردازی

 

واسه اینکه عکس یا کاغذ رو زرد و قدیمی کنین، فقط کافیه اونو درون نوشابه بخوابونین تا رنگ بگیره.

بعد عکس رو کنار بذارین تا خشک و آنتیک شه.

۲- تمیزکننده نقره

اسید موجود در نوشابه به شما کمک می کنه تا هرگونه آلودگی و لکه ای رو از روی نقره پاک کنین. مصنوعات نقره رو چند دقیقه درون نوشابه بذارین. واسه تسریع روند این کار می تونین کاسه شامل نوشابه و نقره رو چند دقیقه در مایکروفر بذارین و از نتیجه اون لذت ببرین.

۱- سرگرمی

وقتی در جمع دوستانه می خواین شیرین کاری کنین، فقط کافیه منتوس و کوکاکولا داشته باشین. تو یه ظرف پلاستیکی، نوشابه بریزین. تعدادی قرص نعنایی یا میوه ای منتوس در اون بریزین و خودتون عقب وایسید. فورانی از نوشابه ایجاد شده و چند دقیقه ای هیجانزده تون می کنه.